Intrebare: Un salariat detasat in cadrul institutiei noastre implineste luna aceasta 3 ani de vechime in profesia de consilier juridic, fapt pentru care a solicitat organizarea unui examen in vederea promovarii de la gradul II la gradul I. Este acest lucru posibil, in conditiile Legii cadru 284 din 2010 si HG 286 din 2011, avand in vedere ca salariatul este detasat la institutia noastra, fiind angajat cu CIM la o alta institutie unde acesta este suspendat pe perioada detasarii?
Raspuns: Conform art. 45 din Legea 53/2003 – Codul muncii , republicata, detasarea este actul prin care se dispune schimbarea temporara a locului de munca, din dispozitia angajatorului, la un alt angajator, in scopul executarii unor lucrari in interesul acestuia.
Asadar, salariatul detasat este in continuare salariatul angajatorului care a dispus detasarea. Acest lucru este precizat expres in art 45 si urmatoarele din Legea 53/2003 , republicata, si rezulta mai ales din caracterul temporar al institutiei detasarii.
In concluzie, intrucit salariatul detasat nu este propriu-zis salariatul angajatorului la care s-a dispus detasarea, acesta din urma nu are dreptul si nu poate organiza concurs de promovare, conform prevederilor legale (concursul de promovare se organizeaza exclusiv pentru proprii salariati). In aceasta situatie, salariatul poate cere intreruperea detasarii, reluarea activitatii la angajatorul cu care are incheiat contractul individual de munca de baza si dispunerea de catre acesta a organizarii concursului de promovare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<