Functionarii publici vor putea lucra
in regim de telemunca cel mult cinci zile pe luna, conform celor mai recente modificari aduse Codului administrativ. Presedintele Romaniei a semnat, luni, decretul pentru promulgarea unei legi pentru modificarea Codului Muncii si a Codului Administrativ in care sunt prevazute mai multe drepturi pentru salariati.
Telemunca: tot ce trebuie sa stiti despre prevederile din acest an! Ghid complet...click AICI pentru detalii si comenzi<<<
Potrivit actului normativ, durata activitatii desfasurata in regim de telemunca nu poate depasi 5 zile pe luna si se aproba de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice, la solicitarea angajatului.
Desfasurarea activitatii in regim de telemunca se poate aproba pentru:
a) functionarii publici care au copii cu varsta de pana la 11 ani;
b) functionarii publici care acorda ingrijire unei rude, in acceptiunea art. 1531 alin. 4 din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu care locuieste in aceeasi gospodarie;
c) functionarii publici care au o stare de sanatate care nu le permite deplasarea la sediul autoritatii sau institutiei publice, din cauze determinate de unele boli grave, ori in situatie de graviditate, dovedite prin adeverinta medicala;
d) functionarii publici care desfasoara activitati dintre cele stabilite de conducatorul autoritatii sau institutiei publice ca putand fi realizate in regim de telemunca.
Obligatii pentru bugetarii care lucreaza in regim de telemunca
Functionarii publici care isi desfasoara activitatea in regim de telemunca au urmatoarele obligatii:
a) sa dispuna de toate mijloacele necesare indeplinirii atributiilor care le revin potrivit fisei postului;
b) sa raspunda la orice solicitare referitoare la activitatea profesionala primita de la superiorii ierarhici, in timpul programului de lucru, transmisa prin mijloace de comunicare la distanta;
c) sa respecte normele cuprinse in Regulamentul de organizare si functionare al institutiei, Regulamentul intern, normele cu privire la protectia datelor cu caracter personal si alte norme si proceduri specifice aplicabile, dupa caz.
Obligatiile autoritatile cu angajati care lucreaza in regim de telemunca
a) sa verifice activitatea functionarilor publici, in principal prin utilizarea tehnologiei informatiei si comunicatiilor;
b) sa asigure modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate in regim de telemunca de catre functionarii publici;
c) sa se asigure ca functionarii publici detin mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si echipamentele de munca functionale, sigure si necesare prestarii muncii sau sa puna la dispozitia functionarilor publici aceste mijloace si echipamente;
d) sa se asigure ca functionarii publici primesc o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru privind utilizarea echipamentelor.
Pe durata exercitarii activitatii in regim de telemunca sau a muncii la domiciliu, functionarii publici beneficiaza de toate drepturile recunoscute prin lege, cu exceptia sporului pentru conditii de munca grele, vatamatoare sau periculoase.
Totodata, o alta modificare la Codul administrativ prevede ca
perioadele in care functionarii publici urmeaza programe de formare si de perfectionare profesionala sunt asimilate timpului de munca si se desfasoara, atunci cand este posibil, in cadrul programului de lucru.
Telemunca: tot ce trebuie sa stiti despre prevederile din acest an! Ghid complet...click AICI pentru detalii si comenzi<<<
Functionarii publici beneficiaza de drepturile salariale cuvenite, in situatia in care programele sunt:
a) organizate la initiativa ori in interesul autoritatii sau institutiei publice;
b) urmate la initiativa functionarului public, cu acordul persoanei care are competenta de numire, si numai in cazul in care perfectionarea profesionala are legatura cu domeniul de activitate al institutiei sau autoritatii publice ori cu specificul activitatii derulate de functionarul public in cadrul acesteia.
Modificarile aduse Codului Administrativ intra in vigoare la 15
zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a Legii.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: La nivelul societatii noastre a scazut nivelul comenzilor a fost analizata perioada noiembrie-decembrie, urmand ca in decembrie sa se analizeze lunile ianuarie si februarie 2025, astfel s-a hotarat conducerea si reprezentantul salariatilor reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana 4 zile in noiembrie si 4 zile in decembrie Intre timp am mai primit niste comenzi, dar nu cat sa acopere toate cele 4 zile de suspendare si conform analizei am putea sa "acoperim" 2...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta: Avem un salariat X angajat din data de 03.08.2023 care in data de 30.07.2024 CIM a fost incetat prin demisie iar cu data de 02.09.2024 se reangajeaza in cadrul aceleasi societati iar in data de 02.10.2024 acesta este internat in spital si primeste concediu medical care are ca si cod de indemnizatie 06 - 5 zile este urgenta - suportata de catre angajator. Cel de al doilea CM are ca si cod de indemnizatie 01- 10 zile eliberat tot de catre medicul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<