Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a analizat propunerea formulata de presedintele ICCJ, judecator Livia Stanciu si presedintele CSM, judecator Horatius Dumbrava, privind declansarea unei noi proceduri de ocupare a locurilor vacante de judecatori la Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Avand in vedere faptul ca, pana in prezent, Senatul Romaniei nu a adoptat legea care va reglementa o noua modalitate de promovare la instanta suprema si tinand cont de situatia deosebita cu care se confrunta aceasta instanta, ca urmare a lipsei de personal si a pensionarilor preconizate in viitorul apropiat, membrii Plenului CSM prezenti la sedinta au fost de acord, in unanimitate, cu lansarea noii proceduri.
Decizia Plenului Consiliului Superior al Magistraturii este, de asemenea, in deplin consens cu recomandarile MCV privind necesitatea accelerarii judecarii cauzelor de coruptie la nivel inalt aflate pe rolul Sectiei penale a Înaltei Curti de Casatie si Justitie. Promovarea la ICCJ, in special la Sectia penala, reprezinta o prioritate tocmai pentru ca solutionarea dosarelor de mare coruptie, aflate pe rolul ICCJ, depinde de completarea schemei de personal a acestei sectii. Or, in acest moment, Sectia penala a ICCJ functioneaza cu aproape doua treimi din schema prevazuta prin actul normativ.
Procedura ce urmeaza a se valorifica a fost aprobata prin Hotararea CSM nr. 484 A din 21.07.2011 (http://www.csm1909.ro/csm/linkuri/29_07_2011__42707_ro.PDF) si beneficiaza de suportul larg al intregului sistem judiciar, exprimat in cadrul consultarilor ce au precedat adoptarea hotararii de referinta.
Evidenta posturilor vacante urmeaza sa fie publicata pe web-site-ul Inaltei Curti de Casatie si Justitie (www.scj.ro) si pe site-ul CSM (www.csm1909.ro.)
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<