In legatura cu adresa nr. 40234/23.05.2011 a Ministerului Justitiei, postata pe site-ul acestei institutii la data de 24.05.2011 si publicata in presa, prin care s-a solicitat Consiliului Superior al Magistraturii - Inspectia Judiciara sa efectueze verificari in legatura cu durata procedurii judiciare impusa de solutionarea exceptiei de nelegalitate invocata in cauza Thyssen Krupp, cauza aflata pe rolul Curtii de Apel Bucuresti – Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal, pentru corecta informare a opiniei publice, se impun urmatoarele precizari:
La data de 22.04.2011, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal a Curtii de Apel Bucuresti a fost sesizata cu o cerere privind un aspect incidental al cauzei aflate in prezent pe rolul Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectia comerciala, respectiv solutionarea unei exceptii de nelegalitate a dispozitiilor din Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti care reglementeaza institutia recuzarii. S-a fixat termen de judecata la data de 18 mai 2011, cand, pentru motive intemeiate, dosarul a fost amanat pentru data de 29 iunie 2011.
In mod vadit eronat si in lipsa unor minime verificari, in adresa Ministerului Justitiei amintita se induce ideea unei legaturi intre activitatea manageriala a Sectiei a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal a Curtii de Apel Bucuresti si tergiversarea solutionarii acestei cauze prin trimiterea la vechimea de aproximativ 27 de ani a unui dosar ce s-ar afla pe rolul instantelor din Romania, cauza care, prin natura sa comerciala, exclude competenta unei sectii de contencios administrativ.
In context, amintim faptul ca activitatea de judecata se realizeaza pe baza principiilor statornicite in Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, respectiv a distribuirii aleatorii a dosarelor si al continuitatii. Conform principiilor mentionate, la primirea dosarului, presedintele instantei este dator sa ia masuri ca acesta sa fie repartizat aleatoriu, potrivit parametrilor stabiliti prin Hotararea Colegiului de conducere al curtii.
Dupa repartizarea cauzei unui complet de judecata, toate masurile in legatura cu cauza se dispun numai de catre completul legal investit, fara ca presedintele instantei ori o alta persoana sa poata interveni in vreun fel in solutionarea cauzei.
Asa fiind, insinuarile publice privitoare la exercitarea atributiilor manageriale de catre presedintele de sectie sunt nejustificate, iar solicitarea concluziilor Inspectiei Judiciare este discutabila intrucat se refera la o perioada cand dosarul mentionat nu se afla pe rolul acestei instante, iar, pe de alta parte, raportul de control a fost aprobat de catre Consiliul Superior al Magistraturii.
Ne exprimam, totodata, convingerea ca Ministerul Justitiei va aduce la cunostinta opiniei publice concluziile verificarilor solicitate Inspectiei Judiciare.
Conducatorul Biroului de Informare si Relatii Publice
Judecator DANIEL GRADINARU
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Am dori sa stim care sunt obligatiile/drepturile unei societati privind locurile vacante fata de alte institutii INS, AJOFM, etc.. In ce situatii acestea ar trebui raportate si in care nu, care sunt responsabilitatile legale etc.?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea incepe un proces de restructurare colectiva, mentionam ca societatea are sediul social in Bucuresti, puncte de lucru in tara si angajati in fiecare judet. Conform articolului 70 din Codul muncii, societatea a informat reprezentantii salariatiilor, ITM Bucuresti si ITM-uri din tara, AJOFM Bucuresti si AJOFM din tara de procesul de restructurare colectiva. Am primit raspuns de la ITM Ilfov ca nu este necesara transmiterea informarii decat catre ITM unde societatea are sediul social,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<