O mare parte dintre utilizatorii sistemelor e-payment (41%) care si-au pierdut banii ca urmare a fraudelor financiare cibernetice nu au reusit sa-si mai recupereze paguba, potrivit studiului global Kaspersky Consumer Security Risks, realizat de catre B2B International si Kaspersky Lab.
Cercetarea arata ca numai 45% dintre utilizatorii care au fost victime ale fraudelor online si-au primit toti banii inapoi, in timp ce alti 14% au recuperat o parte a banilor furati. Din pacate, restul de 41% nu au mai primit nimic. De asemenea, o treime dintre victime au facut plangeri catre autoritatile in drept pentru a incerca sa rezolve problema fraudei, iar in 17% dintre cazuri banii au disparut in timpul sesiunilor de e-banking, in timp ce 13% dintre victime erau clienti ai magazinelor online.
Pe de alta parte, studiul B2B International releva faptul ca magazinele online si bancile returneaza banii clientilor in proportie mai mare decat sistemele de e-payment, intr-un raport de 15% la 12%.
Numai unul din zece repondenti au fost destul de norocosi incat sa isi primeasca toti banii inapoi.
In vederea contracararii fraudelor online, Kaspersky Lab a dezvoltat tehnologia unica Safe Money pentru a proteja computerele de atacurile financiare. Safe Money reprezinta un set de mecanisme de protectie de inalta clasa care sunt activate automat atunci cand utilizatorii desfasoara operatiuni de online banking sau plati online.
Kaspersky Lab este cel mai mare producator privat de solutii de securitate endpoint din lume, fiind inclus in topul primilor patru producatori de solutii pentru protectie endpoint la nivel mondial.
Pe parcursul celor 15 ani de existenta, compania a ramas o companie inovatoare in domeniul securitatii informatice si ofera suite de protectie IT pentru utilizatori individuali, SMB si companii mari. Kasperky Lab este prezenta in aproximativ 200 de tari si protejeaza peste 300 de milioane de utilizatori din intreaga lume.
Sursa
Agerpres
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: La nivelul societatii noastre a scazut nivelul comenzilor a fost analizata perioada noiembrie-decembrie, urmand ca in decembrie sa se analizeze lunile ianuarie si februarie 2025, astfel s-a hotarat conducerea si reprezentantul salariatilor reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana 4 zile in noiembrie si 4 zile in decembrie Intre timp am mai primit niste comenzi, dar nu cat sa acopere toate cele 4 zile de suspendare si conform analizei am putea sa "acoperim" 2...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta: Avem un salariat X angajat din data de 03.08.2023 care in data de 30.07.2024 CIM a fost incetat prin demisie iar cu data de 02.09.2024 se reangajeaza in cadrul aceleasi societati iar in data de 02.10.2024 acesta este internat in spital si primeste concediu medical care are ca si cod de indemnizatie 06 - 5 zile este urgenta - suportata de catre angajator. Cel de al doilea CM are ca si cod de indemnizatie 01- 10 zile eliberat tot de catre medicul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<