Pe data de de 2 aprilie, ANAF a publicat buletinul nr. 13 pentru anul 2018, referitor la noutatile legislative cu incidenta fiscala in perioada 26 – 30 martie 2018.
Consultati in randurile urmatoare ce acte normative contine lista publicata de ANAF!
1. Legea nr.75/2018 pentru ratificarea Conventiei dintre Romania si Bosnia si Hertegovina pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnata la Sarajevo la 6 decembrie 2016 (M.Of. nr.269 din 27 martie 2018);
2. Legea nr.78/2018 privind exonerarea personalului platit din fonduri publice de la plata unor sume (M.Of. nr.276 din 28 martie 2018);
3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.25/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare (M.Of. nr.291 din 30 martie 2018);
4.
Ordinul ministrului finantelor publice nr.1695/2018 pentru aprobarea nivelului accizei specifice la tigarete (M.Of. nr.278 din 29 martie 2018);
5.
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.883/2018 pentru aprobarea procedurilor de anulare a obligatiilor fiscale ce fac obiectul prevederilor Legii nr.29/2018 privind anularea unor obligatii fiscale (M.Of. nr.271 din 28 martie 2018);
6.
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.888/2018 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului (212) "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" (M.Of. nr.279 din 29 martie 2018);
7.
Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr.5/2018 privind incheierea exercitiului financiar 2017 pentru societatile din domeniul asigurarilor (M.Of. nr.262 din 26 martie 2018);
8.
Instructiunile Fondului de garantare a asiguratilor nr.1/2018 privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale de catre Fondul de garantare a asiguratilor (M.Of. nr.262 din 26 martie 2018).
Sursa: ANAF
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<