Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Guvernul a aprobat amenzi pentru medici si spitale in care bolnavii asteapta prea mult

Medicii vor fi amendati cu pana la 3.000 de lei, iar spitalele vor primi o contraventie pana la 50.000 de lei, daca bolnavii asteapta prea mult sau nu sunt respectate alte reguli elementare.

In prezent HG nr. 857/2011 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele din domeniul sanatatii publice, cu modificarile si completarile ulterioare contine sanctiuni pentru incalcarea faptelor savarsite de persoane fizice si/sau juridice la:
- normele generale de igiena privind functionarea unitatilor cu risc pentru sanatatea populatiei, precum si privind conformitatea produselor (Cap. II)
- normele de igiena privind unitatile de folosinta publica (Cap. VI)
- normele privind sistemul national de asistenta medicala de urgenta si de prim ajutor calificat (Cap. VII)
- normele privind prevenirea si combaterea bolilor transmisibile si la normele de igiena pentru unitatile sanitare (Cap. VIII).

In perioada 2014-2018 inspectorii sanitari din cadrul directiilor de sanatate publica judetene si a Municipiului Bucuresti au efectuat controale in cadrul actiunilor tematice de control pe baza planurilor de control si la reclamatii sau sesizari in unitati sanitare cu paturi, unitati sanitare fara paturi, unitati de transfuzii si unitati de transplant.

Avand in vedere numarul mare de cabinete de asistenta medical (medicina primara, medicina dentara, medicina ambulatorie, medicina prespitaliceasca) raportat la numarul unitatilor sanitare cu paturi publice si private, ponderea verificarilor la nivel national in unitatile sanitare de asistenta medicala a fost in medie de 67%, iar in unitatile sanitare cu paturi de circa 33%. Pe parcursul derularii actiunilor de control din punct de vedere igienico-sanitar al unitatilor sanitare, inspectorii sanitari au aplicat masuri contraventionale persoanelor fizice si/sau persoanelor juridice, conform prevederilor HG nr. 857/2011 deoarece nu au fost respectate normele de supraveghere, prevenire si limitare a infectiilor asociate asistentei medicale in unitatile sanitare, conditiile impuse spitalelor in cadrul autorizatiilor sanitare de functionare, precum si a cerintelor legale privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare publice si private. In anul 2018 nr. de controale efectuate de inspectorii sanitari la nivelul intregii tari a fost de 13.400, iar amenzile aplicate in valoare de 1.660.900 lei.

Hotararea Guvernului pentru modificarea si completarea HG nr. 857/2011 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele din domeniul sanatatii publice, cu modificarile si completarile ulterioare prevede urmatoarele:

  • introducerea unui articol nou, distinct, cu sanctiuni (inclusiv complementare) pentru unitatile sanitare cu paturi si pentru unitatile furnizoare de servicii medicale, de ex. in cazul nerespectarii conditiilor precizate de autorizatia sanitara de functionare, neremedierea deficientelor constatate de inspectorii sanitari, nerespectarea termenelor de remediere a neconformitatilor, deoarece in forma actuala a HG nr. 857/2011 exista prevederi legate de contraventii la normele generale de igiena privind functionarea unitatilor cu risc pentru sanatatea populatiei (toti operatorii economici indiferent de tipul activitatii si de marimea acestuia);
  • stabilirea amenzilor pentru persoanele fizice din cabinetele medicale (deoarece in forma actuala a HG nr. 857/2011 nu existau sanctiuni) si dublarea sanctiunilor pentru persoanele juridice, in cazul nerespectarii normelor privind conformitatea produselor, neindeplinirii masurilor, recomandarilor si termenelor decise de inspectorii sanitari, neanuntarea directiilor de sanatate publica despre modificarile intervenite fata de autorizatia de functionare, precum si in cazul nerespectarii dispozitiilor privind avizarea publicitatii porduselor, campaniilor de informare, educare si comunicare pe teme legate de sanatatea publica;
  • stabilirea amenzilor pentru persoanele fizice din laboratoarele de analiza medicale (deoarece in forma actuala a HG nr. 857/2011 nu existau sanctiuni) si dublarea sanctiunilor pentru persoanele juridice, in cazul nerespectarii circuitelor functionale din cadrul laboratoarelor de analize medicale, nerespectarii desfasurarii in conditii de siguranta si calitate a activitatilor din cadrul laboratoarelor de analize medicale, a spatiului si a conditiilor de mediu necesare functionarii acestora, dotarea necorespunzatoare a laboratoarelor de analize medicale conform reglementarilor legale in vigoare;
  • stabilirea amenzilor pentru persoanele fizice (deoarece in forma actuala a HG nr. 857/2011 nu existau sanctiuni) si dublarea sanctiunilor pentru persoanele juridice care nu respecta normele privind prevenirea si combaterea bolilor transmisibile si la normele de igiena pentru unitatile sanitare si la nivelul unitatilor furnizoare de servicii medicale; 
  • dublarea sanctiunilor pentru nerespectarea de catre persoanele fizice si juridice a normelor privind sistemul national de asistenta medicala de urgenta si de prim ajutor calificat, a normelor privind prevenirea si combaterea bolilor transmisibile si la normele de igiena pentru unitatile sanitare.

 

Avand in vedere faptul ca actul normativ face referire la faptele detaliate care constituie contraventii in caz de nerespectare a regulilor, standardelor si criteriilor care au caracter obligatoriu in domeniul sanatatii publice, s-a considerat oportuna dublarea sanctiunilor prin corelarea cuantumului amenzilor cu gradul de risc al faptei contraventionale, arata Ministerul Sanatatii.  

Amenzi pentru medici si spitale

Mai jos regasim noutatile aduse de Hotararea adoptata de Guvern. Acestea vor intra in vigoare incepand cu 29 septembrie 2019.

Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 3.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amenda de la 20.000 lei la 30.000 lei pentru persoanele juridice urmatoarele fapte:
a) nerespectarea obligatiilor stabilite de reglementarile legale in vigoare privind informarea si transmiterea informatiilor minime referitoare la starea pacientului de catre echipajele de prim ajutor calificat si echipajele medicale de urgenta, cu exceptia situatiilor justificate care au impiedicat informarea sau transmisia de date din punct de vedere tehnic, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
b) nesolicitarea de catre seful echipajului medical de urgenta a unui echipaj cu nivel de competenta superior, in cazul in care starea pacientului o impune, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
c) necompletarea, completarea incorecta ori ulterioara predarii pacientului in UPU sau CPU a fisei medicale de urgenta prespitaliceasca, conform reglementarilor legale incidente in vigoare, de catre echipajele de interventie din cadrul serviciilor publice si private de urgenta prespitaliceasca, precum si neparafarea si nesemnarea acesteia de catre medicul care preia pacientul;
c^1) necompletarea, completarea incorecta a fisei individuale de urgenta spitaliceasca conform reglementarilor legale incidente, precum si neparafarea si/sau nesemnarea de catre medicul responsabil de tura;
d) nerespectarea de catre directorul medical al unui serviciu de ambulanta sau de catre medicul sef al unui SMURD a dispozitiilor legale in vigoare privind monitorizarea modului de lucru al echipajelor, stabilirea situatiilor in care s-a depasit competenta unui echipaj, informarea in scris a dispeceratului medical sau a dispeceratului integrat de urgenta, in cazul in care acesta nu se afla in incinta serviciului de ambulanta, asupra nivelului de clasificare al fiecarui echipaj, precum si a modificarilor survenite asupra clasificarii;
e) nerespectarea de catre echipajele publice si/sau private a competentelor stabilite conform nivelului la care sunt clasificate, cu exceptia celor care primesc autorizatie sau aprobare sa depaseasca anumite competente;
f) nerespectarea protocoalelor de transfer interclinic al pacientului, conform reglementarilor legale in vigoare;
g) neindeplinirea de catre medicul de garda a oricarei obligatii prevazute de dispozitiile legale in vigoare privind efectuarea garzilor, in structurile de primiri urgente, precum si in serviciile de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca;
h) neinformarea conducerii spitalului de catre medicul sef al UPU cu privire la intarzierile nejustificate sau intarzierile repetate ale unor medici care sunt de garda la spital sau la domiciliul acestora;
i) neacordarea consultului de specialitate unui pacient aflat in stare critica in cadrul UPU sau CPU, conform reglementarilor legale in vigoare;
j) internarea cazurilor cronice sau a cazurilor care nu reprezinta urgente cu indicatii de internare clare prin UPU sau CPU;
k) predarea/preluarea pacientului la UPU sau CPU fara fisa medicala a acestuia, completata de seful echipajului de urgenta prespitaliceasca si semnata de acesta in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
l) nerespectarea obligatiei, potrivit reglementarilor legale in vigoare, privind purtarea uniformei si a echipamentului de protectie la nivelul ambulantei publice.
m) neconsemnarea in raportul de garda sau tura a problemelor aparute in timpul garzii sau turei care afecteaza desfasurarea normala a activitatii, indiferent de natura lor;
n) netransmiterea in termen, de catre serviciile de ambulanta publice si private, UPU, CPU, compartimentele de primiri urgente de specialitate a rezolutiilor, raportarilor, analizelor sau, dupa caz, a informatiilor solicitate de institutiile cu atributii de monitorizare, coordonare, control;
o) lipsa sau evitarea comunicarii dintre echipajele medicale de interventie de urgenta prespitaliceasca si dispeceratele integrate, respectiv dispeceratul Serviciului de Ambulanta Bucuresti-Ilfov, Inspectoratului de Situatii de Urgenta Bucuresti-Ilfov, prin intermediul legaturii radio sau a legaturii telefonice prin centrul unic pentru apeluri de urgenta 112 sau prin dispeceratul integrat, cu privire la transmiterea detaliilor de la locul interventiei si a masurilor ce urmeaza a fi luate cu privire la cazul in referinta, cu exceptia situatiilor justificate care au impiedicat informarea sau comunicarea din punct de vedere tehnic, in conformitate cu reglementarile legale incidente;
p) neinregistrarea pacientilor imediat la sosirea acestora in UPU sau CPU.

amenzi medici spitale

Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 3.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amenda de la 20.000 lei la 30.000 lei pentru persoanele juridice urmatoarele fapte:
a) preluarea pacientului de catre personalul UPU sau CPU intr-un interval de timp mai lung decat cel prevazut de reglementarile legale in vigoare;
b) retinerea echipajelor de urgenta din cadrul serviciilor de ambulanta sau SMURD de catre medicii din UPU ori CPU sau medicii de garda din spital, incalcandu-se astfel reglementarile legale in vigoare;
c) neanuntarea din timp a sosirii si/sau neinformarea asupra datelor clinice despre starea pacientului si tratamentul aplicat acestuia pana la momentul respectiv a personalului din UPU sau CPU de catre echipajele care transporta pacienti aflati in stare critica, conform reglementarilor legale in vigoare;
d) neinformarea in scris a conducerii spitalului de catre medicul sef al UPU sau CPU privind imposibilitatea efectuarii examinarilor minime obligatorii, conform reglementarilor legale in vigoare;
e) retinerea fara intocmirea documentelor de internare, mai mult de 3 ore de la momentul sosirii in UPU, a pacientilor aflati in stare critica de catre medicul sef de garda UPU si/sau de catre medicul sef de garda din sectia de profil, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
f) externarea unui pacient din UPU sau CPU fara acordul final al medicului responsabil de tura din cadrul UPU sau CPU, prin semnarea si parafarea fisei individuale a acestuia, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
g) externarea la domiciliu a unui pacient din UPU sau CPU la recomandarea unui medic ori a unor medici de garda dintr-o sectie sau din diferite sectii ale spitalului, fara semnatura si parafa acestuia/acestora, insotita de semnatura si parafa medicului sef de tura din cadrul UPU sau CPU;
h) nerespectarea de catre conducerea spitalului si/sau UPU ori CPU a conditiilor minime privind organizarea, functionarea si dotarea UPU sau CPU, conform reglementarilor legale in vigoare.

Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amenda de la 20.000 lei la 30.000 lei pentru persoanele juridice urmatoarele fapte:
a) nerespectarea obligatiilor impuse de reglementarile legale in vigoare privind activitatea echipajelor de prim ajutor calificat;
b) neindeplinirea de catre medicul/asistentul coordonator din cadrul dispeceratului medical sau al dispeceratului integrat a atributiilor ce ii revin in privinta coordonarii si monitorizarii activitatii de interventie, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
c) nerespectarea de catre medicul/asistentul coordonator a protocoalelor si procedurilor stabilite in privinta coordonarii si monitorizarii activitatii de interventie, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
d) neasigurarea triajului apelurilor primite prin sistemul de urgenta si nestabilirea prioritatilor in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
e) nerespectarea conditiilor de acordare a consultatiilor la domiciliu si a activitatilor de transport contractate cu CNAS de catre serviciile de ambulanta private;
f) fumatul in interiorul autospecialelor de interventie, in autospecialele de transport medical asistat si/sau sanitar neasistat, publice sau private, precum si in alte tipuri de vehicule autorizate conform legii sa desfasoare activitatea de transport medical asistat si/sau sanitar neasistat in regim public sau privat, indiferent daca acestea se afla in mers sau stationeaza si in exteriorul acestora, la o distanta de mai putin de 10 m fata de acestea;
g) neasigurarea echipajului, a pacientilor si/sau apartinatorilor acestora, cu toate centurile de siguranta din dotare, in ambulante de tip A, B, C, autospeciale ACD, masina medicului de urgenta, autospeciale transport personal si victime multiple, precum si in alte tipuri de vehicule autorizate conform legii sa desfasoare activitatea de transport sanitar in regim public sau privat.
h) neinsotirea pacientului in cabina medicala a ambulantei de catre seful echipajului medical de urgenta in cazul transportului medical asistat;
i) nepozitionarea pe targa a pacientului pe timpul transportului, cu exceptia situatiilor aprobate de catre coordonatorul dispeceratului integrat sau medical;
j) transportul persoanelor neautorizate in cabina medicala si/sau in cabina conducatorului auto, cu exceptia cazurilor anume prevazute de lege;
k) transportul unui numar mai mare de pacienti decat capacitatea autorizata a ambulantei sau decat numarul de targi si/sau echipamente de monitorizare permanenta a functiilor vitale pentru transportul asistat;
l) folosirea de catre echipajele de interventie de urgenta prespitaliceasca apartinand serviciilor publice sau private de ambulanta a unor echipamente sau mijloace de transport a aparaturii neomologate, alta decat cea aflata in dotarea ambulantelor, in cazul monitorizarii si/sau transportului unui pacient sau membru al echipajului.

Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amenda de la 20.000 lei la 40.000 lei pentru persoanele juridice urmatoarele fapte:
a) neindeplinirea de catre serviciile de ambulanta private a conditiilor de acordare a asistentei medicale de urgenta la nivel prespitalicesc, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
b) difuzarea, prin orice mijloace, de catre serviciile de ambulanta private, a unor mesaje publice si/sau reclame care sugereaza gratuitatea asistentei medicale de urgenta sau a consultatiilor de urgenta;
c) neafisarea conform normelor in vigoare a numarului de apel si a modului de prestare a serviciilor de catre serviciile de asistenta medicala private de urgenta, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.

Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amenda de la 10.000 lei la 30.000 lei pentru persoanele juridice urmatoarele fapte:
a) nerespectarea normelor care reglementeaza acordarea asistentei medicale private de urgenta;
b) nerespectarea cerintelor stabilite de reglementarile legale privind formarea personalului si competenta necesara pentru fiecare categorie de activitate prestata de catre serviciile de ambulanta publice si private, comerciale si nonprofit, precum si de catre UPU sau CPU, inclusiv pentru activitatile finantate prin casele de asigurari de sanatate private ori prin contractare directa cu persoanele fizice sau juridice;
c) nerespectarea reglementarilor legale in vigoare pentru organizarea si functionarea serviciilor publice de ambulanta;
d) angajarea in cadrul serviciilor publice sau private de ambulanta, precum si in cadrul UPU sau CPU, de personal fara certificare si instruire profesionala, conform reglementarilor legale in vigoare;
e) nerespectarea programului si a turelor de lucru in cadrul serviciilor publice de ambulanta diferentiat pe compartimente, conform reglementarilor legale in vigoare;
f) neasigurarea misiunilor de baza specifice compartimentelor din cadrul serviciilor publice de ambulanta, conform reglementarilor legale in vigoare;
g) neasigurarea dotarii specifice a compartimentelor din cadrul serviciilor de ambulanta publice si private si neasigurarea dotarii specifice a echipajelor din cadrul SMURD, conform reglementarilor legale incidente;
h) neasigurarea, de catre unitatile sanitare potential trimitatoare sau primitoare, a accesului personalului medical din cadrul UPU ori CPU la un fax functional 24 de ore din 24, 7 zile din 7;
i) neasigurarea dotarii cu aparate fax functionale si accesibile personalului 24 de ore din 24, 7 zile din 7, in sediile dispeceratelor medicale, ale dispeceratelor integrate, in sediile centrale ale serviciilor de ambulanta judetene si al municipiului Bucuresti si SMURD, inclusiv in toate bazele aeriene de salvare;
j) nepredarea de catre echipajul de urgenta care efectueaza transferul interclinic medicului din unitatea care primeste pacientul a materialelor sanitare si medicamentelor primite de la unitatea sanitara trimitatoare si ramase neutilizate pe timpul transferului si neinregistrarea acestora in fisa pacientului de catre echipajul de transfer, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
k) neasigurarea unitatilor sanitare publice, care participa la procesul de dispecerizare a paturilor libere, cu un calculator si o legatura internet in UPU sau CPU ori la nivelul sectiei sau al serviciului care raspunde de actualizarea paturilor libere, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
l) necompletarea datelor privind paturile libere din cadrul unitatilor sanitare, conform prevederilor legale, si nerespectarea normelor de organizare si functionare ale Dispeceratului unic pentru centralizarea paturilor libere si asigurate de catre spitalele prevazute in actele normative in vigoare pentru internarea pacientilor proveniti din UPU sau CPU;
m) neafisarea corespunzatoare in spatiile de triaj si de asteptare din cadrul UPU sau CPU a textului privind modalitatea de acces si triaj, conform dispozitiilor legale in vigoare;
n) externarea pacientului din salonul de observatie fara decizia comisiei mixte alcatuite din reprezentanti ai UPU sau CPU si ai sectiei de specialitate din cadrul spitalului, cu exceptia cazului in care medicul din cadrul UPU ori CPU isi asuma raspunderea externarii singur sau impreuna cu un medic specialist din cadrul unitatii sanitare respective;
o) refuzul preluarii de catre medicul de garda dintr-o sectie de terapie intensiva de profil sau dintr-o sectie de terapie intensiva generala a pacientului aflat in stare critica, in conditiile existentei unei posibilitati de a fi preluat;
p) nepreluarea pacientului din UPU sau CPU cu prioritate, in momentul in care se elibereaza un loc in sectiile de terapie intensiva de profil sau in cele generale, in cazul in care exista pacienti aflati in stare critica, retinuti in UPU;
q) neasigurarea de catre sefii de sectie a numarului de paturi pentru internarea in regim de urgenta a pacientilor proveniti din UPU sau CPU, conform prevederilor legale in vigoare.

Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amenda de la 20.000 lei la 50.000 lei pentru persoanele juridice urmatoarele fapte:
a) nerespectarea dispozitiilor legale in vigoare privind procedura de preluare si internare a cazurilor de urgenta;
b) nerespectarea de catre conducerea unitatii sanitare a conditiilor minime privind organizarea si dotarea UPU sau CPU, conform normelor legale in vigoare.

Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 lei la 6.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amenda de la 20.000 lei la 40.000 lei pentru persoanele juridice urmatoarele fapte:
a) functionarea sistemelor paralele de primiri urgente sub forma unor camere de garda sau sub oricare alta forma in spitalele unde functioneaza UPU sau CPU, cu exceptia cazurilor specifice prevazute de reglementarile legale in vigoare;
b) refuzul acordarii asistentei medicale de urgenta unui pacient de catre un medic din cadrul UPU sau CPU;
c) neremedierea de catre conducerea spitalului a deficientelor care duc la imposibilitatea examinarilor minime obligatorii, conform prevederilor legale in vigoare, in urma sesizarii acestora in scris de catre medicul sef al UPU sau CPU;
d) neasigurarea de catre conducerea spitalului a structurii minime a sistemului de comunicatii care sa permita acordarea asistentei medicale de urgenta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
e) neutilizarea, fara justificare, a sistemului de telemedicina in UPU sau CPU;
f) neindeplinirea, de catre persoanele juridice, in termenele stabilite, a masurilor dispuse de catre persoanele imputernicite din cadrul directiilor de sanatate publica si/sau Departamentului pentru Situatii de Urgenta spre a fi implementate la nivelul serviciilor publice si private de ambulanta, SMURD si structurilor de primiri urgente, respectiv UPU sau CPU ori CPU de specialitate.

Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 lei la 6.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amenda de la 20.000 lei la 40.000 lei pentru persoanele juridice urmatoarele fapte:
a) neorganizarea primirii urgentelor in spital, prin sistem de camere de garda, de catre spitalele locale generale care nu pot organiza in structura lor CPU din lipsa de resurse umane si/sau materiale, implicand direct medicii de garda din acel spital;
b) neasigurarea de catre conducerea unitatii sanitare a preluarii cheltuielilor suportate in cadrul UPU sau CPU, pe durata internarii pacientului in salonul de observatie, de catre sectia in care se interneaza pacientul.

Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 1500 lei la 3.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei pentru persoanele juridice urmatoarele fapte:
a) neasigurarea de catre serviciile de ambulanta publice si private a dotarii ambulantelor cu echipamente, materiale sanitare, medicamente, conform reglementarilor legale in vigoare;
b) reclasificarea echipajelor de interventie de catre conducerea serviciului de ambulanta public/privat la un nivel superior celui autorizat initial, fara obtinerea aprobarii autoritatii de sanatate publica care a emis autorizatia.
c) neindeplinirea obligatiei de indepartare a tuturor medicamentelor si materialelor sanitare a caror perioada de valabilitate a fost depasita, din dotarea ambulantelor si din spatiile de tratament din cadrul UPU sau CPU;
d) desfasurarea activitatii in domeniul asistentei medicale de urgenta, transport medical asistat si transport sanitar neasistat, fara autorizatie de functionare emisa de directia de sanatate publica competenta, ori in afara perioadei de valabilitate a acesteia.

Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 1500 lei la 3.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amenda de la 10.000 lei la 30.000 lei pentru persoanele juridice urmatoarele fapte:
a) neacordarea asistentei medicale de urgenta unui pacient fara posibilitati de achitare a costurilor aferente stabilizarii, aflat in stare critica sau acuzand simptomatologia unei maladii acute care poate pune viata acestuia in pericol, de catre unitatile sanitare private care au in structura servicii de urgenta, pana la transferarea acestuia in conditii corespunzatoare catre o unitate sanitara publica, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
b) nerespectarea de catre spitalele private a prevederilor legale in vigoare aplicabile spitalelor publice in domeniul asistentei medicale de urgenta, din punctul de vedere al organizarii si dotarii, precum si din punctul de vedere al resurselor umane, in cazul in care au in structura servicii de urgenta.

Modificarile complete cu privire la normele igienico-sanitare in unitatile sanitare furnizoare de servicii medicale sunt disponibile AICI!

de

Data aparitiei: 03 Septembrie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Guvernul a aprobat amenzi pentru medici si spitale in care bolnavii asteapta prea mult":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016