Prin Hotararea Guvernului nr. 520 din 24 iulie 2013 este reglementata organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Noul regulament de organizare al ANAF poate fi consultat in Monitorul Oficial nr. 473 din 30 iulie 2013
Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare Agentia, se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Finantelor Publice, finantata din bugetul de stat, conform legii.
Sediul central al Agentiei este in municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
Agentia isi desfasoara activitatea si in alte sedii detinute potrivit legii.
Agentia intretine propriul site web prin care asigura prezenta pe internet, la adresa "www.anaf.ro". Pentru domeniul vamal, prezenta pe internet se asigura la adresa "www.customs.ro".
Agentia are o sigla ale carei caracteristici se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei.
Directiile generale regionale din cadrul ANAF sunt in numar de opt si vor avea sediul in urmatoarele orase, in functie de aria lor de competenta: Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov si Bucuresti, iar directiile regionale antifrauda fiscala isi vor avea sediul in orasele Suceava, Constanta, Alexandria, Targu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu si Bucuresti.
Vezi aici noile atributii si responsabilitati reglementate in sarcina ANAF
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<