Intr-o S.C. cu 25 salariati, este corect ca numarul reprezentantilor salariatilor sa fie doi, iar reprezentantii patronatului sa fie in numar de trei?
Mandatul reprezentantilor salariatilor in prezent este in numar de trei si expira mandatul acestora la 1 mai 2013. Dupa aceasta data putem alege numai doi reprezentanti ai salariatilor? Trebuie motivata aceasta modificare de la trei la doi reprezentanti in procesul verbal?
Raspuns:
In conformitate cu dispozitiile art. 222 alin. (2) din Codul muncii, republicat, numarul de reprezentanti alesi ai salariatilor se stabileste de comun acord cu angajatorul, in raport cu numarul de salariati ai acestuia.
Asadar, legea nu stabileste numarul reprezentantilor salariatilor, adunarii generale a salariatilor revenindu-le aceasta atributie de a stabili numarul acestora, de comun acord cu angajatorul.
Totodata, numarul reprezentantilor salariatilor nu trebuie sa fie acelasi cu numarul salariatilor desemnati de angajator pentru apararea intereselor sale in raporturile cu cei dintai.
Atata timp cat legiuitorul nu a prevazut numarul reprezentantilor salariatilor, convenirea cu angajatorul a unui numar de doi reprezentanti nu este ilegala, insa mentionam ca un numar par de reprezentanti poate genera dificultati la momentul luarii unei decizii daca cei doi reprezentanti au opinii contrare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<