Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Istoria ofera multe exemple a folosirii urmaririi penale in scopuri necorespunzatoare sau politice

La solicitarea Consiliului Superior al Magistraturii de a contribui cu observatii si propuneri la Proiectul de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, a Legii nr.304/2004 privind organizarea judiciara si a Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,  proiect transmis de catre Ministerul Justitiei in vederea avizarii, Biroul de Informare si Relatii Publice din cadrul DIICOT este imputernicit sa aduca la cunostinta opiniei publice  urmatoarele:

    La nivelul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism a fost desfasurat un proces de larga consultare a procurorilor si elaborare a unui punct de vedere cat mai cuprinzator  cu privire la proiectul mentionat.

    Consideram necesar sa precizam ca, pe parcursul acestui exercitiu de consultare si elaborare a punctului de vedere al procurorilor din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism  au fost avute in vedere atat experienta dobandita prin exercitarea profesiunii de procuror sub imperiul unor mecanisme si conceptii diferite cu privire la organizarea si functionarea sistemului judiciar din Romania, care s-au succedat in ultimii 25 de ani, cat si reperele majore ale gandirii europene contemporane  cu privire la mecanismele sistemelor judiciare.

    In legatura cu reperele gandirii europene, tinem sa mentionam aprofundarea recomandarilor  unor organisme internationale care, in opinia noastra, nu pot fi ignorate in procesul de reforma a sistemului judiciar din Romania si anume, printre altele:

- Comisia Europeana pentru Democratie prin Drept a Consiliului Europei (COMISIA VENETIA);

- Consiliul Consultativ al procurorilor Europeni din cadrul Consiliului Europei;

- Consiliul Consultativ al Judecatorilor Europeni din cadrul Consiliului Europei.

    in contextul formularii observatiilor si propunerilor procurorilor Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism  cu privire la proiectul analizat, apreciem ca fiind util de citat si ilustrativ pentru abordarea la nivelul organismelor de referinta, paragrafele de mai jos, reprezentand un extras din RAPORTUL COMISIEI VENEtIA ASUPRA STANDARDELOR EUROPENE CU PRIVIRE LA INDEPENDENtA SISTEMULUI JUDICIAR: Partea II – PROCURORII, adoptat de COMISIA VENETIA in cadrul celei de-a 85-a Plenare (17-18 Decembrie 2010):

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Telemunca Avantaje Dezavantaje Optimizare cost


Nou A aparut Legea 81 2018 privind TELEMUNCA  Sunteti pasibil de amenzi intre 2 000 si 10 000 de lei V-am pregatit un material de exceptie care va explica in detaliu ce obligatii aveti ca angajator care sunt capcanele fiecarui articol din noua lege cum puteti evita din start amenzi dure In mod sigur si dvs veti fi afectat de...

Oferta Speciala
valabila 48h

"VI. PERICOLELE DECIZIILOR INCORECTE sI ALE INTERFERENtEI:

20.  Interferenta politica in cadrul urmaririi penale este, probabil, la fel de veche ca si societatea in sine. in societatile timpurii, intr-adevar, puterea de urmarire penala ar fi fost, de obicei, in intregime in controlul printilor care ar putea sa-l foloseasca pentru a-si pedepsi dusmanii si pentru a-i recompensa pe prietenii lor. Istoria ofera multe exemple a folosirii urmaririi penale in scopuri necorespunzatoare sau politice. Nu trebuie sa te uiti mai departe de dinastia Tudor din Anglia sau de Franta, atat inainte, cat si in timpul Revolutiei, precum si al sistemului sovietic din Europa de Est. Europa moderna occidentala pare sa fi evitat in mare masura problema urmaririi penale abuzive in ultima vreme, dar aceasta se datoreaza in mare masura mecanismelor adoptate pentru a se asigura ca nu se exercita o presiune politica improprie asupra  urmaririi penale. in statele totalitare sau in dictaturile moderne, urmarirea penala a fost si continua sa fie folosita ca instrument de represiune si coruptie. Existenta controlului democratic nu ofera un raspuns complet la problema influentei politice asupra urmaririi penale. Tirania majoritatii poate extinde folosirea urmaririi penale ca instrument de opresiune. Majoritatea poate fi supusa manipularii si pot exista politicieni democrati sub presiunile populiste carora se tem sa le reziste, mai ales cand acestea sunt sustinute de campanii in mass-media. 


Continuarea aici. 

 

de
Data aparitiei: 13 Septembrie 2017
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Istoria ofera multe exemple a folosirii urmaririi penale in scopuri necorespunzatoare sau politice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Cautiune art.6 CEDO acces la instanta

Intrebare: Buna ziua, Va rog daca se poate sa ma indrumati asupra urmatorului aspect Am depus cerere de ajutor public pentru cautiune, insa instanta a respins cererea, motivind : Cautiunea nu este un ajutor public judiciar si nu se poate acorda sub forma de reducere, esalonare sau scutire , cu cerere de reexaminare in 5 zile Din ce am gasit in internet formulat cerere de reexaminare stabilire cautiune, si se poate acorda invocarea instantei de mai sus Mai mult prin stabilirea unei cautiuni, mai mare decat veniturile, este o piedica de a ajunge instanta pentru a sustine fondu. Art 6 CEDO , art 20 si art.21 din constitutie , art.8 alin 3 din OUG 51/2008,cat si art.6 alin2 al UE, art 76 alin 1 din Regulamentul Curtii. Daca veti cauta dosar 727/258/2013 instanta a stabilit fara cautiune Exita o lege care se respecta? Sau ce cale in lege exista.

Raspuns: Temeiul de drept este corect invocat, puteti solicita reducerea cuantumului cautiunii. Instanta treb... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016