"Societatea Romana pentru Drepturile Omului demareaza procedurile pentru anularea in contencios administrativ a Decretului Presedintelui Romaniei nr. 518 din 01 iunie 2011 de promulgare a Legii 71/2011, privind punerea in aplicare a Legii nr. 287/2009, Noul Cod civil.
Din analiza continutului Legii nr. 71 se constata ca data adoptarii acesteia, inscrisa in finalul actului normativ, dupa semnaturile presedintilor celor doua Camere ale parlamentului, este de 3 iunie 2011.
Mergand mai departe si vizualizand Decretul prin care Presedintele Romaniei a promulgat aceasta lege, constatam cu stupoare ca acesta a fost emis sub nr. 518 din 1 iunie 2011, prin urmare se constata ca, Decretul de promulgare a fost emis cu doua zile inaintea adoptarii legii.
Este cert ca, interpretand textele legale pertinente, promulgarea prin Decret prezidential a unei legi apare ca fiind un ultim accept formal necesar finalizarii procesului legislativ si care, atat printr-o logica juridica elementara cat si printr-un studiu minimal al Constitutiei, acest act, nu poate fi decat ulterior momentului adoptarii legii.
De altfel art. 77 din Constitutie denumit marginal “promulgarea legii”, prevede foarte clar ca “Legea se trimite, spre promulgare, Presedintelui Romaniei. Promulgarea legii se face in termen de cel mult 20 de zile de la primire”. Prin interpretarea textului constitutional sus mentionat, precum si din interpretarea art. 100 alin. (1) din Constitutie, potrivit caruia “In exercitarea atributiilor sale, Presedintele Romaniei emite decrete care se publica in Monitoul Oficial al Romaniei. Nepublicarea atrage inexistenta actului”, rezulta ca este inconceptibil ca Decretul prezidential sa poarte o data anterioara legii adoptate de Parlament, atragand pe cale de consecinta inexistenta actului normativ astfel publicat in Monitorul Oficial. Regulemente celor doua Camere parlamentare dispun in acelasi sens.
Or, din simpla analiza a continutului Legii, asa cum apare publicata in Monitorul Oficial, constatam cu surprindere ca decretul prezidential de promulgare a Legii nr. 71 este emis cu doua zile mai inainte decat momentul adoptarii legii in cauza de catre Parlament atragand, pe cale de consecinta nulitatea actului.
In demersul judiciar, Societatea Romana pentru Drepturile Omului este reprezentata de Domnul Avocat Dr. Florin Ciutacu si de Domnul Avocat Artin Sarchizian".
Sursa: www.realitateainfo.com
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Societate cu domeniu de activitate in constructii acorda salariatiilor indemnizatie de mobilitate de 50 lei/zi, cand durata deplasarii este mai mare de 12 ore si santierul se afla la o distanta mai mare de 5 km. Indemnizatia este specificata in CIM si declarata lunar in D112 ca si venit neimpozabil deoarece se incadreaza in limitele specificate la art.76 alin 4,1 din Codul fiscal. In Revisal s-a inregistrat o suma fixa de 1000 lei, ceea ce nu este corect in cazul in care numarul zilelor in care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societate comerciala "A" din Romania, platitoare de TVA si impozit pe profit, achita pentru salariatii sai o contributie lunara de 160 lei / salariat la BT Pensii, reprezentand pensie facultativa pilonul 3, deductibil in limita a 400 euro / an / salariat. Sumele sunt cuprinse la venituri neimpozabile pe statul de plata si apar in D112 pentru fiecare salariat care beneficiaza de aceasta facilitate. Unul dintre salariati intra in concediu medical de sarcina si lauzie iar ulterior va...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem un angajator fara punct de lucru ce are salariati care lucreaza la sediul clientului sau la mai multu clienti diferiti pe parcursul unei luni. In cazul acesta, toti salariatii ce nu lucreaza la sediul angajatorului trebuie sa beneficieze de spor de mobilitate sau doar cei ce lucreaza la clienti clienti diferiti? Asteptam raspunssul dumneavoastra.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<