Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legislatia judirica actualizata la zi 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Istoria ofera multe exemple a folosirii urmaririi penale in scopuri necorespunzatoare sau politice

La solicitarea Consiliului Superior al Magistraturii de a contribui cu observatii si propuneri la Proiectul de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, a Legii nr.304/2004 privind organizarea judiciara si a Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,  proiect transmis de catre Ministerul Justitiei in vederea avizarii, Biroul de Informare si Relatii Publice din cadrul DIICOT este imputernicit sa aduca la cunostinta opiniei publice  urmatoarele:

    La nivelul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism a fost desfasurat un proces de larga consultare a procurorilor si elaborare a unui punct de vedere cat mai cuprinzator  cu privire la proiectul mentionat.

    Consideram necesar sa precizam ca, pe parcursul acestui exercitiu de consultare si elaborare a punctului de vedere al procurorilor din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism  au fost avute in vedere atat experienta dobandita prin exercitarea profesiunii de procuror sub imperiul unor mecanisme si conceptii diferite cu privire la organizarea si functionarea sistemului judiciar din Romania, care s-au succedat in ultimii 25 de ani, cat si reperele majore ale gandirii europene contemporane  cu privire la mecanismele sistemelor judiciare.

    In legatura cu reperele gandirii europene, tinem sa mentionam aprofundarea recomandarilor  unor organisme internationale care, in opinia noastra, nu pot fi ignorate in procesul de reforma a sistemului judiciar din Romania si anume, printre altele:

- Comisia Europeana pentru Democratie prin Drept a Consiliului Europei (COMISIA VENETIA);

- Consiliul Consultativ al procurorilor Europeni din cadrul Consiliului Europei;

- Consiliul Consultativ al Judecatorilor Europeni din cadrul Consiliului Europei.

    in contextul formularii observatiilor si propunerilor procurorilor Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism  cu privire la proiectul analizat, apreciem ca fiind util de citat si ilustrativ pentru abordarea la nivelul organismelor de referinta, paragrafele de mai jos, reprezentand un extras din RAPORTUL COMISIEI VENEtIA ASUPRA STANDARDELOR EUROPENE CU PRIVIRE LA INDEPENDENtA SISTEMULUI JUDICIAR: Partea II – PROCURORII, adoptat de COMISIA VENETIA in cadrul celei de-a 85-a Plenare (17-18 Decembrie 2010):

"VI. PERICOLELE DECIZIILOR INCORECTE sI ALE INTERFERENtEI:

20.  Interferenta politica in cadrul urmaririi penale este, probabil, la fel de veche ca si societatea in sine. in societatile timpurii, intr-adevar, puterea de urmarire penala ar fi fost, de obicei, in intregime in controlul printilor care ar putea sa-l foloseasca pentru a-si pedepsi dusmanii si pentru a-i recompensa pe prietenii lor. Istoria ofera multe exemple a folosirii urmaririi penale in scopuri necorespunzatoare sau politice. Nu trebuie sa te uiti mai departe de dinastia Tudor din Anglia sau de Franta, atat inainte, cat si in timpul Revolutiei, precum si al sistemului sovietic din Europa de Est. Europa moderna occidentala pare sa fi evitat in mare masura problema urmaririi penale abuzive in ultima vreme, dar aceasta se datoreaza in mare masura mecanismelor adoptate pentru a se asigura ca nu se exercita o presiune politica improprie asupra  urmaririi penale. in statele totalitare sau in dictaturile moderne, urmarirea penala a fost si continua sa fie folosita ca instrument de represiune si coruptie. Existenta controlului democratic nu ofera un raspuns complet la problema influentei politice asupra urmaririi penale. Tirania majoritatii poate extinde folosirea urmaririi penale ca instrument de opresiune. Majoritatea poate fi supusa manipularii si pot exista politicieni democrati sub presiunile populiste carora se tem sa le reziste, mai ales cand acestea sunt sustinute de campanii in mass-media. 


Continuarea aici. 

 


Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 13 Septembrie 2017
Votati articolul "Istoria ofera multe exemple a folosirii urmaririi penale in scopuri necorespunzatoare sau politice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016