CCR a stabilit ca va dezbate pe 10 iulie modificarile aduse de parlamentari la Codul rutier. Elementele contestate pot fi gasite mai jos.
"Tinand cont de faptul ca forma legii transmise la promulgare este una ulterioara procedurii de reexaminare, ca urmare a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 684/2018 (...) si avand in vedere ca Parlamentul a adoptat o serie de reglementari care sunt contrare si excedeaza limitelor deciziei mentionate, consideram ca Legea pentru modificarea art. 109 din OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice a fost adoptata cu incalcarea dispozitiilor art. 147 alin. (2) si (4) din Constitutie", precizeaza seful statului in sesizare.
Unul dintre motivele invocate in sesizare este ca Parlamentul a modificat, la reexaminare, niste dispozitii care fusesera declarate constitutionale.
"Parlamentul este tinut in procedura de punere de acord a legii cu decizia Curtii Constitutionale de limitele trasate de aceasta, respectiv de modificarea, completarea ori eliminarea/abrogarea acelor norme declarate de Curtea Constitutionala in mod expres ca fiind neconstitutionale in tot sau in parte. Punerea de acord a legii cu decizia Curtii Constitutionale nu poate face abstractie de rolul si competentele Parlamentului care poate adopta oricare dintre aceste solutii cu privire la textele declarate neconstitutionale, fara a depasi cele statuate expres prin dispozitivul Curtii. Prin urmare, consideram ca modificarile operate de Parlament asupra alin. (3) al art. 109 din Ordonanta de urgenta nr. 195/2002 constituie o interventie legislativa ce determina depasirea de catre forul legislativ a limitelor stabilite prin Decizia nr. 684/2018, ceea ce contravine art. 147 alin. (2) din Constitutie", sustine Presedintia.
Presedintele mai arata ca din legea criticata lipsesc unele dispozitii cuprinse la articolul unic, astfel cum acestea erau prevazute in legea adoptata in prima faza, anterior realizarii controlului de constitutionalitate. Intrucat prevederile in cauza nu au facut nici obiectul sesizarii de neconstitutionalitate si nici al controlului de constitutionalitate, eliminarea lor s-ar fi facut prin depasirea de catre Parlament a limitelor reexaminarii.
Evaluarea Nationala - Teste rezolvate de matematica pentru clasa a VIII-a
Cartea verde a contabilitatii
250 Modele Fise de Post
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele IX-XII
"In concluzie, observam faptul ca, in cazul de fata, in ceea ce priveste legea retrimisa la promulgare, instanta constitutionala a solutionat obiectia de neconstitutionalitate cu o decizie de constatare a neconstitutionalitatii unora dintre dispozitiile legii in raport cu criticile formulate, ceea ce a impus reluarea procedurii de dezbatere legislativa, in conditiile si limitele fixate prin decizia instantei constitutionale (...). De aceea, subliniem ca este esential ca instanta constitutionala sa procedeze la solutionarea definitiva a acestei situatii si sa constate neconstitutionalitatea acestei legi in ansamblu, fara posibilitatea Parlamentului de a o mai reexamina", a mentionat presedintele Iohannis.
Pe 4 iunie, Parlamentul a transmis presedintelui aceasta lege la promulgare
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri