Magistratii Inaltei Curti de Casatie si Justitie sustin planul de actiune al Consiliului Superior al Magistraturii pentru intarirea integritatii in sistemul judiciar. Mai mult, vin si cu o propunere de completare a proiectului, care presupune ca judecatorii sa aiba acces direct si la dosare din alte instante.
Primul proiect de Strategie pentru intarirea integritatii in sistemul judiciar si Planul de actiune aferent a fost elaborat de comisia nr. 4 a CSM „Transparenta si Integritate”, coordonata de judecatorul Cristi Danilet.
“ Ma bucura ca magistratii au inteles necesitatea unui mecanism de prevenire si combatere a cazurilor de coruptie in sistem. CSM este decis sa apere magistratii care-si exercita atributiile in mod onest, dar si sa sanctioneze, in mod ferm, situatiile punctuale ale caror consecinte se rasfrang asupra intregului sistem,” a declarat Danilet pentru infocsm.
Printre actiunile propuse de comisie se numara: elaborarea cadrului legislativ pentru imbunatatirea sistemului de evaluare profesionala a magistratilor, imbunatatirea sistemului de promovare la ICCJ, crearea unui Cod etic pentru sistemul judiciar inclusiv pentru membrii CSM, supravegherea modului in care are loc repartizarea dosarelor, precum si luarea unor masuri pentru imbunatatirea si utilizarea sistemului informatic ECRIS.
„Scopul acestor documente este de a fundamenta cadrul necesar, pentru a se lua masuri de natura manageriala, administrativa si legislativa necesare cresterii corectitudinii pentru activitatile desfasurate in cadrul instantelor si parchetelor, respectiv a increderii publicului in justitie,” se arata in scrisoarea trimisa Curtilor de apel, parchetelor curtilor de apel, parchetului Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Directiei Nationale Anticoruptie, Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, precum si Inspectiei Judiciare a CSM.
Practic, toti magistratii, inclusiv inspectorii CSM, au primit, prin intermediul institutiilor de conducere, cate o copie a propunerilor comisiei, pentru a formula observatii, pana pe 28 octombrie. Acestia vor putea aduce propriile observatii cu privire la cele doua documente, care vor fi centralizate, incepand de astazi de comisia nr.4, si-n scurt timp supuse aprobarii plenului CSM.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: S.C. activeaza in domeniul fabricarii robinetilor de extractie petrol, cu un numar de 157 salariati. Categorii de meserii: frezor, lacatusi mecanici, vopsitori industriali, modelieri, etc. S.C. este in insolventa si o parte din activitate si-a modificat structura nevoilor de muncitori calificati. Societatea poate asigura la sediul sau, calificare la locul de munca? Care sunt conditiile si documentele necesare a.i. calificarea sa fie valabila si trecuta in Revisal?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Companie care are sediul in Ilfov, dar punct de lucru in Bucuresti, a obtinut in trecut delegare de competenta in Bucuresti. Care sunt pasii pentru accesarea si autorizarea accesului in Reges Online? Accesul se face cu CUI Companie sediu si apoi cum se acceseaza inregistrarile realizate pe punctul de lucru?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Raportul cu privire la neconformitati este primit in mod automat de reprezentantul legal si persoana careia i s-a delegat responsabilitatea completarii in reges? Sau trebuie solicitat din reges de catre oricare dintre cei doi mentionati mai sus?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<