USR sustine ca ministrul Justitiei, Catalin Predoiu, saboteaza lupta anticoruptie si lanseaza o motiune simpla impotriva acestuia.
"Prin modul in care a ales sa adopte, pe repede-inainte, fara sa respecte termenul pentru dezbatere publica si fara sa astepte avizul Comisiei de la Venetia, proiectul de asa-zisa desfiintare a SIIJ, Catalin Predoiu nu face decat sa continue atacul asupra justitiei inceput de PSD-ALDE-UDMR, sub coordonarea lui Dragnea, blocand reformarea sistemului de justitie", a transmis USR intr-un comunicat de presa.
"Cel mai bun lucru pe care il poate face acum ministrul Catalin Predoiu este sa isi dea demisia. Ne-a demonstrat tuturor ca s-a predat nucleului antireformist din justitie fara sa opuna rezistenta, a facut compromisuri sulfuroase doar pentru a mima reforma, dand un cot in plina figura DNA-ului si luptei impotriva coruptiei. S-a aliat cu cei care au calcat justitia in picioare in anii trecuti si impreuna cu acestia a pus bazele SIIJ. Adica o retea care sa inlocuiasca SIIJ si sa se ocupe cu anchetarea magistratilor. O retea asemanatoare cu SIIJ, dar mult mai puternica (...) Catalin Predoiu, cu mina sa ingenua, a pus acum bazele refacerii retelelor de coruptie din justitie care au functionat atat de eficient si diabolic in perioada Nastase-Stanoiu. Catalin Predoiu, care ne tot promite de 14 ani ca va obtine ridicarea MCV, face acum totul pentru a ne indeparta de acest rezultat. Mimeaza viclean desfiintarea SIIJ, fuge cu disperare de avizele Comisiei de la Venetia, stirbeste competenta DNA si face jocurile celor care vor o justitie obedienta, muta, timorata. Ca Florin Iordache odinioara, trece cu tancul peste justitie, cu pretentia ca o ajuta", a declarat vicepresedintele USR Stelian Ion.
Motivele invocate in cadrul motiunii simple sunt urmatoarele:
- Catalin Predoiu a ignorat total faptul ca un proiect de desfiintare a Sectiei Speciale se afla deja in procedura parlamentara avansata (proiectul conceput de fostul ministru USR al Justitiei, Stelian Ion, avizat pozitiv de Comisia de la Venetia) si a preferat, in schimb, sa vina cu propriul proiect de lege, adoptat pe repede-inainte, cu nerespectarea termenului pentru dezbatere publica si fara sa astepte avizul Comisiei de la Venetia;
- Reorganizarea SIIJ propusa de Catalin Predoiu este contrara avizelor Comisiei de la Venetia si recomandarilor acesteia, precum si rapoartelor MCV si ale GRECO;
- Predoiu a reorganizat si intarit Sectia Speciala, prin proiectul de asa-zis desfiintare si a stirbit competenta DNA si DIICOT;
- Predoiu a bifat obiectivele celor certati cu legea, politicieni si magistrati, de a scapa de anchetele DNA si de a-si putea alege magistratii care sa-i ancheteze;
- Predoiu a creat o superimunitate pentru judecatorii CCR (pe langa cea deja acordata in 2018), care nu doar ca nu vor putea fi retinuti, arestati, perchezitionati sau trimisi in judecata decat cu inviintarea a minimum 6 din cei 9 judecatori ai plenului CCR, dar ei nu vor putea fi nici anchetati de DNA;
- Predoiu a ingropat la sertar proiectele de punere in acord a Codului penal si a celui de procedura penala, pe care le-a gasit predate la cheie la preluarea acestui mandat, cu deciziile CCR;
- Predoiu a numit-o pe Giorgiana Hosu, cea care aproape a ingropat Dosarul "10 August", la conducerea DIICOT, in dispret total fata de Sectia de procurori a CSM, fata de asociatiile respectate ale magistratilor si de opinia publica;
- Din cauza lui Catalin Predoiu, conducerea DIICOT este in interimat de aproape un an si jumatate;
- Catalin Predoiu a abandonat grupul de lucru de la Ministerul Justitiei infiintat pentru redactarea proiectului de lege privind DNA-ul padurilor.
"Prin sabotarea reformei justitiei, Catalin Predoiu s-a transformat, practic, in aparatorul politicienilor si magistratilor penali, care vor sa scape de anchetele DNA. Totul, cu complicitatea parsiva a unor lideri PNL si mai ales a presedintelui Iohannis. Pentru toate acestea, Catalin Predoiu trebuie sa plece din functie", a mai transmis USR.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Salariata nascuta in 23 iulie 1962, indeplineste conditiile de pensionare limita de varsta luna aceasta, octombrie 2024. Va rog, sa-mi spuneti, cu ce data trebuie sa incetez CIM, avand in vedere ca la femei varsta de pensionare este diferita?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Ma puteti ajuta cu o nelamurire privind acordarea zilelor concediu pt angajati, in functie de vechimea in munca? Este aceasta o posibilitate sau o obligativitate pentru angajatori? Vechimea in munca Durata minima a concediului de odihna normal in zile lucratoare pana la 5 ani 21 zile de la 5 la 10 ani 22 zile de la 10 la 15 ani 23 zile de la 15 la 20 ani 24 zile peste 20 ani 25 zile
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am o angajata cu care am incheiat si este in desfasurare un contract de munca la domiciliu, cu urmatoarele date: norma partiala de lucru pentru desfasurarea unor lucrari, proiecte, norma de lucru este ore/luna fiind platita in functie de orele lucrate in cadrul proiectului, functia ei de baza NU este la compania noastra ci este la un alt angajator la care are alt contract de munca cu norma intreaga, 8ore/zi. Ne-a informat ca ea isi va lua concediu de risc maternal, are sarcina cu risc si nu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<