CSALB a mediat o intelegere intre o banca si o firma a carui patron maghiar intentioneaza sa faca o noua investitie in Harghita. Omul de afaceri pierduse 20.000 de euro printr-o simpla greseala, dar problema a fost remediata.
Omul de afaceri Peter Papp planifica o investitie de aproximativ 1 milion de euro in Harghita insa dintr-o eroare a transferat forinti in contul de euro. Transferul sumei de peste 100 milioane de forinti se face prin conversia acesteia in echivalent euro. Premisele unei dispute (alegerea conturilor implicate in transfer) care putea lua calea instantei au fost dezamorsate in cadrul unei concilieri pentru care ambele parti au platit aproximativ 990 de lei.
"Voi face o investitie mare in Harghita, voi construi o pensiune. Din greseala am transferat forinti in contul de euro. Banca a facut conversia automat, fara sa ma anunte si la un curs defavorabil, iar din transa de transfer pe care o facusem, pierderea din cauza cursului era de peste 20.000 de euro. Din fericire am gasit intelegere la BCR si am reusit sa recuperez 15.000 de euro, dupa doar doua saptamani de negocieri. Inca un lucru bun a fost ca BCR mi-a spus ca putem rezolva problema prin intermediul CSALB. Din punctul de vedere al parteneriatului de afaceri, banca a procedat corect fata de mine", spune Peter Papp, administrator companie.
Mircea Stroe, conciliator CSALB, a explicat ca ambele parti au inteles din primul moment ca o solutionare favorabila presupune niste concesii reciproce. Important este ca astfel de litigii sa nu blocheze inutil mecanismele de business. In dinamica unei societati este necesar ca litigiile care au la baza neintelegeri de acest tip sa fie rezolvate in cel mai scurt timp, nu sa astepte rezolvarea ani de zile in instanta. Banii trebuie sa circule, nu sa stea blocati in proceduri administrative si judiciare din care ar pierde toate partile implicate.
"Ma bucur ca am initiat acest proces pentru persoane juridice in relatie cu CSALB, pentru ca este un pas important nu numai pentru companii, dar si pentru sistemul bancar. Concilierea in sine este un act de eficientizare a relatiei de business, un act etic pe care toti ni-l dorim si, pana la urma, este si un act de educatie financiara. Un astfel de proces propus de CSALB eficientizeaza timpul pe care toti il alocam unor posibile litigii, resursele financiare si resursele legale. Castigam, de fapt, o relatie pe termen lung cu clientii nostri si clientii se bucura de beneficiile unei astfel de concilieri. Cu totii trebuie sa avem incredere in conciliatori deoarece sunt oameni cu o larga expertiza. Cred ca aratam responsabilitate daca facem pasul spre conciliere", a spus Dana Dima (Demetrian), vicepresedinte BCR.
De asemenea, Alexandru Paunescu, membru in Colegiul de Coordonare al CSALB, a declarat ca intr-un parteneriat de afaceri se intampla si situatii ca aceasta, in care banca sa se simta indreptatita de lege, iar partenerul de afaceri sa se simta penalizat prea aspru pentru o simpla eroare.