Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Situatie complicata in dreptul muncii: Cum procedeaza angajatorul in situatia desfiintarii unui post?
"Am desfiintat postului unui salariat. I-am oferit un nou loc de munca dar apoi ne-am razgandit si dorim sa retragem oferta facuta. Putem sa procedam astfel? Salariatul nu a semnat inca actul aditional. Cum procedam in mod corect?"
Raspunsul specialistilor PortalCodulMuncii.ro:
Nu exista o procedura privind corectarea erorilor materiale din deciziile emise de angajator, pentru viciile de procedura ale respectivei decizii angajatorul putand fi sanctionat cu anularea deciziei in cadrul procesului declansat in fata instantei de judecata.
In practica se intalnesc situatii in care s-a dispus revocarea de catre angajator a deciziilor intocmite in mod eronat urmand ca ulterior sa fie emisa o noua decizie de concediere.
Actul de revocare trebuie sa imbrace forma unei decizii iar noua decizie de concediere va cuprinde un nou termen de preaviz.
Orice decizie a angajatorului menita sa produca o vatamare salariatului si salariatul dovedeste ca a fost vatamat prin aceasta practica a angajatorului, apreciez ca instanta, in cazul sesizarii din partea salariatului, va putea tine cont de acest motiv pentru anularea deciziei de concediere sau, cel putin, in aprecierea asupra solicitarii din partea salariatului a unor daune pentru acoperirea prejudiciului suferit de acesta ca urmare a retragerii ofertei.
Intrebare: Angajatii minori pot presta munca in week-end? bineinteles cu respectarea repausului de 2 zile consecutive si spor de week-end acordat exista vreo restrictie? vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Salariat la Asociatia de proprietari cu contract individual de munca part time de 4 ore/zi, cu suma bruta 2100 lei si are alt contract de mandat la alta asociatie de proprietari cu suma bruta de 2000 lei. Pentru calcularea contributiilor se poate cumula sumele de la cele 2 contracte sau este obligatoriu doar la cele CIM fara sa fie luat in calcul cel de mandat? vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: In cazul in care angajatii nu-si efectueaza toate zilele de concediu de odihna alocate intr-un an, programarea concediilor pentru anul urmator trebuie sa contina doar zilele de concediu de odihna aferente anului urmator, sau si zilele neefectuate si reportate la final de an? vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Votati articolul "Situatie complicata in dreptul muncii: Cum procedeaza angajatorul in situatia desfiintarii unui post?": Rating: Nota: 5 din 5 din 1 voturi