Catalin Predoiu, ministrul Justitiei, a participat la Bilantul Curtii de Apel Bucuresti. „Bilantul ar trebui sa fie un moment de sarbatoare, in care sa evidentiem judecatorii cu performante ridicate. Nu putem face acest lucru, pentru ca analiza dumneavoastra nu respecta formatul standard stabilit de CSM, si nu avem o rubrica privind operativitatea pe judecatori”, si-a inceput discursul Catalin Predoiu, trecand apoi la o dezbatere tehnica ce a vizat:
- Numarul de dosare
- Incarcatura pe judecator
- Operativitatea pe instanta
- Volumul cauzelor solutionate
- Operativitatea in solutionarea cauzelor
- Programul volumului optim de activitate.
- Vulnerabilitati
- Procentul de hotarari atacate
- Durata rezonabila de solutionare
- Managementul instantelor
- Legea micii reforme
- Schemele de personal
- Personalul auxiliar
- Asistentii judiciari
- Arhiva veche
- Scanarea documentelor
- Integritatea si pregatirea profesionala
In incheiere, demnitarul a indicat liniile directoare ale programului Ministerului Justitiei in 2011:
„Cele mai importante proiecte in elaborare sunt legile de punere in aplicare a Codurilor de procedura. Le vom finaliza pana la Raportul MCV din vara. Lucram, de asemenea, la doua proiecte de lege privind regimul pedepselor si sistemul de probatiune. In Parlament avem deja legile de punere in aplicare a Codurilor substantiale.
De interes este, de asemenea, proiectul de lege privind personalul auxiliar, pe care il vom lansa in dezbatere publica in saptamana urmatoare.
In paralel, consilierii din minister activeaza in peste 45 de grupuri de lucru interministeriale.
Pentru proiectele pe care le vom lansa in dezbatere publica vom cauta acelasi consens pe care l-am dobandit in proiectul Legii Micii Reforme, atat in sistemul judiciar, cat si in Parlament.
O preocupare speciala o avem in legatura cu Codurile. CSM trebuie sa-si asume decisiv acest rol. Dar, nimic nu exclude initiativele din partea Curtilor de Apel si ma bucura faptul ca ati mentionat in analiza dvs. aceasta preocupare.
Vom ramane extrem de activi in cadrul JAI si vom incerca sa cooptam instantele si parchetele in aceasta agenda, comunicand in sistem rapoarte privind stadiul lucrarilor JAI si solicitand sugestii si contributii.
In relatia cu CSM vom mentine aceeasi politica din trecut, de cooperare institutionala, conditionata de mentinerea cursului pozitiv al MCV.
CSM este conducatorul sistemului judiciar si trebuie sa-si asume acest rol si responsabilitatile sale”.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un angajat, dupa perioada maxima de concediu medical, ajunge la comisie medicala pentru pensionare anticipata. Cand se incheie contractul de munca? la momentul eliberarii deciziei de catre comisia medicala de pensionare anticipata sau la momentul eliberarii deciziei de pensionare pe caz de boala?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am avut o Intreprindere Individuala intre perioada 01.08.2023 si 30.08.2024. Pentru anul 2023 am realizat venituri impozabile in valoare de 28.000, iar pentru anul 2024 37.000. Pentru anul 2023 am platit numai impozit si sanatate, si pentru 2024 tot impozit si sanatate. CAS-ul ar fi trebuit platit in situatia de fata, tinund cont, ca nici un an nu a fost intreaga?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem un nr. de 10 angajati cu contract de munca pe perioada nedeterminata care beneficiau de indemnizatie de somaj atunci cand au fost angajati. Nu s-a incheiat conventie cu AJOFM pentru ca angajatorul sa beneficieze de subventionarea locurilor de munca. Din cauza unor dificultati financiare s-a decis incetarea contractelor angajatilor aflati in perioada de proba cu art. 31 alin. 3. Va rog sa imi spuneti in baza caror prevederi legale refuza AJOFM reluarea platii indemnizatiei de somaj...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<