Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

UNJR solicita Guvernului Romaniei sa revina asupra dispozitiilor din OUG ce nu au intrat inca in vigoare si sa le transmita in Parlament sub forma unui proiect de lege

Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania condamna modul profund netransparent in care, pe data de 31 ianuarie 2017, Guvernul Romaniei a ales sa modifice Codul penal si Codul de procedura penala, fara o dezbatere reala si efectiva si prin intermediul unei Ordonante de Urgenta care nici macar nu figura pe ordinea de zi a sedintei de Guvern.

Acest mod de actiune este cu atat mai inadecvat cu cat Ministrul Justitiei a solicitat avizul Consiliului Superior al Magistraturii, ca apoi Guvernul sa adopte intempestiv ordonanta de urgenta, fara sa mai astepte avizul Consiliului, incalcand in acest mod competentele acestuia.

Mentionam ca dreptul Parlamentului si al Guvernului de a stabili politici penale este de necontestat.

Cu toate acestea, orice modificare a legislatiei penale necesita existenta prealabila a unor dezbateri solide si analiza reala a tuturor posibilelor argumente in favoarea sau in defavoarea unor modificari. Or, dezbaterile ce au avut loc in aceste zile la Ministerul Justitiei sunt departe de a atinge acest deziderat.

In acelasi timp, UNJR subliniaza ca la baza unor dezbateri constructive sta informarea corecta a cetatenilor, motiv pentru care cerem tuturor institutiilor implicate sa faca toate eforturile necesare in acest scop.

UNJR a subliniat in mod constant faptul ca promovarea unor modificari ale legislatiei penale prin intermediul Ordonantelor de Urgenta nu este permisa decat in situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, dupa cum prevede in mod imperativ art. 115 din Constitutie, intrucat competenta primara de legiferare revine in primul rand Parlamentului, ca organ reprezentativ suprem al poporului si unica autoritate legiuitoare. Existenta unor practici din trecut nu poate legitima un atare demers atunci cand acesta vine in contradictie cu norma constitutionala.

UNJR a solicitat inca de la momentul in care proiectul acestor acte normative a aparut in spatiul public ca modificarea sa nu se faca prin Ordonanta de Urgenta, ci in Parlament, in urma unor dezbateri in care sa fie implicati toti actorii interesati, inclusiv societatea civila si profesionistii dreptului. Acest lucru era cu atat mai necesar cu cat interesul public este unul major, iar lipsa dezbaterii poate conduce la fracturi majore in randul societatii.

In concluzie, UNJR solicita Guvernului Romaniei sa revina asupra dispozitiilor ce nu au intrat inca in vigoare si sa le transmita in Parlament sub forma unui proiect de lege, unde sa fie dezbatute in mod real si efectiv.

Protectia Datelor cu Caracter Personal
Protectia Datelor cu Caracter Personal

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Manual de Politici contabile pentru ONG
Manual de Politici contabile pentru ONG

Vezi detalii

Sursa: UNJR
 

de
Redactor

Data aparitiei: 01 Februarie 2017
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "UNJR solicita Guvernului Romaniei sa revina asupra dispozitiilor din OUG ce nu au intrat inca in vigoare si sa le transmita in Parlament sub forma unui proiect de lege":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Membra CAFR si CECCAR

Intrebare: Buna ziua, O firma doreste sa devina membra CAFR si membra CECCAR. Indeplineste conditiile daca unul dintre asociat este auditor si expert contabil si detine 49% din capitalul social, un alt asociat este expert contabil si detine 6%, iar cel de al treilea asociat este economist si detine 45%. Poate persoana care este auditor si expert sa fie administrator impreuna cu cealata persoana care este doar expert ?

Raspuns: ART. 9. din OG 95/1994 privind organizarea activităţii de expertiză contabilă &#... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice