Angajatorii vor beneficia in curand de un ajutor financiar vital pentru ca au telesalariati sau angajati care lucreaza in regim Work-From-Home (WFH). Iata cati bani se pot obtine si cand vor putea fi ceruti.
Ministerul Muncii a publicat proiectul de Ordin prin care firmele ce au telesalariati vor putea obtine un ajutor financiar pentru ca activitatea sa nu le fie complet data peste cap. Mai jos regasiti conditiile din Ordinul pe care urmeaza sa-l aprobe Violeta Alexandru precum si pentru ce vor putea fi utilizati banii.
In primul rand, retinem ca firmele pot cere 2.500 de lei pentru fiecare angajat care isi desfasoara activitatea in regim de telemunca. Atentie, insa, intrucat trebuie respectate conditiile din OUG nr. 132/2020.
In al doilea rand, cei 2.500 de lei pentru fiecare angajat pot fi folositi pentru a achizitiona:
- telefoane mobile smart;
- tablete capabile de conexiune la internet;
- laptop/notebook;
- periferice pentru acestea;
- cartele SIM;
- licente.
In al treilea rand, pentru a obtine banii pentru fiecare angajat care lucreaza in regim de telemunca trebuie transmis exclusiv online urmatoarele documente:
- o cerere semnata si datata de reprezentantul legal [descarc-o dand click AICI];
- o declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal [descarc-o dand click AICI];
- lista telesalariatilor pentru care se solicita acordarea banilor [descarc-o dand click AICI].
In cazul in care autoritatile gasesc inadvertente in documentele depuse sau informatiile transmise sunt incomplete, agentiile pentru ocuparea fortei de munca vor cere "angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare".
Lucrarea
Telemunca sau munca si de acasa va aduce acum toate informatiile necesare intelegerii depline a fenomenului telemunca. Aflati
raspunsuri clare si concrete la intrebarile legate de implementarea eficienta a telemuncii!
In al patrulea rand, va incepe plata sumelor pentru fiecare cerere in parte, in functie de ordinea in care acestea au fost primite. Transferul va fi facut prin virament in conturile bancare ale companiilor.
Atentie! Dupa 30 de zile de la incasarea banilor, angajatorii trebuie sa puna la dispozitia autoritatilor o serie de documente, dupa cum urmeaza:
- facturile fiscale emise de catre furnizorii de bunuri si servicii tehnologice;
- bonurile fiscale sau extrasele de cont care sa ateste plata acestor facturi;
- fisele de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar date in folosinta telesalariatilor;
- bonurile de miscare a mijloacelor fixe date in folosinta salariatilor;
- situatia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigura fiecarui telesalariat.
Daca aceste acte nu sunt depuse in termenul indicat, atunci banii primiti vor trebui returnati integral in conturilor agentiilor de munca deschise la Trezorerie!
Finalmente, retinem ca vorbim de un proiect de Ordin ce inca mai poate suferi modificari. Varianta finala va fi disponibila la inceput de septembrie. Dupa publicarea in Monitorul Oficial, prevederile de mai sus vor intra in vigoare. Pana atunci, asteptam.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<