La Camera Deputatilor a fost depus un proiect de lege privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Lupta Antifrauda.
Capitolul I
Art. 1 – Departamentul pentru Lupta Antifrauda – DLAF, denumit in continuare Departament, se organizeaza ca structura cu personalitate juridica in cadrul aparatului de lucru al Guvernului, in coordonarea primului-ministru, finantata de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
Art. 2 – (1) Departamentul asigura, sprijina si coordoneaza, dupa caz, indeplinirea obligatiilor ce revin Romaniei privind protectia intereselor financiare ale Uniunii Europene, in conformitate cu prevederile art. 325 din Tratatul privind Functionarea Uniunii Europene.
(2) Departamentul este institutia de contact cu Oficiul European de Lupta Antifrauda – OLAF, din cadrul Comisiei Europene.
(3) Indeplinirea atributiilor ce ii revin, potrivit legii, Departamentul actioneaza pe baza de autonomie functionala si decizionala, independent de alte autoritati si institutii publice. (...)
Capitolul II
Art. 4 – (1) Departamentul este condus de un sef, cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, pentru o perioada de 5 ani, ordonator tertiar de credite.
(2) Seful Departamentului trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa aiba o experienta profesionala de cel putin 5 ani in domenii de activitate ce intra in sfera competentelor Departamentului;
b) sa nu exercite alte functii publice sau private, cu exceptia celor didactice, in perioada mandatului.
c) sa nu aiba mentiuni in cazierul judiciar;
d) sa nu fie membru al vreunui partid politic in perioada exercitarii mandatului.
Cititi aici tot
continutul proiectului de lege.