Prin Hotararea Guvernului nr. 520 din 24 iulie 2013 este reglementata organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Noul regulament de organizare al ANAF poate fi consultat in Monitorul Oficial nr. 473 din 30 iulie 2013
Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare Agentia, se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Finantelor Publice, finantata din bugetul de stat, conform legii.
Sediul central al Agentiei este in municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
Agentia isi desfasoara activitatea si in alte sedii detinute potrivit legii.
Agentia intretine propriul site web prin care asigura prezenta pe internet, la adresa "www.anaf.ro". Pentru domeniul vamal, prezenta pe internet se asigura la adresa "www.customs.ro".
Agentia are o sigla ale carei caracteristici se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei.
Directiile generale regionale din cadrul ANAF sunt in numar de opt si vor avea sediul in urmatoarele orase, in functie de aria lor de competenta: Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov si Bucuresti, iar directiile regionale antifrauda fiscala isi vor avea sediul in orasele Suceava, Constanta, Alexandria, Targu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu si Bucuresti.
Vezi aici noile atributii si responsabilitati reglementate in sarcina ANAF
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O angajata a fost in concediu crestere copil in perioada 07.04.2023-27.11.2024, a revenit in activitate, iar sotul a ramas in CIC pana la 2 ani. Intre timp a anuntat ca este insarcinata cu al doilea copil, data estimativa a nasterii 05.08.2025, iar pentru primul copil a obtinut certificat de handicap valabil 24 de luni pana la data de 16.04.2027. Colega mea doreste sa reia CIC pentru primul copil pana la implinirea varstei de 3 ani, in baza certificatului pentru handicap. Odata cu nasterea celui...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Exista posibilitatea de acordare de tichete de masa unui angajat care are clauza mobilitate? De asemenea, daca sediul societatii este in Galati si avem un angajat care face naveta de luni pana vineri din Braila la Galati, ar putea primi tichete sau numai diurna?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog, sa-mi spuneti, daca un angajat lucreaza la tura 12 cu 24 si doreste 1 zi de concediu de odihna cum se trece urmatoarea zi dupa concediu, se mai tine cont de liberul lui sau se trec, din start 2 zile de concediu de odihna? ziua de concediu este in ziua cand trebuia sa fie de serviciu
vezi AICI raspunsul specialistilor <<