Contractul ar trebui sa reprezinte intelegerea dintre cele doua parti, astfel incat redactarea contractului sa poata fi efectuata de oricare dintre parti, cu respectarea cerintelor legale. Reglementarile privind redactarea contractului se regasesc in Ordinul nr. 146/2011. Ordinul nr. 915/2008 a fost abrogat, in prezent fiind in vigoare Ordinul nr. 146/2011 si Ordinul nr.138/2012, incheierea contractului trebuind sa fie facuta cu respectarea acestor acte normative.
Conform art. 1.5. din Anexa 1 a Ordinului nr. 146/2011 documentele care alcatuiesc Contractul trebuie considerate ca documente care se expliciteaza reciproc. In scopul interpretarii, prioritatea documentelor va fi aplicata in conformitate cu ordinea de mai jos:
(a) Acordul Contractual
(b) Actele Aditionale la Acordul contractual,
(c) Scrisoarea de Atribuire,
(d) Scrisoarea de oferta,
(e) "Anexa la Oferta"
(f) Conditiile Speciale
(g) Conditiile Generale
(h) Cerintele Beneficiarului,
(i) Listele
(j) Propunerea Antreprenorului si orice alte documente ce reprezinta o parte integranta a Contractului.
Actele aditionale vor avea prioritatea documentelor pe care le modifica. In caz de ambiguitate, erori sau discrepante ale documentelor, Inginerul are autoritatea de a emite dispozitiile pe care le considera necesare pentru rezolvarea ambiguitatii, erorii sau discrepantelor. Antreprenorul nu va fi indreptatit la nicio extensie de timp sau plata, cost sau alta pretentie atunci cand Inginerul emite o clarificare.
De asemenea, conform art. 1.6. din Anexa Ordinului nr. 146/2011, partile vor incheia un Acord Contractual ce va avea continutul din formularul Anexa la documentatia de atribuire.
Va redam modelul acestui acord contractual, model ce trebuie respectat in cazul dumneavoastra.
ACORD CONTRACTUAL
Prezentul Acord se incheie intre:
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR)
Blvd. Dinicu Golescu, nr. 38, Sector 1, Bucuresti 010873
........................
(denumit in continuare "Autoritatea Contractanta" si "Beneficiar") de o parte si
< Nume oficial complet> ....................................................
< Statut legal /titlu>1 ....................................................
< Numar Oficial de Inregistrare>2.......................................
< Adresa oficiala completa>..................................................
< Numar TVA>3..........................................................
(denumit in continuare "Antreprenor") de partea cealalta.
-----
*1) In cazul in care partea contractanta este o persoana fizica.
*2) Aplicabil in cazul persoanelor fizice, se mentioneaza cartea de identitate sau pasaportul sau numarul de document echivalent
*3) Cu exceptia partii contractante care nu e inregistrata ca platitoare de TVA.
Avand in vedere ca Autoritatea Contractanta a convenit ca, contractul ............................. sa fie proiectat si executat de catre Antreprenor si a acceptat oferta Antreprenorului in vederea executarii si finalizarii prezentului contract de Lucrari si remedierea defectiunilor aferente.
Partile convin dupa cum urmeaza:
1. In prezentul Acord Contractual, termenii si expresiile vor avea acelasi inteles ca si in Conditiile de Contract la care se face referire in continuare.
2. Urmatoarele documente sunt considerate a forma, a fi citite si interpretate ca parte a Contractului, in aceasta ordine de prioritate:
(a) Acordul contractual
(b) Actele Aditionale la Acordul contractual,
(c) Scrisoarea de Atribuire,
(d) Scrisoarea de oferta,
(e) Conditiile Speciale,
(f) Conditii Generale,
(g) Cerintele Beneficiarului,
(h) Graficele, si
(i) Propunerea Antreprenorului si orice alte documente ce reprezinta o parte integranta a Contractului.
Actele aditionale si protocoalele au ordinea de prioritate a documentului pe care il modifica.
3. Tinand seama de platile pe care Beneficiarul le va efectua Antreprenorului dupa cum este mentionat in continuare, Antreprenorul convine cu Beneficiarul sa execute si sa finalizeze Lucrarile si sa remedieze orice defecte ale Lucrarilor in Perioada de Garantie a Lucrarilor, potrivit prevederilor Contractului.
4. Beneficiarul convine sa plateasca Antreprenorului, pentru proiectarea, executia si finalizarea Lucrarilor si remedierea oricaror defectiuni, in timpul si modalitatea descrise in Contract, suma acceptata de:
Valoarea de contract acceptata.......................................... (fara TVA) sau alte sume care ar putea deveni platibile potrivit prevederilor Acordului Contractual la termenele si conform modalitatilor stipulate in Contract, in limita a 10% din valoarea de contract acceptata.
5. In prezenta partilor semnatare s-a semnat prezentul Acord Contractual. Acest Acord Contractual isi produce efectele incepand cu data semnarii de catre ultima parte, si anume Antreprenorul.
6. Limba care guverneaza contractul este limba romana.
7. Contractul va fi interpretat conform legilor din Romania.
Redactat in limba romana in trei originale: doua originale pentru Autoritatea Contractanta, si unul original pentru Antreprenor.
Pentru Beneficiar: Pentru Antreprenor:
Nume: Nume:
Titlu: Titlu:
Semnat si stampilat: Semnat si stampilat:
Data: Data: