Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

CJUE: Pasagerii, despagubiti daca avionul intarzie trei ore sau mai mult

Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) a trebuit sa decida din nou asupra unei compensatii pentru pasagerii care au asteptat mai bine de trei ore pentru a se imbarca. 

Hotararea in cauza C-501/17 a venit dupa mai bine de doi ani. In aceasta CJUE arata ca pasagerii vor fi despagubiti daca avionul intarzie trei ore sau mai mult, chiar daca decalarea imbarcarii s-a facut dupa ce o anvelopa a aeronavei s-a deteriorat din cauza unui surub uitat pe pista de decolare sau aterizare. 

Domnul Wolfgang Pauels a efectuat, la Germanwings, o rezervare pentru un zbor cu plecare din Dublin (Irlanda) si cu destinatia Düsseldorf (Germania). Acest zbor a fost efectuat cu o intarziere la sosire de trei ore si 28 de minute. Germanwings a refuzat sa admita cererea de acordare a unei compensatii formulata de domnul Pauels pentru motivul ca intarzierea zborului in discutie era cauzata de deteriorarea unei anvelope a unei aeronave de catre un surub aflat pe pista de decolare sau de aterizare, imprejurare care trebuie calificata drept exceptionala in sensul Regulamentului Uniunii privind drepturile pasagerilor si care o exonereaza de obligatia sa de compensare prevazuta de acelasi regulament.

Landgericht Köln (Tribunalul Regional din Köln, Germania) care a fost sesizat cu solutionarea cauzei a decis sa adreseze Curtii de Justitie o intrebare preliminara pentru a se stabili daca deteriorarea unei anvelope a unei aeronave din cauza unui surub aflat pe pista de decolare sau de aterizare (deteriorare cauzata de un corp strain) constituie in mod efectiv o imprejurare exceptionala.

despagubire intarziere avion trei ore

Prin hotararea pronuntata astazi, Curtea arata ca operatorul de transport aerian nu este obligat sa acorde compensatii pasagerilor in cazul in care poate face dovada ca anularea sau intarzierea la sosire a zborului egala cu sau mai mare de trei ore este cauzata de imprejurari exceptionale care nu au putut fi evitate in pofida adoptarii tuturor masurilor rezonabile, iar in cazul aparitiei unor astfel de imprejurari, ca a luat masurile adaptate situatiei, utilizand toate mijloacele umane sau materiale si mijloacele financiare de care dispunea, pentru a evita ca acestea sa conduca la anularea sau la intarzierea prelungita a zborului in cauza, fara a i se putea impune sa accepte sacrificii care nu puteau fi asumate in raport cu capacitatile intreprinderii sale in momentul relevant.

Astfel, aminteste Curtea, pot fi calificate drept imprejurari exceptionale, in sensul Regulamentului privind drepturile pasagerilor aerieni, evenimentele care, prin natura sau prin originea lor, nu sunt inerente exercitarii normale a activitatii operatorului de transport aerian vizat si scapa de sub controlul efectiv al acestuia.

Curtea apreciaza ca, desi operatorii de transport aerian se confrunta in mod obisnuit cu deteriorarea anvelopelor aeronavelor, defectiunea unei anvelope care isi are originea exclusiva in coliziunea cu un obiect strain prezent pe pista aeroportului nu poate fi considerata inerenta, prin natura sau prin originea sa, exercitarii normale a activitatii operatorului de transport aerian in cauza. In plus, aceasta imprejurare scapa de sub controlul sau efectiv. In consecinta, ea constituie o imprejurare exceptionala in sensul Regulamentului privind drepturile pasagerilor aerieni.

Cu toate acestea, pentru a se exonera de obligatia de compensare in temeiul Regulamentului privind drepturile pasagerilor, ii revine de asemenea operatorului de transport aerian sarcina sa demonstreze ca a utilizat toate mijloacele umane sau materiale si mijloacele financiare de care dispunea pentru a evita ca inlocuirea anvelopei deteriorate din cauza unui obiect strain prezent pe pista unui aeroport sa conduca la intarzierea prelungita a borului in cauza. In aceasta privinta si referitor mai exact la deteriorarea anvelopelor, Curtea arata ca operatorii de transport aerian sunt in masura sa dispuna in toate aeroporturile pe care le deservesc de contracte de inlocuire a anvelopelor care le asigura un tratament prioritar.

de

Data aparitiei: 10 Aprilie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "CJUE: Pasagerii, despagubiti daca avionul intarzie trei ore sau mai mult":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016