Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Salariatul isi desfasoara activitatea pentru angajatorul cu care a incheiat CIM. Exceptii

O societate care are ca domeniu de activitate cercetarea medicala vrea ca doi dintre angajatii sai permanenti sa lucreze in alta parte, la o alta societate. Mentionez ca se doreste ca societatea mama sa le plateasca contributiile ca si pana acum si nici nu vor sa le dea indemnizatie de detasare. Singura legatura pe care o vor avea salariatii respectivi cu cealalta societate este ca vor lucra la sediul de acolo. Ce se poate face si ce acte trebuie intocmite?

Raspuns: Potrivit art. 17 alin. (3) lit. b) coroborat cu alin. (4) din Codul muncii , republicat, in contractul individual de munca al salariatului se inscrie, ca element obligatoriu, locul muncii sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri.

Prin urmare, distingem doua situatii:

- stabilirea in CIM a unui loc de munca fix, situatie in care salariatul isi va desfasura activitatea la acest loc de munca;
- posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri, situatie in care in CIM nu este prevazut un loc de munca fix.

In modelul-cadrul al contractului individual de munca, aprobat prin OMMSS 64/2003, astfel cum a fost modificat ulterior prin OMMFPS 1616/2011 la lit. D. Locul de munca trebuie prevazuta una dintre cele doua optiuni prevazute la pct. 1, respectiv pct. 2:

1.Activitatea se desfasoara la (sectie/atelier/birou/serviciu/compartiment etc.) ....................... din sediul social/punctul de lucru/alt loc de munca organizat al angajatorului ....................
2.In lipsa unui loc de munca fix salariatul va desfasura activitatea astfel: ...............................

Astfel, in CIM locul de munca poate fi stabilit la una dintre locatiile detinute de angajator. Aceasta, intrucat, activitatea prestata in baza contractului individual de munca  este prestata pentru angajatorul cu care salariatul a incheiat contractul.

Cu titlu de masura temporara, angajatorul pote dispune detasarea salariatului la un alt angajator pentru ca salariatul sa presteze activitate in numele acestui angajator. Insa, in situatia detasarii, angajatorul care il detaseaza pe salariat are obligatia sa ii plateasca acestuia diurna. Totodata, toate drepturile salariale se platesc de angajatorul la care salariatul este detasat astfel incat acesta este si angajatorul care calculeaza, retine, si vireaza contributiile sociale individuale alaturi de cotributiile sociale pe care angajatorul le datoreaza.

Situatia dorita de dumneavoastra este specifica muncii prin agent de munca temporara.

Munca prin agent de munca temporara este reglementata de Codul muncii (art. 88 – art. 102) precum si de HG 1256/2011 privind conditiile de functionare, precum si procedura de autorizare a agentului de munca temporara.

Pentru a-si desfasura activitatea ca agent de munca temporara o persoana juridica trebuie sa se autorizeze in conditiile HG 1256/2011.

Autorizarea se face de catre Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, la propunerea agentiilor teritoriale pentru prestatii sociale in a caror raza teritoriala isi au sediul.

Prin urmare, agentul de munca temporara trebuie sa detina autorizatie eliberata de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.

Munca prin agent de munca temporara implica o relatie triunghiulara ce se creeaza intre angajat, angajator si utilizator.

In cadrul acestei relatii se incheie doua contracte:

- contractul de munca temporara incheiat intre agentul de munca temporara si salariat.
- contractul de punere la dispozitie incheiat intre agentul de munca temporara si utilizator.

Prin urmare, societatea se poate autoriza ca agent de munca temporara, daca indeplineste conditiile legale. In calitate de agent de munca temporara va incheia cu salariatii contracte de munca temporara si in baza contractului incheiat cu utilizatorul ii poate pune la dispozitia acestuia. Altfel, situatia expusa nu este posibila.
Data aparitiei: 03 Octombrie 2012
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Salariatul isi desfasoara activitatea pentru angajatorul cu care a incheiat CIM. Exceptii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016