Daca un CIM pe durata determinata incheiat la data de 01.10.2010 pe perioada suspendarii CIM al titularului de post poate fi prelungit, legal, prin incheierea a 6 acte aditionale, astfel: dupa revenirea titularului - 01.08.2012, prelungire pe perioada suspendarii altui CIM, modificand si locul de munca, de la data de 01.08.2012 pana la data de 30.09.2012, apoi acte aditionale de prelungire pe perioade de 3 luni: 30.09.2012-30.12.2012; 30.12.2012-30.03.2013;30.03.2013- 30.06.2013 si 30.06.2013-30.09.2013?
Raspuns:
Potrivit art. 84 alin. (1) din Codul muncii, republicat, contractul individual de munca pe durata determinata nu poate fi incheiat pe o perioada mai mare de 36 de luni.
Astfel, prelungirile nu pot depasi durata maxima de 36 de luni. Temeiul legal il constituie art. 82 alin. (1) din Codul muncii republicat.
Contractul de munca pe durata determinata poate fi prelungit prin act aditional in conditiile prevazute la art. 83, si dupa expirarea termenului initial, cu acordul scris al partilor, pentru perioada realizarii unui proiect, program sau unei lucrari.
Pentru fiecare prelungire nu exista limita maxima, dar toate prelungirile trebuie sa se incadreze in limita de 36 de luni.
Astfel, un contract individual de munca incheiat pe durata determinata va putea fi prelungit dupa expirarea termenului initial, pentru perioada realizarii unui proiect, program sau unei lucrari.
In concluzie, legislatia muncii nu reglementeaza un numar maxim de prelungiri insa toate prelungirile trebuie sa se incadreze in limita de 36 de luni, ceea ce rezulta ca se incadreaza 01.10.2010 - 30.09.2013. Dupa aceasta data contractul de munca nu va mai putea fi prelungit.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<