Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de lege pentru limitarea drepturilor inspectorilor de concurenta


Senatorul Corneliu Grosu a initiat un proiect de lege pentru abrogarea art. 36 din Legea concurentei nr. 21/1996.

„1. Conform prevederilor art. 36 din Legea Concurentei nr. 21/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inspectorilor de concurenta le sunt atribuite drepturi care, potrivit prevederilor art. 207, si urm. C.p.pen. revin organelor de urmarire penala, in legatura cu efectuarea perchezitiei domiciliare, fara ca ei sa face parte din randul acestor organe, conform art. 201, coroborat cu art. 208 C.p.pen.

2. Potrivit prevederilor art. 100 alin. (3) si (4) C.p.pen., perchezitia domiciliara poate fi dispusa, in cursul urmaririi penale, de catre judecator, prin incheiere motivata, la cererea procurorului, in camera de consiliu, fara citarea partilor, cu participarea obligatorie a acestuia din urma.

Confrom prevederilor art. 201, alin (1) C.p.pen., urmarirea penala se efectueaza de catre procurori si de catre organele de cercetare penala, legea intelegand, potrivit prevederilor alin. (2) al acestui articol, doar organele de cercetare ale politiei si organele de cercetare speciale. Dintre acestea, organele de cercetare penala speciale sunt enumerate limitativ la art. 208 C.p.pen., nefiind incluse in randul lor si inspectorii de concurenta.

Normele mai sus enuntate sunt valabile atat in privinta domiciliului persoanelor fizice, cat si in privinta sediilor persoanelor juridice, cu exceptiile limitativ reglementate.

Prin urmare, textul propus pentru art. 36 alin. (1) contravine prevederilor Codului de procedura penala.

3. Regulile mai sus enuntate au caracter imperativ, intrucat constituie exceptii de la principiul inviolabilitatii domiciliului, prevazut la art. 27 din Constitutia Romaniei, republicata, motiv pentru care nu pot fi completate prin legi speciale.

4. Astfel de norme pot fi atacate ca fiind neconstitutionale si declarate ca atare de catre Curtea Constitutionala a Romaniei”, a scris initiatorul in expunerea de motive.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 23 Martie 2011
Votati articolul "Proiect de lege pentru limitarea drepturilor inspectorilor de concurenta":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016