Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a remis un comunicat de presa privind activitatile desfasurate la Institutul National al Magistraturii, cu ocazia exprimarii optiunilor pentru ocuparea posturilor vacante din sistem si deschiderea oficiala a cursului pentru auditori de justitie:
„Luni, 28 februarie 2011, candidatii admisi la concursul de admitere in magistratura pentru persoanele cu studii juridice de minim 5 ani, desfasurat in luna noiembrie, anul trecut, au formulat optiunile pentru ocuparea posturilor vacante din sistem. Astfel, au optat pentru judecatorii un nr. de 61 de absolventi si pentru parchetele de pe langa judecatorii 53 de absolventi. Dupa publicarea decretelor de numire de catre Administratia Prezidentiala, acestia isi vor incepe activitatea, participand, totodata, la un curs intensiv de pregatire organizat de Institutului National al Magistraturii.
Tot luni, a inceput la Institutul National al Magistraturii, anul I pentru cursurile de auditori de justitie. La concursul desfasurat in sesiunea exceptionala din ianuarie-februarie 2011 au fost admisi un nr. de 102 candidati.
La ceremonia de deschidere au participat judecatorii Alexandru Serban, Marius Tudose, Cristi Danilet - din partea CSM, procuror Gabriela Scutea - adjunct al Procurorului general de pe langa PICCJ, prof. univ dr. Dan Drosu Saguna, judecator Constantin Branzan - directorul INM, judecator Diana Ungureanu si procuror Dragos Dumitru - directori adjuncti ai INM.
Auditorii de justitie vor sustine examenul de absolvire in mai 2012, urmand ca apoi sa isi inceapa activitatea ca magistrati stagiari.
Precizam ca, la data de 1 februarie 2011, erau vacante 301 locuri de judecatori, respectiv 341 locuri de procurori”.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<