Intr-o S.C. cu 25 salariati, este corect ca numarul reprezentantilor salariatilor sa fie doi, iar reprezentantii patronatului sa fie in numar de trei?
Mandatul reprezentantilor salariatilor in prezent este in numar de trei si expira mandatul acestora la 1 mai 2013. Dupa aceasta data putem alege numai doi reprezentanti ai salariatilor? Trebuie motivata aceasta modificare de la trei la doi reprezentanti in procesul verbal?
Raspuns:
In conformitate cu dispozitiile art. 222 alin. (2) din Codul muncii, republicat, numarul de reprezentanti alesi ai salariatilor se stabileste de comun acord cu angajatorul, in raport cu numarul de salariati ai acestuia.
Asadar, legea nu stabileste numarul reprezentantilor salariatilor, adunarii generale a salariatilor revenindu-le aceasta atributie de a stabili numarul acestora, de comun acord cu angajatorul.
Totodata, numarul reprezentantilor salariatilor nu trebuie sa fie acelasi cu numarul salariatilor desemnati de angajator pentru apararea intereselor sale in raporturile cu cei dintai.
Atata timp cat legiuitorul nu a prevazut numarul reprezentantilor salariatilor, convenirea cu angajatorul a unui numar de doi reprezentanti nu este ilegala, insa mentionam ca un numar par de reprezentanti poate genera dificultati la momentul luarii unei decizii daca cei doi reprezentanti au opinii contrare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii despre procesul de declarare a posturilor vacante vacantate si nou create in platforma ANOFM. Cumva cu posturile nou create, mi-e mai simplu de inteles. Completez aici oferta, recrutam, inchid oferta - la speta asta am o singura intrebare: nu pot face operatia de incadrare daca data oferta a expirat desi logic pot avea o oferta deschisa pana pe 31.03 si angajarea propriu-zisa sa fie ulterioara acestei date. Trebuie cumva sa trec un termen pentru oferta...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un salariat este sanctionat disciplinar cu reducerea salariului pe 3 luni insa refuza sa primeasca personal decizia, se trimite acasa prin curier cu confirmare de primire art. 252 Codul muncii insa refuza sa primeasca plicul. Decizia respectiva se va pune in aplicare daca salariatul NU o primeste. Cum se procedeaza in acest caz? Daca se pune in aplicare cu ce data - cu data revenirii plicului in societate? Cand se transmite in Revisal ?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie: speta ar fi: salariata cu norma intreaga peste 26 ani, Salar brut 6000 lei la fel si ultimele 6 luni anterioare concediului medical, fara pers. in intretinere, fara tichete, sporuri., are stagiu de cotizare. Are 17 zile de concediu prenatal si 4 zile lucrate. La calculul salariului aferent timpului lucrat avem 1143 Ron la care trebuie sa ii aplicam deducerea de baza. Intrebarea ar fi, cat este deducerea personala de baza in aceasta situatie? 4050*20%...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<