Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2022 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CCR: Legea de modificare a actelor din domeniul sigurantei publice, neconstitutionala

Curtea Constitutionala a Romaniei arata ca Legea pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul ordinii si sigurantei publice este neconstitutionala deoarece nu a fost solicitat avizul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.

CCR a dat publicitatii motivele pentru care a admis, pe 13 martie, o sesizare a presedintelui Klaus Iohannis si a decis ca Legea pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul ordinii si sigurantei publice este neconstitutionala.

Conform modificarilor introduse de aceasta lege, printre atributiile principale ale Politiei Romane erau incluse si masuri de prevenire si combatere a terorismului.

Art. 1 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului stipuleaza: "Terorismul reprezinta ansamblul de actiuni si/sau amenintari care prezinta pericol public si afecteaza securitatea nationala".

Potrivit art. 6 din Legea nr. 51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, "(1) Organele de stat cu atributii in domeniul securitatii nationale sunt: Serviciul Roman de Informatii, Serviciul de Informatii Externe, Serviciul de Protectie si Paza, precum si Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Justitiei, prin structuri interne specializate. (2) Activitatea pentru realizarea securitatii nationale este organizata si coordonata de catre Consiliul Suprem de Aparare a Tarii".

"(...) Avand in vedere, pe de o parte, rolul si atributiile Politiei Romane, concepute ab initio in stransa legatura cu securitatea nationala, iar, pe de alta parte, amploarea modificarilor operate prin legea criticata, inclusiv in sensul consolidarii acestor atributii, se impunea solicitarea avizului Consiliului Suprem de Aparare a Tarii", a explicat CCR.

Curtea a mentionat ca, avand in vedere viciile de neconstitutionalitate extrinseca retinute, nu a mai analizat si criticile de neconstitutionalitate intrinseca formulate de presedintele Klaus Iohannis cu privire la aceasta lege.

Conform Curtii Constitutionale, in temeiul art. 147 alin. (4) din Legea fundamentala si avand in vedere jurisprudenta Curtii in materie, Parlamentului ii revine in continuare obligatia de a constata incetarea de drept a procesului legislativ, ca urmare a constatarii neconstitutionalitatii legii, in integralitatea sa.

In sesizarea trimisa la CCR, presedintele Klaus Iohannis arata ca, prin aceasta lege, se introduc o serie de cazuri in care politistul este indreptatit sa patrunda "in orice mod intr-o locuinta sau orice spatiu delimitat ce apartine ori este folosit de o persoana fizica sau juridica, fara consimtamantul acesteia sau al reprezentantului legal, pentru: (...) d) a prinde autorul unor acte de terorism, daca exista indicii ca acesta se afla in acel spatiu".

Seful statului critica si prevederea prin care politistul are dreptul sa legitimeze si sa stabileasca identitatea persoanei in situatia in care "aceasta incalca dispozitiile legale ori exista motive verosimile pentru a banui ca pregateste sau a comis o fapta ilegala", presedintele sustinand ca sintagma "motive verosimile" nu este una definita in cuprinsul modificarilor aduse actului normativ, contrar exigentelor de tehnica legislativa, fiind una neclara, de natura sa lipseasca norma de precizie si claritate, contrar Constitutiei.

Iohannis adauga ca folosirea de catre politist a dispozitivelor cu electrosocuri reprezinta o masura disproportionata in raport cu scopul sau prin raportare la Constitutie, avand in vedere efectele pe care astfel de mijloace le pot avea asupra integritatii fizice a persoanelor vizate.


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 25 Aprilie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "CCR: Legea de modificare a actelor din domeniul sigurantei publice, neconstitutionala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


©2022 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2022

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016