Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2023 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Evaluarea afacerii tale: cum iti masori performantele la final de an

Evaluarea afacerii tale: cum iti masori performantele la final de an
Finalul de an poate fi un prilej de a analiza performanta afacerii tale si de a planifica implementarea unor idei sau solutii care sa contribuie la succes pe termen lung. Conform unui studiu publicat de unsupervised.com, 49% dintre antreprenori sustin ca evaluarea anuala a afacerii are ca principale beneficii setarea unor obiective mai clare si precise pe viitor, dar si cresterea veniturilor.

Descopera in continuare cum poti sa masori performantele afacerii tale la final de an:

1. Stabileste daca principalele obiective propuse pentru anul 2022 au fost indeplinite

Principala modalitate care te ajuta sa iti masori performantele la final de an este analiza indicatorilor stabiliti cu un an in urma. Iata cele mai importante categorii de indicatori pe baza carora poti masura performanta afacerii tale:
Indicatori financiari de performanta
Acesti indicatori iti ofera informatii pretioase cu privire la stabilitatea economica a afacerii tale si la posibilitatile de crestere la care te poti astepta in viitor. Iata cateva exemple de indicatori financiari:

- cifra de afaceri care reprezinta totalul vanzarilor realizate intr-o perioada de timp, fara TVA.
- marja de profit net care se calculeaza ca procent al profitului net din total cifra de afaceri neta. O marja a profitului net sub 1% indica o situatie instabila, intre 1-15% indica o situatie stabila si peste 15% indica o situatie volatila. 
De exemplu, daca ai un profit net de 30.000 de lei si o cifra de afaceri neta de 200.000 de lei, atunci marja ta de profit este de 15%, lucru care indica faptul ca afacerea se afla intr-o situatie stabila.
- fluxul de numerar care te ajuta sa evaluezi capacitatea companiei de a genera numerar. Acesta cuprinde incasarile, platile si soldul de numerar la inceputul si la sfarsitul perioadei analizate.

Indicatori de performanta pentru vanzari

Acestia se refera la volumul de vanzari si la numarul de clienti implicati in procesul de vanzare pe perioada analizata. Iata cateva exemple de indicatori de performanta pentru vanzari:
- numarul de contracte noi semnate si valoare acestora, in cazul in care detii o companie B2B si te adresezi altor afaceri. Daca businessul tau este unul B2C si te adresezi clientilor persoane ficize, atunci acest indicator se poate masura prin numarul de facturi emise si valoarea acestora;
- vanzarile nete obtinute intr-un an;
- timpul si costul mediu pentru conversie.

Indicatori de performanta operationali

Acesti indicatori fac referire la eficienta activitatilor operationale. Iata cateva exemple:
- timpul de productie al unui produs finit;
- timpul de onorare al unei comenzi;
- resurse umane necesare pentru indeplinirea sarcinilor operationale.

2. Gandeste-te la oportunitatile de crestere pe care afacerea ta le are in 2023 

Odata ce ai analizat indicatorii de performanta si ai o imagine clara asupra situatiei in care se afla afacerea ta, poti trece la urmatorul pas: identificarea oportunitatilor de crestere de care poti profita in 2023. Acestea te pot ajuta sa iti imbunatatesti performanta in anul urmator. 

Iata, de exemplu, cateva oportunitati pentru un business care se ocupa cu furnizarea de servicii de marketing.
- diversificarea portofoliului de servicii. Inainte de a lua o decizie in acest sens, analizeaza serviciile care au fost cel mai bine vandute in acest an si incearca sa vii cu idei inovatoare care sa rezolve nevoi complementare ale clientilor;
- angajarea unei persoane care sa te ajute in procesul de furnizare a serviciilor catre clienti. Atunci cand te ocupi singur de toate, iti mai ramane putin timp sa te ocupi si sa te gandesti la noi idei de dezvoltare a afacerii. Atunci cand ai un ajutor, te poti concentra pe succesul afacerii tale.
- investirea intr-un sediu nou si in tehnologii moderne. Atunci cand consideri ca a sosit momentul sa treci la urmatorul pas, un nou sediu te poate motiva sa indeplinesti cu succes obiectivele propuse pentru anul urmator.

In cazul in care nu ai posibilitatile financiare necesare pentru a investi in dezvoltarea afacerii tale, poti sa optezi pentru o solutie de finantare de incredere, care sa te ajute. Iata de ce avantaje de poti bucura atunci cand alegi un credit pentru PFA:

- poti obtine pana la 115.000 de lei pe o perioada maxima de 36 de luni;
- poti sa aplici online si beneficiezi de un consilier care sa te ajute, fara a fi nevoie de o documentatie stufoasa. Daca optezi pentru un credit mai mic, de pana in 60.000 de lei, atunci tot procesul, inclusiv aprobarea, este 100% online.
- beneficiezi de dobanda si rate fixe, indiferent de valoare ROBOR, astfel ca este exclusa o crestere neasteptata a ratei;
- poti amana oricand rata pentru 30 de zile, daca ai un comportament bun de plata la creditele in derulare.

3. Evalueaza colaborarea cu echipa si cu partenerii

Fiecare persoana implicata direct sau indirect in procesele operationale sau decizionale este importanta, asa ca este bine sa evaluezi gradul in care acestia au contribuit sau pot contribui la evolutia businessului tau. 

O modalitate de a evalua membrii echipei este sa organziezi cate o sedinta cu fiecare in parte pentru a discuta modul in care a decurs colaborarea in acest an. Ai astfel posibilitatea de a imbunatati unele aspecte pe viitor, cum ar fi comunicarea sau modul de alocare a sarcinilor.

In ceea ce priveste partenerii, la final de an, ai putea sa discuti cu ei si sa propui eventuale modificari/ imbunatatiri de care ti-ai dat seama si care ar putea sa fie favorabile de ambele parti. De exemplu, sa negociezi preturile in cazul unor comenzi mai voluminoase decat de obicei.

Analiza indicatorilor financiari, identificarea noilor oportunitati de dezvoltare, dar si evaluarea colaborarii cu echipa si partenerii sunt cateva dintre actiunile pe care le poti face pentru a evalua performanta afacerii tale.

Sursa foto: shutterstock.com

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 19 Decembrie 2022
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Evaluarea afacerii tale: cum iti masori performantele la final de an":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


©2023 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2023

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016