Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

CCR a admis sesizarea presedintelui Iohannis privind Statutul alesilor locali

La jumatatea saptamanii in curs, Curtea Constitutionala a Romaniei a admis in unanimitate sesizarea presedintelui Klaus Iohannis privind neconstitutionalitatea legii referitoare la Statutul alesilor locali.

"O singura decizie am luat astazi, in unanimitate, aceea de a admite sesizarea presedintelui cu privire la Legea 393 pe care am declarat-o in totalitate neconstitutionala. Am avut in vedere ca s-a creat un regim discriminatoriu si ca solutia pe care a ales-o Parlamentul ar fi deturnat scopul legiuitorului, acela de a apara integritatea, responsabilitatea functiei de ales local", a declarat presedintele interimar al CCR, Valer Dorneanu, citat de Agerpres.

Aceeasi sursa aminteste ca 22 iunie, presedintele Klaus Iohannis a trimis la CCR o sesizare de neconstitutionalitate asupra modificarilor aduse Legii 393/2004 privind Statutul alesilor locali.
Potrivit Administratiei Prezidentiale, motivele sesizarii vizeaza incalcarea prevederilor art. 1 alin. (3) si alin. (5), ale art. 11 alin. (1) si alin. (2), ale art. 16 si ale art. 147 alin. (4) din Constitutie.

Conform Agerpres, Klaus Iohannis considera ca interventia legislativa asupra art. 9 lit. f) si art. 15 lit. e) conduce la interpretarea ca se permite continuarea exercitarii mandatului de consilier local sau judetean, primar si presedinte de CJ de catre o persoana condamnata penal printr-o hotarare judecatoreasca definitiva la o pedeapsa privativa de libertate cu suspendarea executarii pedepsei.

"Consideram ca fie completarea realizata nu poate fi interpretata decat in sensul jurisprudentei constante a Curtii Constitutionale ce nu face distinctie in functie de modalitatile de individualizare judiciara a pedepsei, ci mentioneaza doar faptul ca pedeapsa privativa de libertate trebuie executata (in formele prevazute de legislatia penala in vigoare), fie intentia legiuitorului a primit o redactare defectuoasa, ipoteza in care aceasta nu respecta nici cerintele de claritate si previzibilitate a legii, asa cum rezulta acestea din art. 1 alin. (5) din Constitutie si au fost dezvoltate in jurisprudenta Curtii Constitutionale, si nici exigentele principiului egalitatii, asa cum rezulta acesta din art. 16 din Constitutie", se declara de catre Presedintie, potrivit sursei amintite.

Astfel, sustine seful statului, pierderea mandatului de catre alesul local care este condamnat prin "hotarare judecatoreasca definitiva la o pedeapsa privativa de libertate cu executare" presupune ca instanta a stabilit in mod definitiv vinovatia acestuia.

"Odata aplicata pedeapsa, ea urmeaza a fi executata in conditiile prevazute de Codul penal si individualizate in fiecare caz in parte de instanta de judecata. Prin urmare, toate pedepsele privative de libertate aplicate de instante sunt "cu executare", chiar daca executarea poate fi realizata, in concret, in penitenciar sau prin una din modalitatile prevazute in Capitolul V privind individualizarea executarii pedepsei din Codul penal", declarat Iohannis.

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului
Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului

Vezi detalii

Softuri de Legislatia Muncii
Softuri de Legislatia Muncii

Vezi detalii

In sesizare, presedintele arata ca, potrivit Legii 393/2004, in exercitarea mandatului, alesii locali se afla in serviciul colectivitatii locale si sunt responsabili in fata acesteia, iar o conditie a exercitarii mandatului o reprezinta depunerea juramantului potrivit caruia acestia se obliga la respectarea Constitutiei si a legilor.

Agerpres informeaza ca Iohannis afirma ca este de neconceput ca statul, in calitate de subiect pasiv general al infractiunii si titular al dreptului de tragere la raspundere penala, dupa ramanerea definitiva a hotararii, sa permita exercitarea autoritatii publice de catre persoana condamnata.

 

de
Data aparitiei: 06 Iulie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CCR a admis sesizarea presedintelui Iohannis privind Statutul alesilor locali":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Respingere plata daune intr-un proces castigat

Intrebare: Am avut un contract cu o firma pentru realizarea unei documentatii necesare obtinerii unei autorizatii de construire (AC). Aceasta AC trebuia sa permita efectuarea unor modificari la o casa in curs de construire. Firma nu a respectat contractul, documenatia a fost incompleta si incorecta. Din acest motiv, in lipsa AC, lucrarile de construire au fost blocate, prin sistare de lucrari, pe o perioada de aproape 2 ani de zile, pina am reusit sa refac documentatia cu o alta firma. Am dat firma in judecata si am cistigat urmatoarele: - rezoluitionarea contractului - obligatia firmei de a returna plata sumei de bani achitata pentru lucarile "efecuate" (documentatia) - cheluieli de judecata. In schimb instanta mi-a respins solicitarea de a obliga firma sa plateasca daune pentru cei doi ani cit lucarile au fost blocate. Am o nedumerire: poate modul cum am justificat si cuantificat daunele sa fie cauza acestei respingeri. Mai precis, pentru a cunatifica daunele am argumentat, cu documente, ca in cei doi ani casa trebuia sa fie gata. In consecinta am arata , conform devizului, suma care a fost blocata si la acesta suma am calculat dobinda legala cuvenita. Argumentul judecatorului a fost urmatorul: "instanta retine ca potrivit art. 1088 al.1 Cc si art. 1, art 2 din OG 9/2000 doar obligatiile banesti sint producatoare de dobinda legala, deci parata ar datora dobanda legala daca nu si-ar fi indeplinit obligatia de plata a valorilor lucrarilor, ori parata nu are obligatia de a plati valoarea acestor lucrare[...] Faptul ca lucrarile nu au putut continua din cauza neindeplinirii obligatiilor de catre parata nu da dreptul reclamantului de a pretinde dobinda legala aferenta valorii lucrarilor realizate pina la data sistarii (sic)" Intrebari: - e clar ca un prejudiciu exista - blocarea lucarilor de construire pe o perioada de 2 anisi deci nu au mai produs beneficii obligind fiul meu sa locuiasca cu chirie etc.- dar a fost gresit cuantificat, apelind la dobinda fondurilor (valoarea locuintei) blocate . Cum ar trebui cuantificat? - daca ar exista un alt mod de cuantificare al prejudiciului mai este posibil sa fie solicitat acoperirea lui in recurs, sau este tardiv?

Raspuns: Puteti incerca sa stabiliti valoarea lipsei de folosinta a constructiei raportat la valoarea chirie... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice