Biserica Ortodoxa Romana ar urma sa beneficieze de peste 650.000 de ha de padure care nu le-a apartinut niciodata, daca un proiect de lege initiat de Liviu Dragnea si alti 6 parlamentari PSD din "Tinutului Manastirilor" (Suceava) va trece si de Camera Deputatilor. Senatul l-a adoptat deja cu o majoritate neasteptat de mare (80 "pentru" si 23 "impotriva"). ROMSILVA, care a realizat estimarea padurilor care vor ajunge cu usurinta la BOR, a protestat deschis fata de aceasta initiativa.
ACTUALIZARE - Proiectul a trecut de Comisii. Detaliile sunt AICI!
---
Recorder a adus in atentia publica faptul ca statul roman risca sa piarda 20% din paduri printr-un proiect de lege initiat de Liviu Dragnea si sprijinit de mai multi parlamentari PSD din Suceava. Senatul l-a adoptat deja. Daca ar intra in vigoare, atunci Biserica Ortodoxa Romana ar primi aproximativ 650.000 de ha de padure pe care doar le-a administrat in perioada interbelica, nu le-a avut in proprietate. Videoclipul realizat de Recorder poate fi urmarit AICI.
Nu gasim un punct de vedere al Guvernului cu privire la acest proiect de lege, insa exista o opinie trimisa de o activista care insumeaza ideal de ce aceasta lege nu ar trebui sa treaca de Camera Deputatilor.
Intr-o opinie trimisa Senatului, Antoanela Costea arata ca "se impune retragerea de urgenta a propunerii legislative de fata, inreg. la Senat B275/2018, pentru a se putea respecta hotararile instantelor nationale, iar incalcarea principiului ne bis in idem raportat la securitatea raporturilor juridice sa nu mai constituie motiv de sanctionare a Romaniei la Curtea Europeana a Drepturilor Omului - CEDO".
"Asadar, trebuie avut in vedere faptul ca Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ - a solutionat definitiv si irevocabil litigiul dintre Statul roman si Fondul Bisericesc Ortodox Roman al Bucovinei, prin Decizia nr. 192 din 27 ianuarie 2017, solutia fiind data in favoarea Statului roman, printre motive numarandu-se lipsa dovedirii dreptului de proprietate a FBOR-Bucovina.
Initiatorii propunerii legislative au omis in elaborarea Expunerii de motive a citi istoria, eludant astfel ca "Fondul religionar ortodox român din Bucovina a fost înfiintat la 19 iunie 1783, prin Dispozitia Împaratului Iosif al II-lea „pentru salarizarea, întretinerea si pregatirea clerului ortodox ca si pentru înfiintarea si finantarea scolilor din Bucovina”. El s-a constituit din veniturile averii mobile si imobile ale preotimii si ale manastirilor secularizate, pe lânga scopurile economico-financiare, caracteristice politicii dusa de imperiul austriac, crearea Fondului având si un scop politic, ce a constat în spargerea blocului etnic românesc si lichidarea influentelor manastirilor asupra populatiei" "F.B. din Bucovina nu a existat ca entitate juridica de sine statatoare, anterior acestui moment, înfiintarea lui fiind determinata de secularizarea averilor manastiresti în Imperiul Habsburgic, secularizare care a vizat toate provinciile acestuia, inclusiv Bucovina. Au fost înfiintate astfel de fonduri atât la nivel central, cât si în provincii, în scopul administrarii bunurilor detinute anterior în proprietate de biserica (...)". "Începând cu anul 1918, asa cum s-a aratat, tot ceea ce a apartinut Statului austro-ungar a fost transmis Statului Român, prin urmare, cu referire la F.B., inclusiv dreptul de proprietate asupra bunurilor aflate în administrarea acestuia (...)" "Fata de toate cele ce preced, nu s-ar putea considera ca bunurile revendicate în prezent de reclamant au fost preluate abuziv de Statul Român, prin efectul Decretului nr. 273 emis în anul 1949. În realitate, asa dupa cum rezulta, în anul 1949, la momentul emiterii acestui act normativ, Fondul nu avea în patrimoniul sau un drept de proprietate deplina asupra bunurilor pe care le detinea, ci un drept de administrare, corespunzator proprietatii publice, care includea atributele posesiei, folosintei si dispozitiei, exercitate în limitele legale" ... citate din pp. 19-21 din Decizia ICCJ 3332 din 27.11.2014, pe care o anexez prezentei, cu invitatia pentru oricine de a citi filele de istorie a Romaniei pp.13-19.
Drept urmare, nu exista inechitatea care se doreste a fi reparata prin propunerea legislativa, initiatorii trebuind asadar a-si retrage propunerea", arata Costea.
Totodata, e important sa mentionam si faptul ca ROMSILVA arata deschis intr-un document oficial obtinut de Recorder si transmis secretarului de stat Daniel Coroama ca "proiectul de lege este promovat pentru Fondul Bisericesc Ortodox Roman al Bucovinei, ca a urmare a faptului ca acesta a pierdut procesul intentat Romsilva prin Directia Silvica Suceava, dupa ce CRR a declarat neconstitutionala OUG nr. 100/2004". Bazandu-se pe art. 34 din Codul Silvic, Romsilva mai arata ca "terenurile forestiere proprietate publica a statului nu fac obiectul constituirii dreptului de proprietate...".
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele V-VIII
Memorator Gramatica Gimnaziu
Teste distractive pentru clasa pregatitoare
Inainte de a intra la dezbateri in Comisiile Camerei Deputatilor s-a cerut procedura de urgenta pentru adoptarea acestui proiect, insa nu a fost acordata.
Proiectul de lege in forma adoptata de Senat si trimisa la Camera Deputatilor poate fi descarcat in format .PDF dand click AICI!
Initiatorii legii pot fi vazuti dand click AICI!
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri