Magistratii Inaltei Curti de Casatie si Justitie sustin planul de actiune al Consiliului Superior al Magistraturii pentru intarirea integritatii in sistemul judiciar. Mai mult, vin si cu o propunere de completare a proiectului, care presupune ca judecatorii sa aiba acces direct si la dosare din alte instante.
Primul proiect de Strategie pentru intarirea integritatii in sistemul judiciar si Planul de actiune aferent a fost elaborat de comisia nr. 4 a CSM „Transparenta si Integritate”, coordonata de judecatorul Cristi Danilet.
“ Ma bucura ca magistratii au inteles necesitatea unui mecanism de prevenire si combatere a cazurilor de coruptie in sistem. CSM este decis sa apere magistratii care-si exercita atributiile in mod onest, dar si sa sanctioneze, in mod ferm, situatiile punctuale ale caror consecinte se rasfrang asupra intregului sistem,” a declarat Danilet pentru infocsm.
Printre actiunile propuse de comisie se numara: elaborarea cadrului legislativ pentru imbunatatirea sistemului de evaluare profesionala a magistratilor, imbunatatirea sistemului de promovare la ICCJ, crearea unui Cod etic pentru sistemul judiciar inclusiv pentru membrii CSM, supravegherea modului in care are loc repartizarea dosarelor, precum si luarea unor masuri pentru imbunatatirea si utilizarea sistemului informatic ECRIS.
„Scopul acestor documente este de a fundamenta cadrul necesar, pentru a se lua masuri de natura manageriala, administrativa si legislativa necesare cresterii corectitudinii pentru activitatile desfasurate in cadrul instantelor si parchetelor, respectiv a increderii publicului in justitie,” se arata in scrisoarea trimisa Curtilor de apel, parchetelor curtilor de apel, parchetului Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Directiei Nationale Anticoruptie, Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, precum si Inspectiei Judiciare a CSM.
Practic, toti magistratii, inclusiv inspectorii CSM, au primit, prin intermediul institutiilor de conducere, cate o copie a propunerilor comisiei, pentru a formula observatii, pana pe 28 octombrie. Acestia vor putea aduce propriile observatii cu privire la cele doua documente, care vor fi centralizate, incepand de astazi de comisia nr.4, si-n scurt timp supuse aprobarii plenului CSM.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<