In sedinta din data de 21 martie a.c., Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii a decis efectuarea de verificari avand ca obiect respectarea dispozitiilor referitoare la primirea si repartizarea aleatorie a actelor de sesizare, la nivelul tuturor instantele judecatoresti
Astfel, Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii a hotarat ca, in masura in care, in cadrul verificarilor efectuate de Inspectia Judiciara la Tribunalul Municipiului Bucuresti vor fi identificate, punctual, chestiuni ce presupun clarificari la judecatoriile de sector si/sau Curtea de Apel Bucuresti, verificarile vor fi extinse - in legatura cu aceste chestiuni punctuale - si la instantele mentionate.
De asemenea, Sectia pentru judecatori a decis sesizarea presedintilor curtilor de apel in vederea efectuarii de verificari cu privire la respectarea dispozitiilor referitoare la primirea si repartizarea aleatorie a actelor de sesizare, la instantele pe care le conduc, precum si la instantele din circumscriptia acestora.
Avand in vedere faptul ca, la nivelul instantei supreme, Inspectia Judiciara a efectuat un control recent (raportul de control a fost aprobat de Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii in luna iunie 2012.) pe toate aspectele ce tin de management, inclusiv in ceea ce priveste repartizarea aleatorie, Sectia pentru judecatori a CSM a apreciat ca nu se impune efectuarea de verificari, pe aceasta tema, la Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Rezulatele verificarilor efectuate de catre presedintii curtilor de apel, precum si concluziile si propunerile acestora vor fi comunicate Inspectiei Judiciare pentru a fi valorificate in raportul final.
Sesizarile Sectiei pentru judecatori a Consiliului au in vedere urmatoarele obiective :
Constatarea eventualelor disfunctii in repartizarea cauzelor si circuitul administrativ, inclusiv in cadrul procedurii de inaintare a dosarelor in caile de atac si inregistrarea acestora la instanta de control judiciar;
Modificarile operate in programul informatic de repartizare si identificarea situatiilor de viciere a sistemului informatic,
Vulnerabilitatile sistemului informatic de inregistrare si/sau repartizare,
Identificarea persoanelor responsabile de disfunctiile sau vicierea modalitatii de inregistrare si/sau repartizare,
Identificarea cazurilor in care repartizarea cauzelor nu s-a realizat prin sistemul informatic,
Masuri si propuneri de inlaturare a deficientelor constatate.
Sectia pentru judecatori a stabilit ca verificarile sa vizeze operatiunile efectuate in perioada 01.01.2012 – 15.02.2013 iar termenul de finalizare a raportului de catre Inspectia Judiciara a fost fixat pentru data de 01.06.2013.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa stiu mai multe detalii cu privire la o speta. Firma are 39 de salariati, si undeva, in perioada urmatoare va trimite in afara tarii, intr-o tara UE sau NON UE inca nu este sigur, care, o echipa formata din 3 salariati care va efectua o lucrare pe o perioada de 2 sau 3 saptamani. Firma noastra ii va plati. Va rog sa imi spuneti daca salariatii vor trebui suspendati in Revisal, daca se face vreo modificare, daca trebuie declarat ceva, la ITM, daca trebuie intocmit vreun act aditional...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Cu data de 06.02.2025 am angajat o persoana care in aceeasi zi a anuntat ca nu mai vine la munca. Contractul a fost inregistrat in Revisal cu data de incepere 06.02.2025, data care a fost utilizata si pentru incetarea CIM. In momentul in care am generat declaratia 112 pe luna februarie, pentru acest salariat s-au calculat contributii de 66 lei care trebuie suportate de angajator, din care 47 lei pentru CAS si 19 lei pentru CASS. Va rog sa imi spuneti daca este corecta aceasta abordare sau cum ar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<