Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Impotriva facturilor false. Masuri noi pentru combaterea falsului in acte

Inregistrarea in evidentele contabile a facturilor false este o practica frauduloasa care genereaza consecinte negative atat in plan economic, cat si social.

Printre cele mai frecvente forme de manifestare ale acestui flagel, inspectorii antifrauda au identificat:

-    achizitii fictive in scopul diminuarii bazei impozabile, a caror consecinta este prejudicierea bugetului general consolidat

-    facturi utilizate pentru justificarea unor bunuri achizitionate fara documente legale,

-    facturi utilizate pentru justificarea decontarii unor cheltuieli de catre asociati/angajati

-    achizitii fictive in scopul obtinerii de lichiditati utilizate de catre asociati/administratori la plata muncii subdeclarate/nedeclarate, in acte de coruptie etc.

Combaterea acestui fenomen reprezinta una dintre prioritatile Directiei Generale Antifrauda Fiscala, iar in ultimii ani, ca urmare a eforturilor depuse, a fost inregistrata o diminuare considerabila.

In acest context, incepand cu luna iulie, inspectorii antifrauda declanseaza operatiunea "Apollo", care va viza atat firmele care emit facturi false, cat si pe cele care utilizeaza aceste facturi.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR abonament 12 actualizari


Inlaturati obstacolele cotidiene cu cel mai eficient instrument din domeniul HR  Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR TOTUL despre Recrutare Angajare Motivare Evaluare Formare Profesionala Documentatie obligatorie Mediere Lucrarea contine inclusiv modele de formulare obligatorii intocmite in concordanta cu prevederile GDPR...

Oferta Speciala
valabila 48h

in perioada de documentare, utilizand informatiile fiscale disponibile in bazele de date proprii si aplicatiile informatice de analiza, DGAF a identificat si a construit harta relationala a tuturor firmelor implicate in acest fenomen (emitenti si beneficiari care au inregistrat in evidente aceste documente).

In cadrul operatiunii "Apollo", ambele categorii vor fi supuse unor verificari amanuntite de catre inspectorii antifrauda, vor fi stabilite consecintele fiscale ale acestor practici si vor fi dispuse masurile legale ce se impun, inclusiv sesizarea organelor de urmarire penala.

EXEMPLU

In perioada 2014-2015, peste 3.200 companii au inregistrat in contabilitate facturi de peste 44 milioane lei, figurand a fi emise de firma FE SRL. Societatea a functionat, si-a indeplinit obligatiile declarative, insa nu a recunoscut tranzactiile in cauza, identitatea acesteia fiind, in realitate, utilizata in fals de societati din toate judetele tarii, cu obiecte de activitate variate, care au declarat achizitiile nereale catre ANAF, diminuandu-si obligatiile fiscale.

Majoritatea dintre cele 3.200 de companii, au inregistrat achizitii fictive si de la alte societati.

In acest fel, intr-un singur caz, doar in ce priveste TVA, bugetul de stat a fost prejudiciat cu peste 10 milioane de lei.

Sursa: Directia Generala Antifrauda Fiscala

de
Redactor

Data aparitiei: 29 Iunie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Impotriva facturilor false. Masuri noi pentru combaterea falsului in acte":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 3 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Executare silita bunuri comune

Intrebare: Buna ziua! Sunt divortat, neexistand inca partaj. Fosta sotie este executata silit, creditorul banca cerand licitarea apartamentului, care este bun comun, dupa ce a infiintat deja proprire pe veniturile salariale ale fostei sotii, pentru o suma relativ mica - 14.000 lei. Cum pot evita licitarea apartamentului? Pot depune contestatie la executare si solicita suspendarea executarii chiar daca au trecut cele 15 zile de termen? Ce motive sa invoc? Sunt interesat doar sa protejez bunul comun impotriva vanzarii. Va multumesc

Raspuns: "Împărţirea bunurilor proprietate comună poate fi hotărâtă, la cererea părţii interesate,... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016