In urma negocierilor dintre reprezentatii salariatilor si angajator s-a hotarat ca modificarea concediului de odihna sa se faca astfel: in primii trei ani fiecare angajat sa primeasca o zi in suplimentaraan iar pentru vechimea mai mare de trei ani sa se primeasca 2 zile suplimentare de CO/an.
Aceste prevederi vor fi cuprinse in CCM la nivel de unitate.
Intrebarea mea este daca aceste aspecte s-au negociat in luna oct 2012 este corect sa facem actele aditionale la CIM incepand cu 01.11.2012 sau trebuie sa le facem cu 01.01.2013?
Raspuns:
Organizarea si desfasurarea negocierilor colective, precum si incheierea contractelor colective de munca sunt reglementate prin Legea 62/2011 a dialogului social republicata in Monitorul Oficial nr. 625 din 31 august 2012.
Potrivit art. 141 din Legea 62/2011, contractul colectiv de munca se incheie pe o perioada determinata, care nu poate fi mai mica de 12 luni si mai mare de 24 de luni.
Partile pot hotari prelungirea aplicarii contractului colectiv de munca, in conditiile stabilite de prezenta lege, o singura data, cu cel mult 12 luni.
In cazul in care intr-o unitate nu exista un contract colectiv de munca, partile pot conveni negocierea acestuia in orice moment.
Contractele colective de munca se aplica de la data inregistrarii lor la autoritatea competenta sau de la o data ulterioara, potrivit conventiei partilor.
In concluzie, contractul colectiv de munca la niveld e unitate se va aplica de la data inregistratii acestuia la ITM sau de la o data ulterioara, asa cum au convenit partile in momentul negocierii si au statuat in procesul-verbal de incheiere a negocierii ccm la nivel de unitate.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<