Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reorganizarea ANAF, respinsa de CCR

Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) a respins legea privind reorganizarea ANAF pentru ca parlamentarii au uitat doua prevederi esentiale la realizarea actului normativ.

CCR atrage atentia ca legiuitorul nu a respectat doua conditii care contravin normelor constitutionale.

"Din derularea procedurii legislative rezulta ca in Camera decizionala, dupa parcurgerea procedurii de avizare a propunerii legislative, prin intermediul unor amendamente propuse de membrii Comisiei pentru buget, finante si banci, sesizate in fond si insusite de plenul Camerei Deputatilor cu ocazia dezbaterii propunerii legislative, au fost introduse dispozitii noi privind infiintarea unui organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, finantat de la bugetul de stat", explica judecatorii.

Acestia noteaza ca "noua lege prevede, asadar, reorganizarea ANAF sub doua aspecte: primul vizeaza structuri din cadrul ANAF, respectiv directiile generale regionale, care se desfiinteaza prin divizare, legea dispunand infiintarea directiilor finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, noile structuri ramanand in cadrul ANAF, si al doilea vizeaza infiintarea unei noi structuri cu personalitate juridica, respectiv Directia Generala a Vamilor, organ de specialitate al administratiei publice centrale, care preia atributiile, activitatile, posturile si personalul structurilor vamale din cadrul ANAF si al unitatilor subordonate, dar care urmeaza a functiona in subordinea Ministerului Finantelor Publice".

"Dincolo de nerespectarea principiului bicameralismului, consacrat de art.61 alin.(2) din Constitutie, care, desi nu a fost invocat de catre autorii sesizarii, nu poate trece neobservat in analiza efectuata de instanta constitutionala, Curtea constata ca ambele aspecte vizate de actul normativ supus controlului presupun reorganizarea institutionala a activitatii din domeniile reglementate, prin infiintarea unor structuri in cadrul unui organ de specialitate al administratiei publice centrale, respectiv a unui organ de specialitate al administratiei publice centrale, care implica cheltuieli bugetare privind logistica si personalul angajat", se arata in documentul citat.

CCR mai sustine ca legiuitorul nu a cerut un punct de vedere de la Guvern, desi a emis o lege care implica cheltuieli bugetare.

"Potrivit dispozitiilor art.111 alin.(1) teza a doua din Constitutie, "in cazul in care o initiativa legislativa implica modificarea prevederilor bugetului de stat sau a bugetului asigurarilor sociale de stat, solicitarea informarii este obligatorie", iar art.138 alin.(5) prevede expres ca "Nicio cheltuiala bugetara nu poate fi aprobata fara stabilirea sursei de finantare"", reamintesc judecatorii.

Astfel, noteaza judecatorii in motivare, in conformitate cu dispozitiile art.111 alin.(1) prima teza din Constitutie, "Guvernul si celelalte organe ale administratiei publice, in cadrul controlului parlamentar al activitatii lor, sunt obligate sa prezinte informatiile si documentele cerute de Camera Deputatilor, de Senat sau de comisiile parlamentare, prin intermediul presedintilor acestora".

CCR arata ca textul stabileste, pe de o parte, obligatia Guvernului si a celorlalte organe ale administratiei publice de a prezenta informatiile si documentele necesare actului legiferarii si, pe de alta parte, modalitatea de obtinere a acestor informatii, respectiv la cererea Camerei Deputatilor, a Senatului sau a comisiilor parlamentare, prin intermediul presedintilor acestora.

"Din aceste dispozitii rezulta ca legiuitorul constituant a dorit sa consacre garantia constitutionala a colaborarii dintre Parlament si Guvern in procesul de legiferare, instituind obligatii reciproce in sarcina celor doua autoritati publice (a se vedea Decizia nr. 515 din 24 noiembrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.195 din 14 decembrie 2004)". se mai arata in document.

Curtea arata ca "in cadrul raporturilor constitutionale dintre Parlament si Guvern este obligatorie solicitarea unei informari atunci cand initiativa legislativa afecteaza prevederile bugetului de stat".


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 14 Iunie 2019
Votati articolul "Reorganizarea ANAF, respinsa de CCR":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016