Capitolul I. Organizarea completurilor. inregistrarea dosarelor penale. Repartizarea cauzelor. Circuitul dosarului
Sectiunea 1. Completurile de judecata. Constituire, compunere si planificarea in sedinta
1.1. Dispozitii generale cu privire la functionarea instantelor de judecata
In cadrul curtilor de apel si al tribunalelor functioneaza sectii specializate pentru cauze penale1
In cadrul judecatoriilor, in functie de volumul de activitate, sunt infiintate sectii penale sau completuri specializate in materie penala. In cazul unor judecatorii unde functioneaza un numar mic de judecatori, completurile de judecata au competenta generala, judecand atat cauze in materie civila cat si in materie penala.
Totodata, conducerea instantelor este asigurata de presedintele instantei si, in functie de volumul de activitate si de complexitatea cauzelor, de unul sau mai multi vicepresedinti, dispozitiile regulamentare stabilind, cu titlu de exceptie, ca in cazul Curtii de Apel Bucuresti si al Tribunalului Bucuresti presedintele instantei poate fi ajutat de 1-3 vicepresedinti.
Sectiile instantelor sunt conduse de presedinti de sectie.
In cadrul fiecarei instante judecatoresti functioneaza un colegiu de conducere. Presedintele instantei este si presedintele colegiului de conducere.
Potrivit art. 19 din Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti, prin hotarare a colegiului de conducere:
- se stabileste componenta sectiilor, in functie de volumul de activitate si complexitatea cauzelor, tinand seama si de specializarea judecatorilor;
- se propune presedintelui instantei, in raport cu natura si numarul cauzelor, infiintarea si desfiintarea completurilor specializate;
- se aproba infiintarea ori desfiintarea completurilor de judecata, altele decat completurile specializate;
- la instantele la care functioneaza mai multe sectii cu aceeasi specializare, se stabilesc pentru
fiecare an, obiectele din sistemul ECRIS corespunzatoare fiecarei sectii, tinand seama de repartizarea aleatorie echilibrata a dosarelor intre sectii;
- se stabilesc la inceputul anului compunerea completurilor de judecata, urmarindu-se asigurarea continuitatii acestora;
- se aproba parametrii de configurare a completurilor de judecata in aplicatia ECRIS, la propunerea presedintilor de sectie sau, dupa caz, a presedintelui instantei.
Cititi GHIDUL COMPLET AICI!
CSM a publicat alte doua ghiduri utile pe care le puteti accesa prin link-urile de mai jos:
Ghid practic in domeniul managementului activitatii grefierilor din parchete
Ghid practic in domeniul managementului activitatii grefierului in procesul civil
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - salvamar
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca dorim sa angajam un candidat cu experienta si certificari in domeniul achizitiilor publice, dar cu diploma de Inginer diplomat, Profilul Inginerie economica, Specializarea Inginerie si manangement in alimetatie publica si agroturism, Facultatea de Management, inginerie economica in agricultura si dezvoltare rurala Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, o putem face pe postul de Economist cu atributii specifice achizitiilor publice pana la introducerea in Nomenclatorul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<