Firmele de curierat vor fi nevoite sa raporteze la ANAF detalii referitoare la persoanele care au primit colete comandate online si au platit pentru ele in sistem ramburs. Datele se refera la nume si prenume, adresa de expeditie si valoarea bunului livrat.
Potrivit actului normativ, ANAF va stoca datele personale ale clientilor timp de 5 ani, de la data primirii de catre organul fiscal central, urmand ca datele sa fie sterse automat, dupa implinirea acestui termen.
La scurt timp dupa ce Guvernul a adoptat OUG referitoare la activitatea firmelor de curierat,
ANAF a transmis un comunicat prin care explica faptul ca scopul actului normativ este acela de a preveni si combate evaziunea fiscala din comertul on-line.
Potrivit ANAF, in acest fel, institutia va putea sa identifice beneficiarii reali care eludeaza taxele si impozitele datorate, prin incasarea sub forma de rambursuri prin intermediul furnizorilor de servicii postale, a veniturilor obtinute din tranzactii efectuate in mediul on-line.