Angajatorii vor beneficia in curand de un ajutor financiar vital pentru ca au telesalariati sau angajati care lucreaza in regim Work-From-Home (WFH). Iata cati bani se pot obtine si cand vor putea fi ceruti.
Ministerul Muncii a publicat proiectul de Ordin prin care firmele ce au telesalariati vor putea obtine un ajutor financiar pentru ca activitatea sa nu le fie complet data peste cap. Mai jos regasiti conditiile din Ordinul pe care urmeaza sa-l aprobe Violeta Alexandru precum si pentru ce vor putea fi utilizati banii.
In primul rand, retinem ca firmele pot cere 2.500 de lei pentru fiecare angajat care isi desfasoara activitatea in regim de telemunca. Atentie, insa, intrucat trebuie respectate conditiile din OUG nr. 132/2020.
In al doilea rand, cei 2.500 de lei pentru fiecare angajat pot fi folositi pentru a achizitiona:
- telefoane mobile smart;
- tablete capabile de conexiune la internet;
- laptop/notebook;
- periferice pentru acestea;
- cartele SIM;
- licente.
In al treilea rand, pentru a obtine banii pentru fiecare angajat care lucreaza in regim de telemunca trebuie transmis exclusiv online urmatoarele documente:
- o cerere semnata si datata de reprezentantul legal [descarc-o dand click AICI];
- o declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal [descarc-o dand click AICI];
- lista telesalariatilor pentru care se solicita acordarea banilor [descarc-o dand click AICI].
In cazul in care autoritatile gasesc inadvertente in documentele depuse sau informatiile transmise sunt incomplete, agentiile pentru ocuparea fortei de munca vor cere "angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare".
Lucrarea
Telemunca sau munca si de acasa va aduce acum toate informatiile necesare intelegerii depline a fenomenului telemunca. Aflati
raspunsuri clare si concrete la intrebarile legate de implementarea eficienta a telemuncii!
In al patrulea rand, va incepe plata sumelor pentru fiecare cerere in parte, in functie de ordinea in care acestea au fost primite. Transferul va fi facut prin virament in conturile bancare ale companiilor.
Atentie! Dupa 30 de zile de la incasarea banilor, angajatorii trebuie sa puna la dispozitia autoritatilor o serie de documente, dupa cum urmeaza:
- facturile fiscale emise de catre furnizorii de bunuri si servicii tehnologice;
- bonurile fiscale sau extrasele de cont care sa ateste plata acestor facturi;
- fisele de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar date in folosinta telesalariatilor;
- bonurile de miscare a mijloacelor fixe date in folosinta salariatilor;
- situatia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigura fiecarui telesalariat.
Daca aceste acte nu sunt depuse in termenul indicat, atunci banii primiti vor trebui returnati integral in conturilor agentiilor de munca deschise la Trezorerie!
Finalmente, retinem ca vorbim de un proiect de Ordin ce inca mai poate suferi modificari. Varianta finala va fi disponibila la inceput de septembrie. Dupa publicarea in Monitorul Oficial, prevederile de mai sus vor intra in vigoare. Pana atunci, asteptam.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<