Intrebare: Un salariat detasat in cadrul institutiei noastre implineste luna aceasta 3 ani de vechime in profesia de consilier juridic, fapt pentru care a solicitat organizarea unui examen in vederea promovarii de la gradul II la gradul I. Este acest lucru posibil, in conditiile Legii cadru 284 din 2010 si HG 286 din 2011, avand in vedere ca salariatul este detasat la institutia noastra, fiind angajat cu CIM la o alta institutie unde acesta este suspendat pe perioada detasarii?
Raspuns: Conform art. 45 din Legea 53/2003 – Codul muncii , republicata, detasarea este actul prin care se dispune schimbarea temporara a locului de munca, din dispozitia angajatorului, la un alt angajator, in scopul executarii unor lucrari in interesul acestuia.
Asadar, salariatul detasat este in continuare salariatul angajatorului care a dispus detasarea. Acest lucru este precizat expres in art 45 si urmatoarele din Legea 53/2003 , republicata, si rezulta mai ales din caracterul temporar al institutiei detasarii.
In concluzie, intrucit salariatul detasat nu este propriu-zis salariatul angajatorului la care s-a dispus detasarea, acesta din urma nu are dreptul si nu poate organiza concurs de promovare, conform prevederilor legale (concursul de promovare se organizeaza exclusiv pentru proprii salariati). In aceasta situatie, salariatul poate cere intreruperea detasarii, reluarea activitatii la angajatorul cu care are incheiat contractul individual de munca de baza si dispunerea de catre acesta a organizarii concursului de promovare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rugam sa ne transmiteti reglementarile legislative conform carora angajatul poate beneficia la cerere de concediu fara plata pana la varsta de 3 pentru copil fara handicap, in continuarea concediului de crestere copil pana la 2 ani, astfel incat sa nu revina la serviciu pana la implinirea varstei de 3 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem o salariata in urmatoarea situatie: angajata de la data de 06.10.2010 pana la data de 01.01.2023 incetat la data de 01.01.2023 cf art. 56 lit. c din Codul muncii in baza deciziei de pensionare pentru limita de varsta emisa de Casa Judeteana de Pensii si angajata incepand cu data de 04.01.2023 pe perioada determinata cu ultim act aditional de prelungire pana la data de 30.06.2025. In al doilea contract de munca, pe perioada determinata, sunt l 3 acte aditionale de prelungire. Sa imi spuneti...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Directorul Companiei a hotarat prin decizie sa elaboreze si sa implementeze un nou sistem de salarizare. In Companie exista un contract colectiv de munca la nivel de unitate valabil pana in septembrie 2025 care, in capitolul ,,Salarizare,, are incluse grile de salarizare prin care se stabilesc salariile angajatilor. A subliniat ca acest nou sistem de salarizare nu constituie o modificare a contractului colectiv ci doar doreste sa schimbe grilele de salarizare stabilite in functie de criterii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<