
USR sustine ca ministrul Justitiei, Catalin Predoiu, saboteaza lupta anticoruptie si lanseaza o motiune simpla impotriva acestuia.
"Prin modul in care a ales sa adopte, pe repede-inainte, fara sa respecte termenul pentru dezbatere publica si fara sa astepte avizul Comisiei de la Venetia, proiectul de asa-zisa desfiintare a SIIJ, Catalin Predoiu nu face decat sa continue atacul asupra justitiei inceput de PSD-ALDE-UDMR, sub coordonarea lui Dragnea, blocand reformarea sistemului de justitie", a transmis USR intr-un comunicat de presa.
"Cel mai bun lucru pe care il poate face acum ministrul Catalin Predoiu este sa isi dea demisia. Ne-a demonstrat tuturor ca s-a predat nucleului antireformist din justitie fara sa opuna rezistenta, a facut compromisuri sulfuroase doar pentru a mima reforma, dand un cot in plina figura DNA-ului si luptei impotriva coruptiei. S-a aliat cu cei care au calcat justitia in picioare in anii trecuti si impreuna cu acestia a pus bazele SIIJ. Adica o retea care sa inlocuiasca SIIJ si sa se ocupe cu anchetarea magistratilor. O retea asemanatoare cu SIIJ, dar mult mai puternica (...) Catalin Predoiu, cu mina sa ingenua, a pus acum bazele refacerii retelelor de coruptie din justitie care au functionat atat de eficient si diabolic in perioada Nastase-Stanoiu. Catalin Predoiu, care ne tot promite de 14 ani ca va obtine ridicarea MCV, face acum totul pentru a ne indeparta de acest rezultat. Mimeaza viclean desfiintarea SIIJ, fuge cu disperare de avizele Comisiei de la Venetia, stirbeste competenta DNA si face jocurile celor care vor o justitie obedienta, muta, timorata. Ca Florin Iordache odinioara, trece cu tancul peste justitie, cu pretentia ca o ajuta", a declarat vicepresedintele USR Stelian Ion.
Motivele invocate in cadrul motiunii simple sunt urmatoarele:
- Catalin Predoiu a ignorat total faptul ca un proiect de desfiintare a Sectiei Speciale se afla deja in procedura parlamentara avansata (proiectul conceput de fostul ministru USR al Justitiei, Stelian Ion, avizat pozitiv de Comisia de la Venetia) si a preferat, in schimb, sa vina cu propriul proiect de lege, adoptat pe repede-inainte, cu nerespectarea termenului pentru dezbatere publica si fara sa astepte avizul Comisiei de la Venetia;
- Reorganizarea SIIJ propusa de Catalin Predoiu este contrara avizelor Comisiei de la Venetia si recomandarilor acesteia, precum si rapoartelor MCV si ale GRECO;
- Predoiu a reorganizat si intarit Sectia Speciala, prin proiectul de asa-zis desfiintare si a stirbit competenta DNA si DIICOT;
- Predoiu a bifat obiectivele celor certati cu legea, politicieni si magistrati, de a scapa de anchetele DNA si de a-si putea alege magistratii care sa-i ancheteze;
- Predoiu a creat o superimunitate pentru judecatorii CCR (pe langa cea deja acordata in 2018), care nu doar ca nu vor putea fi retinuti, arestati, perchezitionati sau trimisi in judecata decat cu inviintarea a minimum 6 din cei 9 judecatori ai plenului CCR, dar ei nu vor putea fi nici anchetati de DNA;
- Predoiu a ingropat la sertar proiectele de punere in acord a Codului penal si a celui de procedura penala, pe care le-a gasit predate la cheie la preluarea acestui mandat, cu deciziile CCR;
- Predoiu a numit-o pe Giorgiana Hosu, cea care aproape a ingropat Dosarul "10 August", la conducerea DIICOT, in dispret total fata de Sectia de procurori a CSM, fata de asociatiile respectate ale magistratilor si de opinia publica;
- Din cauza lui Catalin Predoiu, conducerea DIICOT este in interimat de aproape un an si jumatate;
- Catalin Predoiu a abandonat grupul de lucru de la Ministerul Justitiei infiintat pentru redactarea proiectului de lege privind DNA-ul padurilor.
"Prin sabotarea reformei justitiei, Catalin Predoiu s-a transformat, practic, in aparatorul politicienilor si magistratilor penali, care vor sa scape de anchetele DNA. Totul, cu complicitatea parsiva a unor lideri PNL si mai ales a presedintelui Iohannis. Pentru toate acestea, Catalin Predoiu trebuie sa plece din functie", a mai transmis USR.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Avem situatia unui certificat medical emis pt un cod de diagnostic 585 din 01/05 in 04/05. Certificatul are bifa pe "In continuare", desi nu este relevant in acest context. Ulterior am primit un alt certificat medical pt perioada 05/05-19/05 cu acelasi cod de diagnostic 585, cu bifa pe "Initial". Acest certificat medical nu trebuie sa aiba bifa pe "In continuare" fiind emis imediat dupa primul si avand acelasi cod de diagnostic? Medicul i-a spus angajatei ca data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unui salariat angajat ca sofer distributie marfa in tara va rog sa-mi comunicati daca locul de munca este mobil in contractul de munca? In aceasta situatie ar trebui trecut ca zona toata tara? In baza clauzei de mobilitate se acorda prestatii in natura nu in bani, respectiv telefon, card combusibil, este ok?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Salariatii nostri au program de munca intre orele 09:00 - 17:00. Oricand in acest interval ei pot sa isi ia pauza de masa de 30 de minute. Pe condica de prezenta, la intrare apare ora 09:00 si la iesire 17:00. Pe pontaj apar 8 ore de munca lucrate. In acest caz, am putea avea probleme cu ITM ca nu acordam pauza salariatilor, sau ca ii pontam cu 8h cand de fapt se lucreaza 7,5 ore? Cum ar trebui sa procedam sa ne ferim de eventuale amenzi?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<