Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Senatul, noi modificari pentru militari care vor genera "deficit de personal"

Senatul a adoptat o propunere legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare. Personalul MAI si MApN este, insa, complet nemultumit.

Prin propunerea initiata de Tit-Liviu Brailoiu de modificare a Legii nr. 223/2015 si deja adoptata de Senat se stabileste:

  • eliminarea pensiei de serviciu anticipata partiala din sistemul pensiilor militare de stat;
  • eliminarea functionarilor publici cu statut special din categoria de personal care beneficiaza de prevederile Legii nr. 223/2015;
  • acordarea posibilitatii militarilor si politistilor care au implinit varsta standard de pensionare pentru limita de varsta sa poata fi mentinuti in activitate, la cerere, pentru o perioada cuprinsa intre trei si cinci ani, urmand ca pentru fiecare an sa primeasca 2% la pensia militara de stat;
  • majorarea varstei minime de pensionare de la 45 de ani la 50 de ani.

 

1. Eliminarea pensiei de serviciu anticipata partiala
Din datele prezentate nu reiese faptul ca solutiile propuse sunt cele necesare si suficiente pentru a asigura stabilitatea si eficienta legislativa si nu se identifica o fundamentare temeinica, cu o analiza a efectelor generate. Se poate aprecia faptul ca, in lipsa acestor elemente, solutiile propuse vor genera nesiguranta si instabilitate pentru categoriile de personal vizate, ceea ce va accentua, poate chiar masiv, ”deficitul de personal”, precum si ”riscurile si vulnerabilitatile specifice acestui domeniu”. 

Legiferarea acestui tip de pensie este necesara pentru a cuprinde o cazuistica specifica sectorului de aparare, ordine publica si securitate nationala, in care se manifesta un risc ridicat de vatamare corporala, afectiuni medicale multiple, avand drept posibila consecinta clasarea ca inapt sau apt limitat pentru serviciul militar de catre comisiile de expertiza medico-militara si trecerea, in aceste conditii, in rezerva ori incetarea raportului de serviciu a personalului militar care are o vechime in serviciu intre 10 si 15 ani. In prezent, personalul militar aflat in situatiile enumerate anterior beneficiaza, in compensatie, de pensie anticipata partiala sau pensie de invaliditate, dupa caz.

Propunerea legislativa vizeaza eliminarea pensiei de serviciu anticipata partiala in conditiile nereglementarii unei alte solutii legislative.

Astfel, sunt expusi militarii in situatiile reorganizarii unitatilor si reducerii unor functii ori din alte motive sau nevoi ale institutiei militare ori clasarii ca inapt si carora, ulterior, in urma revizuirii situatiei medicale, le inceteaza plata pensiei de invaliditate sau clasarii ca apt limitat pentru sprijinul militar, prin cresterea insecuritatii raporturilor de serviciu. Totodata, este afectata si institutia militara, care ar fi pusa in situatia de a nu-si putea adapta, flexibil si rapid, structura organizatorica potrivit atributiilor, responsabilitatilor si misiunilor pe care le indeplineste, in conditiile unor provocari tot mai numeroase, complexe si dinamice ale mediului de securitate.

De asemenea, prin eliminarea pensiei de serviciu anticipata partiala, militarii aflati in situatiile de mai sus ar fi privati de orice forma de venit, in conditiile in care ajutoarele si indemnizatiile la trecerea in rezerva nu se mai acorda.

2. Diminuarea perioadi de reducere a varstei standard de pensionare de la 13 la 10 ani
Aceasta va genera un efect psihologic negativ, cu un indice de propagare de factura negativa foarte mare in randul personalului militar in activitate, chiar si in societatea civila. Instabilitatea normativa accentuata in materia pensiilor militare a condus la o lipsa de predictibilitate a normei in materie si, in consecinta, la o stare de nesiguranta cu efecte de contagiune in masa militarilor care indeplinesc, la acest moment, conditiile de pensionare. Pe acest fond, caracterizat de imprevizibilitate, un astfel de demers legislativ va ”stimula” segmentul de personal cu varsta cuprinsa intre 47 si 50 de ani, care, in conditiile legale actuale, a decis sa isi continue activitatea militara, sa paraseasca institutia militara cat timp mai are libertatea legislativa de a dispune asupra viitorului sau, mai ales ca imprevizibilitatea se poate manifesta si in privinta modalitatii de stabilire a cuantumului. In acest context, un nou val de iesiri din sistem determinat de o initiativa legislativa al carei scop declarat este acela de a ajuta la regenerarea fortelor si nu la destabilizarea lor, ar vulnerabiliza sistemul de aparare.

3. Mentinerea personalului militar in activitate dupa implinirea varstei standard de pensionare este deja reglementata
Legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca ”in raport cu nevoile de incadrare, cadrele militare pot fi mentinute in activitate dupa implinirea varstei standard de pensionare pana la varsta de 60 de ani, cu aprobarea anuala a conducatorului institutiei”.

Proiectul de lege ajunge acum in Camera Deputatilor, for decizional.

Forma initiala a legii poate fi consultata AICI.

Vom urmari evolutia legislativa a acestei initiative si vom actualiza acest articol cu toate informatiile relevante. 

de

Data aparitiei: 04 Iunie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Senatul, noi modificari pentru militari care vor genera "deficit de personal"":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 4 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016