Conform art. 31 alin. (5) din Codul muncii pentru absolventii institutiilor de invatamant superior, primele 6 luni dupa debutul in profesie se considera perioada de stagiu.Angajatorul are obligatia sa inregistreze la ITM in a carui raza teritoriala isi are sediul, adeverinta care atesta perioada de stagiu.
Va rugam sa ne raspundeti care este procedura in care salariatul isi desfasoara activitatea intr-un alt judet decat sediul principal al angajatorului, judet unde exista inregistrat punctul de lucru? Carui ITM trebuie sa se adreseze pentru inregistrarea adeverintei?
Raspuns:
Potrivit art. 31 alin. (5) din Codul muncii , republicat, pentru absolventii institutiilor de invatamant superior, primele 6 luni dupa debutul in profesie se considera perioada de stagiu.
La sfarsitul perioadei de stagiu, angajatorul elibereaza obligatoriu o adeverinta, care este vizata de inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala de competenta acesta isi are sediul.
Asadar, angajatorul dupa emiterea adeverintei va obtine viza de la inspectoratul teritorial de munca de in a carui raza teritoriala de competenta isi are sediul.
Daca pentru punctul de lucru angajatorul a delegat compententa incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca precum si competenta infiintarii registrului general de evidenta a salariatilor atunci adeverinta va putea fi vizata de ITM teritorial de la punctul de lucru. In caz contrar, adeverinta va fi vizata de ITM de la sediul social al unitatii
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In urma primirii informarii de la Casa de Pensii, precum ca s-a emis decizia privind acordarea pensiei pentru limita de varsta pentru un angajat, este obligatorie incetarea contractului individual de munca intr-un termen de 5 zile?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Pentru un salariat cu contract de munca in timp partial 2 ore/zi si salariu sub nivelul salariului de baza minim brut pe economie 3000 lei la ce nivel plateste angajatorul contributii daca aceiasi persoana are si contract de mandat la a carei indemnizatie angajatorul calculeaza si achita contributiile sociale CAS 25% si CASS 10% ?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Este posibil ca intr-o companie sa existe mai multe proceduri evaluare, in functie de specificul activitatii salariatilor? Ma refer aici la situatia multinationalelor, in care angajatii entitatii din Romania au raportare si in cadrul celorlalte entitati din grup, iar acestea vor sa ii evalueze dupa propriile criterii si proceduri. Cum ar putea un angajator din Romania sa gestioneze o astfel de situatie? Poate avea incluse in Regulamentul Intern 5 proceduri de evaluare? Nu ar crea discriminari...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<