Mai multi angajati aflati in somaj tehnic au fost prinsi la munca de ITM in cadrul unui control amanuntit desfasurat la mai multi agenti economici. Iata ce s-a intamplat cu acestia si ce sanctiuni au primit angajatorii.
Potrivit ITM Alba, in perioada 13–18 iulie, in domeniul relatiilor de munca, au fost controlati 48 de agenti economici, cu 472 de salariati in total. Inspectorii au depistat 126 de nereguli si o persoana in situatie de "munca nedeclarata". Aceasta se afla la munca, in perioada in care avea contractul de munca suspendat pentru
somaj tehnic.
La o alta firma, insa, inspectorii au descoperit 8 angajati care lucrau si aveau contractul individual de munca suspendat, adica se aflau in somaj tehnic. ITM a intocmit un raport amanuntit si acum responsabilii directi ar putea raspunde chiar penal.
Inspectorii de munca au dat in total 31 de sanctiuni, din care 7 amenzi in valoare totala de 36.000 lei (o amenda de 20.000 lei pentru munca nedeclarata/ somaj tehnic) si 24 de avertismente.
Principalele deficiente stabilite in controale:
- primirea in lucru a salariatilor pe perioada suspendarii contractului individual de munca pentru somaj tehnic;
- neplata orelor suplimentare si neacordarea concediilor legale de odihna, anuale;
- neplata drepturilor salariale la termenul prevazut in contractul individual de munca;
- neacordarea repausului saptamanal si a sporului aferent;
- neconducerea corecta a evidentei timpului lucrat;
- netransmiterea in termenul legal in Revisal a suspendarilor de contracte individuale de munca.
In domeniul securitatii si sanatatii in munca, au fost controlate 37 de unitati si constatate 82 de nereguli. Au fost sanctionati 22 de angajatori. Inspectorii au dat 2 amenzi in valoare de 8000 de lei si 26 de avertismente.
Principalele deficiente stabilite in controale:
- lipsa fiselor de aptitudini eliberate in urma examinarii medicale la angajare si/sau periodica a lucratorilor;
- lipsa evaluarii riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru activitatile desfasurate;
- lipsa autorizarii initiale si a verificarilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementarilor ISCIR;
- lipsa instruirii periodice a lucratorilor;
- organizarea necorespunzatoare a activitatii la nivelul unitatilor, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006;
- lipsa instructiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitatile desfasurate;
- desfasurarea activitatii fara efectuarea examenului medical la angajare si/sau periodic a lucratorilor.
Evita astfel de situatii! Afla tot ce trebuie sa stii despre relatiile si programul de munca! Daca ai toate actele in regula, ITM nu iti poate face nimic.
Comandati acum abonamentul dvs. la Portal Codul Muncii, pentru 12 luni! Trebuie doar sa dati
CLICK AICI! Eliminati complet pericolului oricarei erorii in aplicarea legislatiei muncii si a amenzilor pe care acestea le atrag!
10 motive pentru care aveti nevoie de abonamentul dvs. la Portal Codul Muncii
In cazul unui abonament pentru 12 luni, acest instrument de informare legislativa specializata va ofera:
1. O baza de date numarand peste 37.000 de intrebari si raspunsuri furnizate de cei 25 de experti profesionisti, din toate domeniile relatiilor de munca:
- legislatia muncii;
- REVISAL;
- resurse umane;
- concedii;
- somaj;
- pensii;
- salarizare;
- contributii;
- contracte de munca;
- fise de post/evaluare pentru intelegerea modului corect de aplicare a legislatiei specifice in vigoare!
2. Consultanta personalizata in scris, pentru 30 de probleme cu care va confruntati pe parcursul celor 12 luni de abonament. Raspuns garantat in maximum 48 de ore.
3. Consultanta telefonica in fiecare marti, in intervalul orar 15:00 - 17:00.
4. Peste 1.000 fise de post si de evaluare gata redactate, conform legislatiei in vigoare.
5. Informatii legislative privind Salarizarea si Contributiile, in conformitate cu Codul Fiscal
6. O serie de instrumente practice care va usureaza munca, va economisesc timpul si energia:
formulare si modele de documente editabile/ printabile;
informatii utile privind termenele de declarare si plata a contributiilor.
7. Acces permanent la informatia portalului si la consultanta oferita de specialistii acestuia
8. Racordare permanenta la noutatile domeniulului prin newsletterul electronic, saptamanal.
9. Siguranta si legalitatea solutiilor adoptate
10. Beneficiati GRATUIT de participarea la 4 seminarii online (in cazul abonamentului pentru 12 luni) unde puteti adresa intrebari si primiti raspunsul de la cel mai bun specialist in domeniu. Profitati inca o data de consultanta pe legislaltia muncii, salarizare si HR!
Nu uita sa te
abonezi la
PortalCodulMuncii.ro!
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<