E-Juridic va ofera un model de cerere emitere certificat de urbanism actualizat pe care il puteti folosi in relatia cu autoritatile.
Certificatul de urbanism este util persoanelor fizice sau juridice interesate sa primeasca de la autoritatea administratei publice competente informatii cu privire la un imobil, teren si/sau constructii in scopurile definite la art. 6 din Lege. In vederea eliberarii certificatului de urbanism, solicitantul se va adresa Primariei depunand o cerere conform formularului - model - cerere pentru emiterea certificatului de urbanism - in care se vor inscrie atat elementele de identificare a imobilului pentru care se solicita certificatul de urbanism localitate, numar cadastral si numar de carte funciara, unde este cazul, daca legea nu dispune altfel, cat si elementele care definesc scopul solicitarii.
Concret, certificatul de urbanism este un act de informare, prin care autoritatile administrative locale sau judetene, dupa caz, impun constructorului detaliile referitoare la regimul juridic, economic si tehnic al terenurilor si constructiilor existente la data solicitarii.
Nu uitati! Functionarii din primarii nu mai pot refuza emiterea certificatului decat prin formularea, in scris, a unui motiv legal si temeinic. Orice abuz se pedepseste cu amenda care ajunge la 5000 de lei. Concomitent, autoritatile locale isi asuma responsabilitatea pentru emiterea certificatelor de urbanism, astfel ca prejudiciile cauzate de retelele de gaz sau de apa care pot fi deteriorate in timpul constructiei, cad in sarcina autoritatilor.
Model cerere emitere certificat de urbanism
Catre,
PRIMARUL (localitatii)...
CERERE
pentru emiterea certificatului de urbanism
Subsemnatul 1) ………………………….…………….…………… CNPI_I_I_I_I_I_I_I_I_I_I_I_I_I, cu domiciliul/sediul 2) in judetul…….……….…………..……, municipiul/orasul/comuna ………………...……… satul……....…,sectorul……...,cod postal ……., str. …………………..………….……………….. nr. …………, bl.….., sc..….., et.….., ap...…..,telefon/fax…………………………..….,e-mail …………………..…………… in calitate de /reprezentant al ……………………………………......………..CUI ……………………………… in conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, solicit emiterea certificatului de urbanism in scopul: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
1. Elaborarea documentatiei pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii, in conformitate cu prevederile art.3 alin.(1) din Lege, privind:
1.1. Lucrari de construire
1.2. Lucrari de desfiintare:
a) lucrari de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, reabilitare, schimbare de destinatie sau de reparare a constructiilor de orice fel, precum si a instalatiilor aferente acestora, cu exceptia celor prevazute la art.12 din Legea nr.50/1991;
b) lucrari de construire, reconstruire, extindere, reparare, consolidare, protejare, restaurare, conservare, precum si orice alte lucrari, indiferent de valoarea lor, care urmeaza sa fie efectuate la constructii reprezentand monumente istorice, stabilite potrivit legii;
c) lucrari de construire, reconstruire, modificare, extindere, reparare, modernizare si reabilitare privind caile de comunicatie de orice fel, drumurile forestiere, lucrarile de arta, retelele si dotarile tehnico-edilitare, lucrarile hidrotehnice, amenajarile de albii, lucrarile de imbunatatiri funciare, lucrarile de instalatii de infrastructura, lucrarile pentru noi capacitati de producere, transport, distributie a energiei electrice si/sau termice, precum si de reabilitare si retehnologizare a celor existente;
d) imprejmuiri si mobilier urban, amenajari de spatii verzi, parcuri, piete si alte lucrari de amenajare a spatiilor publice;
e) lucrari de foraje si excavari necesare pentru efectuarea studiilor geotehnice si a prospectiunilor geologice, proiectarea si deschiderea exploatarilor de cariere sibalastiere, a sondelor de gaze si petrol, precum si a altor exploatari de suprafata sau subterane;
f) lucrari, amenajari si constructii cu character provizoriu, necesare in vederea organizarii executarii lucrarilor, in conditiile prevazute la art.7 alin.(11) din Legea nr.50/1991;
g) organizarea de tabere de corturi, casute sau rulote;
h) lucrari de constructii cu caracter provizoriu, chioscuri, tonete, cabine, spatii de expunere situate pe caile si spatiile publice, corpuri si panouri de afisaj, firme si reclame, precum si anexele gospodaresti ale exploatatiilor agricole situate in extravilan;
i) cimitire - noi si extinderi.
2. Operatiuni notariale privind circulatia imobiliara :
...vanzari, ...cumparari, ...concesionari,
...cesionari, ...dezmembrari, ...parcelari,
...comasari, ...partaje, ...succesiuni etc.
3. Adjudecarea prin licitatie a proiectarii lucrarilor publice (denumire)
........................................………..............................................
4. Cereri in justitie
5. Alte scopuri prevazute de lege (definire)
....................................…………………………………........
pentru imobilul ... teren si/sau ... constructii situat in judetul ... orasul ...(,zona)(5)………..…….…….cod.postal………, str………………………, nr…………, bl……. sc. …..…. et. …...…, ap. ….……, sau identificat prin3)…………………………………………………………..
In sprijinul identificarii imobilului anexez:
planul cadastral/topografic actualizat la zi, scara 1: …………………….., precum si extrasul de carte funciara
pentru informare, eliberate de OCPI4);
…………………………………………………………………………………………………………………...
Suprafata terenului si/sau constructiei pentru care solicit certificatul de urbanism este de ...…........ m2.
Data …………….. L.S. Semnatura 6):
Informatii suplimentare privind completarea formularului "Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism" (nu fac parte din cerere!)
1) Numele si prenumele solicitantului:
persoana fizica; sau
reprezentant al firmei (persoana juridica), cu precizarea denumirii acesteia, precum si a calitatii solicitantului in cadrul firmei.
2) Domiciliul/sediul firmei:
Pentru persoana fizica:
se completeaza cu date privind domiciliul acesteia.
Pentru persoana juridica:
se completeaza cu date privind sediul social al firmei.
3) Alte elemente de identificare:
In situatia in care amplasamentul imobilului nu este evidentiat in planurile cadastrale sau topografice ale localitatii/teritoriului administrativ (la scarile 1:500, 1:2000 sau 1:10.000, dupa caz) aflate in gestiunea oficiului de cadastru si publicitate imobiliara teritorial, pentru identificarea imobilului solicitantul va putea prezenta, dupa caz, informatii privind:
localitatea, numarul cadastral si numarul de carte funciara, in cazul in care legea nu dispune altfel; sau
elemente de reper, general cunoscute ; sau
numarul de ordine si suprafata de teren inscrise in Registrul agricol ; sau
plan de situatie extras din cadrul unor studii si/sau planuri urbanistice elaborate anterior in zona.
4) Planuri cadastrale/topografice, cu evidentierea imobilelor in cauza, astfel:
pentru imobilele neinscrise in evidentele de cadastru si publicitate imobiliara: Plan de incadrare in zona, la una din scarile 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, dupa caz, eliberat, la cerere, de catre oficiul de cadastru si publicitate imobiliara;
pentru imobilele inscrise in evidentele de cadastru si publicitate imobiliara: Extras din planul cadastral de pe ortofotoplan si extrasul de carte funciara pentru informare actualizat la zi, eliberate, la cerere, de catre oficiul de cadastru si publicitate imobiliara.
5) Zona: de ex. Timisul de Sus, Timisul de Jos, Dambul Morii, Malul Ursului, Paraul Rece.
6) La rubrica "Semnatura":
se va inscrie si in clar numele solicitantului : persoana fizica sau reprezentant al persoanei juridice.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.