Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Situatie complicata in dreptul muncii: Cum procedeaza angajatorul in situatia desfiintarii unui post?
"Am desfiintat postului unui salariat. I-am oferit un nou loc de munca dar apoi ne-am razgandit si dorim sa retragem oferta facuta. Putem sa procedam astfel? Salariatul nu a semnat inca actul aditional. Cum procedam in mod corect?"
Raspunsul specialistilor PortalCodulMuncii.ro:
Nu exista o procedura privind corectarea erorilor materiale din deciziile emise de angajator, pentru viciile de procedura ale respectivei decizii angajatorul putand fi sanctionat cu anularea deciziei in cadrul procesului declansat in fata instantei de judecata.
In practica se intalnesc situatii in care s-a dispus revocarea de catre angajator a deciziilor intocmite in mod eronat urmand ca ulterior sa fie emisa o noua decizie de concediere.
Actul de revocare trebuie sa imbrace forma unei decizii iar noua decizie de concediere va cuprinde un nou termen de preaviz.
Orice decizie a angajatorului menita sa produca o vatamare salariatului si salariatul dovedeste ca a fost vatamat prin aceasta practica a angajatorului, apreciez ca instanta, in cazul sesizarii din partea salariatului, va putea tine cont de acest motiv pentru anularea deciziei de concediere sau, cel putin, in aprecierea asupra solicitarii din partea salariatului a unor daune pentru acoperirea prejudiciului suferit de acesta ca urmare a retragerii ofertei.
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: la depunerea dosarului de recuperare a concediilor medicale avem lipsa 2 medicale pierdute. Ca solutionare, vrem sa stim, daca cele doua medicale vor fi duse in copie la medicul emitent si completate de acesta cu ,,Duplicat,,, parafa si semnatura, putem depune dosarul pentru recuperare fara a intampina probleme? vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Avem urmatoarea speta: Asupra venitului salarial unui angajat exista 4 decizii de executare silita. Toate cele 4 titluri executorii sunt dispuse de catre executori judecatoresti si reprezinta credite bancare. Credit 1= sold de retinut 1000 lei Credit 2= sold de retinut 5000 lei Credit 3 = sold de retinut 7000 lei Credit 4= sold de retinut 8000 lei Va rugam sa ne spuneti care este varianta corecta de calcul a retinerilor din salariu. 1.In cazul in care exista doua sau mai multe titluri executorii... vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Este specificat in CIM, la obligatiile angajatorilor: "sa informeze salariatul cu privire la obligatia de a adera la un fond de pensii administrat privat, in conditiile legii". As dori un model de document cu toate detaliile obligatorii care trebuie sa existe privind aceasta informare. Sau am putea sa inseram un paragraf in Minuta de informare privind acest aspect? Daca da, va rog, sa imi spuneti exact ce informatii trebuie sa contina pt a fii conform legii. vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Data aparitiei: 03 Octombrie 2014
Votati articolul "Situatie complicata in dreptul muncii: Cum procedeaza angajatorul in situatia desfiintarii unui post?": Rating: Nota: 5 din 5 din 1 voturi