Firma noastra desface produse catre un client principal, distribuitor. Pentru impulsionarea vanzarii de produse greu vandabile, noi emitem vouchere de 25 lei valoare nominala, lansate pe piata prin promotori.
La randul sau, distribuitorul are vanzari catre alti clienti (POS-uri). Consumatorul final, posesor de voucher, pentru cumparaturi de minim 100 lei de la POS, poate folosi un voucher de 25 lei. POS-urile colecteaza voucherele si le factureaza catre firma noastra, urmand ca noi sa i le decontam. In acest scop vor fi intocmite un contract, un regulament de acordare a voucherelor, o lista cu produsele greu vandabile ce fac obiectul acestei operatiuni, precum si un agreement incheiat intre noi si distribuitor prin care acesta isi va mari stocurile prin cresterea achizitiilor de la firma noastra.
Noi consideram operatiunea ca fiind cheltuiala de marketing si dorim sa stim cum justificam deductibilitatea ei. Ce altceva este necesar pentru deductibilitate integrala?
Raspuns:
In literatura de specialitate, precum si in practica economica, conceptul de marketing are mai
multe acceptiuni. Marketingul reprezinta ansamblu activitatilor, metodelor si tehnicilor care au ca obiect studiul cererii consumatorilor si satisfacerii acestei cereri cu produse si servicii.
Din punctul de vedere al tehnicilor folosite, promovarea vanzarilor poate fi efectuata avand la
dispozitie o varietate ridicata de tehnici si metode. Una dintre metodele aplicate este si distribuirea de cupoane valorice . Particularitatea acestei metode consta in oferirea de facilitati (favoruri) potentialilor clienti de catre producator, favoruri sub forma baneasca sau in diverse produse. Practic, producatorul recompenseaza clientii pentru cumpararea de produse, exprimandu-si astfel gratitudinea pentru acestia.
Astfel, dupa cum ati precizat si dvs, aceste cheltuieli se pot incadra in categoria cheltuielilor pentru marketing, fiind deductibile la determinarea profitului impozabil, potrivit art. 21 alin. (2) lit. i) din Codul fiscal, scopul final fiind cresterea volumului de vanzari.
In afara documentelor mentionate de dvs. puteti sa mai intocmiti:
* decizie prin care conducerea societatii aproba aceasta campanie precum si bugetul destinat:
* o situatie din care sa rezulta cresterea volumului de vanzari, urmare aplicarii metodei respective;
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - salvamar
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca dorim sa angajam un candidat cu experienta si certificari in domeniul achizitiilor publice, dar cu diploma de Inginer diplomat, Profilul Inginerie economica, Specializarea Inginerie si manangement in alimetatie publica si agroturism, Facultatea de Management, inginerie economica in agricultura si dezvoltare rurala Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, o putem face pe postul de Economist cu atributii specifice achizitiilor publice pana la introducerea in Nomenclatorul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<