Prin Hotararea Guvernului nr. 520 din 24 iulie 2013 este reglementata organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Noul regulament de organizare al ANAF poate fi consultat in Monitorul Oficial nr. 473 din 30 iulie 2013
Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare Agentia, se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Finantelor Publice, finantata din bugetul de stat, conform legii.
Sediul central al Agentiei este in municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
Agentia isi desfasoara activitatea si in alte sedii detinute potrivit legii.
Agentia intretine propriul site web prin care asigura prezenta pe internet, la adresa "www.anaf.ro". Pentru domeniul vamal, prezenta pe internet se asigura la adresa "www.customs.ro".
Agentia are o sigla ale carei caracteristici se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei.
Directiile generale regionale din cadrul ANAF sunt in numar de opt si vor avea sediul in urmatoarele orase, in functie de aria lor de competenta: Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov si Bucuresti, iar directiile regionale antifrauda fiscala isi vor avea sediul in orasele Suceava, Constanta, Alexandria, Targu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu si Bucuresti.
Vezi aici noile atributii si responsabilitati reglementate in sarcina ANAF
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Diferenta favorabila de dobanda preferentiala la credite si depozite, in limita plafonului de 33%, deci neimpozabila, se declara in D112 la pct 8.5, impreuna cu alte venituri neimpozabile, chiar daca nu se regaseste mai jos la pct. 8.5.1 -8.5.6?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<