
USR sustine ca ministrul Justitiei, Catalin Predoiu, saboteaza lupta anticoruptie si lanseaza o motiune simpla impotriva acestuia.
"Prin modul in care a ales sa adopte, pe repede-inainte, fara sa respecte termenul pentru dezbatere publica si fara sa astepte avizul Comisiei de la Venetia, proiectul de asa-zisa desfiintare a SIIJ, Catalin Predoiu nu face decat sa continue atacul asupra justitiei inceput de PSD-ALDE-UDMR, sub coordonarea lui Dragnea, blocand reformarea sistemului de justitie", a transmis USR intr-un comunicat de presa.
"Cel mai bun lucru pe care il poate face acum ministrul Catalin Predoiu este sa isi dea demisia. Ne-a demonstrat tuturor ca s-a predat nucleului antireformist din justitie fara sa opuna rezistenta, a facut compromisuri sulfuroase doar pentru a mima reforma, dand un cot in plina figura DNA-ului si luptei impotriva coruptiei. S-a aliat cu cei care au calcat justitia in picioare in anii trecuti si impreuna cu acestia a pus bazele SIIJ. Adica o retea care sa inlocuiasca SIIJ si sa se ocupe cu anchetarea magistratilor. O retea asemanatoare cu SIIJ, dar mult mai puternica (...) Catalin Predoiu, cu mina sa ingenua, a pus acum bazele refacerii retelelor de coruptie din justitie care au functionat atat de eficient si diabolic in perioada Nastase-Stanoiu. Catalin Predoiu, care ne tot promite de 14 ani ca va obtine ridicarea MCV, face acum totul pentru a ne indeparta de acest rezultat. Mimeaza viclean desfiintarea SIIJ, fuge cu disperare de avizele Comisiei de la Venetia, stirbeste competenta DNA si face jocurile celor care vor o justitie obedienta, muta, timorata. Ca Florin Iordache odinioara, trece cu tancul peste justitie, cu pretentia ca o ajuta", a declarat vicepresedintele USR Stelian Ion.
Motivele invocate in cadrul motiunii simple sunt urmatoarele:
- Catalin Predoiu a ignorat total faptul ca un proiect de desfiintare a Sectiei Speciale se afla deja in procedura parlamentara avansata (proiectul conceput de fostul ministru USR al Justitiei, Stelian Ion, avizat pozitiv de Comisia de la Venetia) si a preferat, in schimb, sa vina cu propriul proiect de lege, adoptat pe repede-inainte, cu nerespectarea termenului pentru dezbatere publica si fara sa astepte avizul Comisiei de la Venetia;
- Reorganizarea SIIJ propusa de Catalin Predoiu este contrara avizelor Comisiei de la Venetia si recomandarilor acesteia, precum si rapoartelor MCV si ale GRECO;
- Predoiu a reorganizat si intarit Sectia Speciala, prin proiectul de asa-zis desfiintare si a stirbit competenta DNA si DIICOT;
- Predoiu a bifat obiectivele celor certati cu legea, politicieni si magistrati, de a scapa de anchetele DNA si de a-si putea alege magistratii care sa-i ancheteze;
- Predoiu a creat o superimunitate pentru judecatorii CCR (pe langa cea deja acordata in 2018), care nu doar ca nu vor putea fi retinuti, arestati, perchezitionati sau trimisi in judecata decat cu inviintarea a minimum 6 din cei 9 judecatori ai plenului CCR, dar ei nu vor putea fi nici anchetati de DNA;
- Predoiu a ingropat la sertar proiectele de punere in acord a Codului penal si a celui de procedura penala, pe care le-a gasit predate la cheie la preluarea acestui mandat, cu deciziile CCR;
- Predoiu a numit-o pe Giorgiana Hosu, cea care aproape a ingropat Dosarul "10 August", la conducerea DIICOT, in dispret total fata de Sectia de procurori a CSM, fata de asociatiile respectate ale magistratilor si de opinia publica;
- Din cauza lui Catalin Predoiu, conducerea DIICOT este in interimat de aproape un an si jumatate;
- Catalin Predoiu a abandonat grupul de lucru de la Ministerul Justitiei infiintat pentru redactarea proiectului de lege privind DNA-ul padurilor.
"Prin sabotarea reformei justitiei, Catalin Predoiu s-a transformat, practic, in aparatorul politicienilor si magistratilor penali, care vor sa scape de anchetele DNA. Totul, cu complicitatea parsiva a unor lideri PNL si mai ales a presedintelui Iohannis. Pentru toate acestea, Catalin Predoiu trebuie sa plece din functie", a mai transmis USR.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Avand in vedere ca HG 295 din 31.03.2025, cu privire la Registrul General de Evidenta a salatiatilor, aduce modificari la HG 905/2017, cea din urma fiind valabila pana la 30.09.2025, pot fi aplicate in continuare prevederile din Hotararea 905? Fac referire in mod special la transmiterea suspendarilor in caz de incapacitate de munca, conf art. 5 lit. e din HG 295. As aprecia sa ne dati o lamurire cu privire la tipul de certificate medicale la care face referire legiuitorul un numar minim de zile...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O salariata a obtinut venituri in urmatoarea perioada: - Contract de munca: martie 2023 - iunie 2023 - venituri din salarii - Contract de mandat pentru administrator: iunie - iulie 2024 - Contract de munca: august 2024 - prezent Copilul s-a nascut in luna martie 2025. Indeplineste conditiile pentru a primi indemnizatie pentru cresterea copilului?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Angajatul lucreaza de noapte, in ture de 12 ore, inclusiv in zile de sarbatori legale. In luna aprilie, angajatul va incepe tura in data de 17.04 la ora 19 si va iesi din tura pe data de 18.04 la ora 07 dimineata. In acest caz, pe langa sporul de ore de noapte, angajatul primeste sporul de sarbatoare legala doar pentru cele 7 ore lucrate in ziua de 18.04 sau primeste sporul de sarbatoare legala pe intreaga tura de 12 ore?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<