Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANPC a amendat un operator de telefonie mobila cu 70.000 de lei

Marirea preturilor abonamentelor de telefonie mobila de catre un operator din Romania cu un aproximativ un euro a atras o amenda de 70.000 de lei impreuna cu posibilitatea de a dispune incetarea acestei "practici comerciale incorecte".

E-Juridic a relatat anterior faptul ca unii abonati au primit SMS-uri prin care erau anuntati ca li se mareste pretul abonamentelor si a pus la dispozitia cititorilor metoda prin care se poate face denuntarea unilaterala a contractului avut cu operatorul de telefonie mobila.

Mai jos regasim mesajul ANPC privind actiunile derulate in urma unor sesizari impreuna cu legislatia aplicabila contraventiei.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a realizat un control la unul din operatorii de telefonie mobila prezenti pe piata, autosesizandu-se in ceea ce priveste mesajele pe care acesta a inceput sa le trimita abonatiilor sai, prin care ii informeaza de cresterea costurilor abonamentelor, ulterior demararii controlului inregistrandu-se si reclamatii pe aceasta speta. Decizia operatorului vizat a fost luata in baza unei clauze contractuale care da dreptul operatorului economic sa majoreze costul abonamentului, in mod unilateral, oricand acesta considera necesar.

In urma controalelor declansate de ANPC, s-a constatat incalcarea Legii 363/2007 republicata, astfel:

  • Art. 2 lit. h, care precizeaza ca legiuitorul defineste “diligenta profesionala - competenta si grija asteptate, in mod rezonabil, de un consumator din partea comerciantilor, in conformitate cu practicile corecte de piata si/sau cu principiul general al bunei-credinte, in domeniul de activitate al acestora”
  • Art. 4 alin. 1, care precizeaza ca: “O practica comerciala este incorecta daca: 
    • a) este contrara cerintelor diligentei profesionale; 
    • b) deformeaza sau este susceptibila sa deformeze in mod esential comportamentul economic al consumatorului mediu la care ajunge sau caruia i se adreseaza ori al membrului mediu al unui grup, atunci cand o practica comerciala este adresata unui anumit grup de consumatori.”

 

S-a constatat ca operatorul economic respectiv utilizeaza o practica comerciala incorecta, contrara diligentei profesionale, deoarece a ales sa transfere anumite costuri - aparute ca urmare a unor modificari legislative -, in sarcina consumatorilor, folosind o pozitie de forta dominanta si psihologica.

Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o suma de bani, crestere ce ar putea fi acceptata de majoritatea abonatilor in conditiile in care  procedurile de renuntare la contract, sau de portare a numarului intr-o alta retea, sunt complicate si necesita o anumita perioada de timp. Astfel, furnizorul de servicii deformeaza sau este susceptibil sa deformeze, in mod esential, comportamentul economic al consumatorului mediu, care este deja intr-o relatie contractuala cu acesta.

In urma controalelor efectuate, ANPC a aplicat o sanctiune in valoare de 70.000 lei, in conformitate cu prevederile Legii 363/2007 republicata, privind practicile incorecte.

Avand in vedere ca informatiile trimise, sau care urmeaza a fi trimise, de catre operatorul economic, cu privire la majorarea pretului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui numar de 2.338.617 consumatori, in temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicata, comisia intrunita la nivelul ANPC va analiza posibilitatea dispunerii incetarii practicii comerciale incorecte, chiar daca aceasta nu a fost inca utilizata, insa acest lucru este iminent.

Conform informatiilor vehiculate in spatiul public, ar fi vorba de Vodafone.


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 06 Mai 2019
Votati articolul "ANPC a amendat un operator de telefonie mobila cu 70.000 de lei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016