Conform art. 31 alin. (5) din Codul muncii pentru absolventii institutiilor de invatamant superior, primele 6 luni dupa debutul in profesie se considera perioada de stagiu.Angajatorul are obligatia sa inregistreze la ITM in a carui raza teritoriala isi are sediul, adeverinta care atesta perioada de stagiu.
Va rugam sa ne raspundeti care este procedura in care salariatul isi desfasoara activitatea intr-un alt judet decat sediul principal al angajatorului, judet unde exista inregistrat punctul de lucru? Carui ITM trebuie sa se adreseze pentru inregistrarea adeverintei?
Raspuns:
Potrivit art. 31 alin. (5) din Codul muncii , republicat, pentru absolventii institutiilor de invatamant superior, primele 6 luni dupa debutul in profesie se considera perioada de stagiu.
La sfarsitul perioadei de stagiu, angajatorul elibereaza obligatoriu o adeverinta, care este vizata de inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala de competenta acesta isi are sediul.
Asadar, angajatorul dupa emiterea adeverintei va obtine viza de la inspectoratul teritorial de munca de in a carui raza teritoriala de competenta isi are sediul.
Daca pentru punctul de lucru angajatorul a delegat compententa incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca precum si competenta infiintarii registrului general de evidenta a salariatilor atunci adeverinta va putea fi vizata de ITM teritorial de la punctul de lucru. In caz contrar, adeverinta va fi vizata de ITM de la sediul social al unitatii
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<