Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Avizul CSM privind modificarea Legii nr. 254/2013. Executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate in cursul procesului

Redam mai jos noi precizari privind avizul Consiliului Superior al Magistraturii referitor la proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului pentru modificarea si completarea Legii nr. 254/2013 privind  executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in  cursul procesului penal

Avand in vedere interesul manifestat de  mass media  in legatura cu unele aspecte ale avizului acordat de catre Plenul Consiliul Superior al Magistraturii in sedinta de azi, 28 iunie 2016, asupra proiectului de Ordonanta de Urgenta a Guvernului pentru modificarea si completarea Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, pentru o informare corecta a celor interesati, Biroul de Informare Publica si Relatia cu Mass Media este abilitat sa faca urmatoarele precizari:

La data de 22 iunie 2016, Ministerul Justitiei a transmis Consiliului Superior al Magistraturii proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului pentru modificarea si completarea Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, in vederea avizarii acestuia conform dispozitiilor art.38 alin.(4) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii.

              
In sedinta din 28 iunie 2016, Plenul Consiliului a avizat favorabil proiectul de ordonanta de urgenta mentionat, cu propunerea ca solutia acordarii unui beneficiu de 20 de zile considerate ca executate sa fie avuta in vedere pentru fiecare lucrare stiintifica elaborata sau inventie brevetata, fara insa a depasi limita care rezulta din aplicarea art. 96 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 254/2013 (“Art. 96 - Partea din durata pedepsei care este considerata ca executata pe baza muncii prestate si/sau a instruirii scolare si formarii profesionale (1) Pedeapsa care este considerata ca executata pe baza muncii prestate sau a instruirii scolare si formarii profesionale, in vederea acordarii liberarii conditionate, se calculeaza dupa cum urmeaza:  a) in cazul in care se presteaza o munca remunerata, se considera 5 zile executate pentru 4 zile de munca;").

In sustinerea solutiei propuse, Plenul CSM a apreciat ca acordarea a 20 de zile considerate ca executate pe intreaga durata a executarii pedepsei, inclusiv in cazul pedepselor contopite, indiferent de numarul lucrarilor stiintifice sau a inventiilor realizate, poate conduce la situatia in care acest beneficiu devine nesemnificativ, in raport de valoarea stiintifica pe care o pot avea unele lucrari elaborate sau inventii brevetate, semnaland si o posibila contradictie  intre o astfel de prevedere restrictiva si art. 961 alin. (7) din proiectul de act normativ, care prevede posibilitatea elaborarii de lucrari stiintifice sau inventii in mod succesiv.

De asemenea, Plenul CSM  a avut in vedere ca o abordare restrictiva in ceea ce priveste acordarea zilelor considerate ca executate pentru elaborarea mai multor lucrari sau inventii brevetate nu se impune, in conditiile in care, spre deosebire de reglementarea actuala, proiectul de act normativ instituie mecanisme clare si eficiente de verificare si stabilire a caracterului stiintific a lucrarilor elaborate de persoanele private de libertate, mecanisme ce vor fi dezvoltate si la nivelul reglementarii secundare, conform  prevederilor art. II alin. (2) din proiectul de ordonanta de urgenta.

O alta propunere formulata de CSM asupra textului ordonantei de urgenta in cauza vizeaza prevederea, in mod expres, ca beneficiul liberarii conditionate, in cazul lucrarilor stiintifice sau inventiilor brevetate multiple, nu se poate acorda decat dupa executarea efectiva a unei parti din  pedeapsa, similar dispozitiilor art. 100 alin. (3) si (4) teza finala din Codul penal (“Art. 100 - Conditiile liberarii conditionate in cazul pedepsei inchisorii (3) in calculul fractiunilor de pedeapsa prevazute in alin. (1) se tine seama de partea din durata pedepsei ce poate fi considerata, potrivit legii, ca executata pe baza muncii prestate. in acest caz, liberarea conditionata nu poate fi dispusa inainte de executarea efectiva a cel putin jumatate din durata pedepsei inchisorii, cand aceasta nu depaseste 10 ani, si a cel putin doua treimi, cand pedeapsa este mai mare de 10 ani.(4) in calculul fractiunilor de pedeapsa prevazute in alin. (2) se tine seama de partea din durata pedepsei ce poate fi considerata, potrivit legii, ca executata pe baza muncii prestate. in acest caz, liberarea conditionata nu poate fi dispusa inainte de executarea efectiva a cel putin o treime din durata pedepsei inchisorii, cand aceasta nu depaseste 10 ani, si a cel putin jumatate, cand pedeapsa este mai mare de 10 ani.").

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR


Care sunt etapele obligatorii pe care le urmati atunci cand faceti angajari Aflati informatii esentiale in lucrarea Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR Include procedura completa la angajare si regulile referitoare la protectia datelor cu caracter personal Relatiile de munca intre angajator si...

Oferta Speciala
valabila 48h

 
Sursa: CSM


 

de
Data aparitiei: 29 Iunie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Avizul CSM privind modificarea Legii nr. 254/2013. Executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate in cursul procesului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Reziliere contract de concesionare

Intrebare: Buna ziua, Am un contract de concesionare cu o primarie a unei comune din jud. Bacau pentru un spatiu in care imi desfasor activitatea de Cabinet medical individual. Contractul a fost semnat in inuarie 2005 pe un termen de 15 ani. Rata redeventei este stabilita la 1 euro/mpatrat/an pentru cinci ani, dupa care concedentul avea dreptul sa modifice aceasta valoare in raport cu pretul pietei, lucru care nu s-a intamplat. Acum am primit o adresa din partea primariei prin care mi se comunica faptul ca in urma unei hotarari a consiliului local, rata minima a redeventei a fost majorata la 24 euro /mp/pe an, solicitandu-mi-se semnarea unui act aditional la contractul de concesionare prin care sunt de acord sa platesc aceasta valoare in plus si retroactiv din 2010. Eu am hotarat sa actionez in instanta aceasta hotarare a consiliului local, dar intrebarea mea este: imi pot rezilia contractul daca eu nu semnez actul aditional, si ce posibilitati am in instanta tinand cont ca am aflat ca hotararea consiliului local are litera de lege!? Sper sa ma puteti lamuri, va multumesc!

Raspuns: E adevarat ca in raport de prevederile HG 884/2004, concedentul poate, dupa 5 ani de la incheierea c... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016