Ministerul Justitiei a lansat versiunea imbunatatita a Portalului instantelor de judecata din Romania.
Noul Portal ofera noi posibilitati de cautare rapida a informatiilor; regasirea citatiilor facute prin publicitate pentru persoanele cu domiciliul necunoscut; acces optimizat si de pe dispozitivele mobile (smartphone, tablete); facilitati pentru obtinerea informatiilor cuprinse in site si pentru persoanele cu dizabilitati; acces programatic la datele din portal pentru persoanele si institutiile interesate. De asemenea, structura de prezentare a informatiilor existente a fost imbunatatita, punandu-se accent pe satisfacerea nevoilor vizitatorilor site-ului.
Astfel:
Motorul de cautare implementat permite regasirea oricarei informatii despre instante, sedinte, dosare, parti din dosare, jurisprudenta relevanta, permitand selectarea unor criterii multiple de cautare, ca de exemplu: numarul dosarului, numele partilor din dosar, obiectul dosarului, instanta pe rolul careia se afla dosarul.
Pentru aplicarea dispozitiilor noului Cod de procedura civila, Portalul permite publicarea online a citatiilor pentru persoanele al caror domiciliu este necunoscut, dar si cautarea citatiilor dupa numele partii citate. Afisarea citatiei contine informatii despre partea citata, celelalte parti, locul si data infatisarii, dosar.
Accesul la Portal se poate realiza din acest moment si de pe dispozitivele mobile, formatul fiind optimizat pentru navigatorul web al dispozitivelor mobile.
Orice persoana si/sau companie interesata sa dezvolte servicii si aplicatii pe baza datelor din portal le poate accesa printr-un serviciu web, in mod gratuit, cu mentionarea sursei, avand acces nerestrictionat la date.
Portalul prezinta arondarea localitatilor si a strazilor la instantele din Romania si ofera posibilitatea de cautare dupa localitate, strada, numar si cod postal si alte informatii relevante despre instante intr-o structura imbunatatita.
Modernizarea a fost realizata prin proiectul „Dezvoltarea utilizarii de instrumente electronice de gestionare a procedurilor de comunicare a citatiilor si inserarea in cadrul portalului instantelor a unui motor de cautare generala”. Implementarea proiectului a costat 2.215.560 lei (fara TVA), din care 79,08% fonduri europene nerambursabile din cadrul programului specific al Comisiei Europene „Justitie Penala” si 20,92% din bugetul de stat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<