Sectia de judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii va analiza, in sedinta de maine, rezultatele Inspectiei judiciare referitoare la cea mai veche cauza aflata in solutionare in instantele din Romania, cauza „Thyssen”.
Dosarul, care „implineste” 27 de ani, este si acum pe rolul Sectiei Comerciale a Inaltei Curti de Casatie si Justitie. „Miza” care a declansat acest proces este, conform estimarilor presei vremii, suma de 48 de milioane de euro. Aceasta reprezinta suma actualizata pe care o firma romaneasca pretinde ca nu a incasat-o de la beneficiar, astazi compania Thyssen Stahl, ca urmare a livrarii unui vapor de tabla laminata, la inceputul anilor ‘80.
Inspectia Judiciara a efectuat verificari in urma sesizarii companiei petente, Thyssen Stahl, cu privire la modalitatea de inregistrare/repartizare a cauzei in caile ordinare/extraordinare de atac, precum si a diferitelor tipuri de cereri incidentale si accesorii. Prin aceasta sesizare, adresata si Ministerului Justitiei, compania a invocat „caracterul vadit neechitabil al procedurii judiciare”, „incalcare principiului securitatii raporturilor juridice de catre instantele de judecata din Romania” si „incalcare flagranta a institutiei termenului rezonabil”.
Care au fost cauzele tergiversarii
Conform documentului Inspectiei judiciara, in afara de caile de atac si a celor doua contestatii in anulare declarate impotriva deciziilor date in recurs, s-au promovat alte sapte cai extraordinare de atac. La toate acestea s-au adaugat alte inca 20 de dosare pentru solutionarea incidentelor procedurale si a altor cereri accesorii si/sau incidentale.
Dupa ce au detaliat deficientele procedurale si cauzele tergiversarii cauzei, inspectorii le-au supus judecatorilor o serie de propuneri. Printre acestea se numara si „modificarea Regulamentului de ordine interioara al instantelor, astfel incat sa permita stabilirea unor reguli de repartizare, derogatorii de la dreptul comun, aplicabile cauzelor apreciate de lege ca avand un caracter urgent si/sau inregistreaza o durata (totala considerabila a procedurii sau care au fost supuse unor multiple repartizari in sistem, ca urmare a solutionarii diferitelor incidente procedurale, care sa permita stabilirea unor termene scurte la momentul la care instantele au fost sesizate cu cereri in astfel de dosare (cai ordinare si extraordinare de atac, cereri incidentale, (re)repartizari dupa admiterea unui incident procedural)”.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<