Ministerul Justitiei a lansat versiunea imbunatatita a Portalului instantelor de judecata din Romania.
Noul Portal ofera noi posibilitati de cautare rapida a informatiilor; regasirea citatiilor facute prin publicitate pentru persoanele cu domiciliul necunoscut; acces optimizat si de pe dispozitivele mobile (smartphone, tablete); facilitati pentru obtinerea informatiilor cuprinse in site si pentru persoanele cu dizabilitati; acces programatic la datele din portal pentru persoanele si institutiile interesate. De asemenea, structura de prezentare a informatiilor existente a fost imbunatatita, punandu-se accent pe satisfacerea nevoilor vizitatorilor site-ului.
Astfel:
Motorul de cautare implementat permite regasirea oricarei informatii despre instante, sedinte, dosare, parti din dosare, jurisprudenta relevanta, permitand selectarea unor criterii multiple de cautare, ca de exemplu: numarul dosarului, numele partilor din dosar, obiectul dosarului, instanta pe rolul careia se afla dosarul.
Pentru aplicarea dispozitiilor noului Cod de procedura civila, Portalul permite publicarea online a citatiilor pentru persoanele al caror domiciliu este necunoscut, dar si cautarea citatiilor dupa numele partii citate. Afisarea citatiei contine informatii despre partea citata, celelalte parti, locul si data infatisarii, dosar.
Accesul la Portal se poate realiza din acest moment si de pe dispozitivele mobile, formatul fiind optimizat pentru navigatorul web al dispozitivelor mobile.
Orice persoana si/sau companie interesata sa dezvolte servicii si aplicatii pe baza datelor din portal le poate accesa printr-un serviciu web, in mod gratuit, cu mentionarea sursei, avand acces nerestrictionat la date.
Portalul prezinta arondarea localitatilor si a strazilor la instantele din Romania si ofera posibilitatea de cautare dupa localitate, strada, numar si cod postal si alte informatii relevante despre instante intr-o structura imbunatatita.
Modernizarea a fost realizata prin proiectul „Dezvoltarea utilizarii de instrumente electronice de gestionare a procedurilor de comunicare a citatiilor si inserarea in cadrul portalului instantelor a unui motor de cautare generala”. Implementarea proiectului a costat 2.215.560 lei (fara TVA), din care 79,08% fonduri europene nerambursabile din cadrul programului specific al Comisiei Europene „Justitie Penala” si 20,92% din bugetul de stat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<