Tribunalul Olt a cerut CJUE sa explice daca Romania trebuie sa respecte MCV, iar instanta europeana deja a inregistrat aplicatia.
Cele patru intrebari adresate CJUE sunt:
1. Mecanismul de Cooperare si Verificare (MCV), instituit potrivit Deciziei 2006/928/CE a Comisiei Europene din 13 decembrie 2006, trebuie considerat un act adoptat de o institutie a Uniunii Europene, in sensul articolului 267 TFUE, care poate fi supus interpretarii Curtii de Justitie a Uniunii Europene?
2. Continutul, caracterul si intinderea temporala a Mecanismului de cooperare si de verificare (MCV), instituit potrivit Deciziei 2006/928/CE a Comisiei Europene din 13 decembrie 2006, se circumscriu Tratatului privind aderarea Republicii Bulgaria si a Romaniei la Uniunea Europeana, semnat de Romania la Luxemburg la 25 aprilie 2005? Cerintele formulate in rapoartele intocmite in cadrul acestui mecanism au caracter obligatoriu pentru statul roman?
3. Articolul 19 alineatul (1) al doilea paragraf din Tratatul privind Uniunea Europeana trebuie interpretat in sensul obligatiei statelor membre de a stabili masurile necesare pentru o protectie juridica efectiva in domeniile reglementate de dreptul Uniunii, respectiv garantii ale unei proceduri disciplinare independente pentru judecatorii din Romania, inlaturand orice risc legat de influenta politica asupra desfasurarii procedurilor disciplinare, cum ar fi numirea direct de Guvern a conducerii Inspectiei Judiciare, chiar si cu titlu provizoriu?
Citeste si:
4. Articolul 2 din Tratatul privind Uniunea Europeana trebuie interpretat in sensul obligatiei statelor membre de a respecta criteriile statului de drept, solicitate si in rapoartele din cadrul Mecanismului de cooperare si de verificare (MCV), instituit potrivit Deciziei 2006/928/CE a Comisiei Europene din 13 decembrie 2006, in cazul unor proceduri de numire directa de catre Guvern a conducerii Inspectiei Judiciare, chiar si cu titlu provizoriu?
Presedintele Forumului Judecatorilor din Romania, Dragos Calin, spune ca se va stabili astfel odata pentru totdeauna daca recomandarile institutiilor europene care au criticat modificarea legilor justitiei sunt obligatorii, iar o solutie de obligativitate ar fi un pas imens pentru justitia din Romania.
Vezi ce spune si Cristi Danilet, fost membru CSM despre MCV.
Portal Codul Muncii
Modele de texte pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele V-VIII
"Noi am cerut sesizarea CJUE pentru a se stabili odata pentru totdeauna ce reprezinta MCV si ce forta obligatorie are. Daca aceasta sesizare va fi admisa si va fi interpretata in sensul obligativitatii, va produce efecte asupra tuturor legilor justitiei. Daca Curtea spune ca e obligatoriu MCV si ca sunt obligatorii toate rapoarte MCV, nu va mai exista niciun fel de indoiala privind obligativitatea autoritatilor romane de a-l aplica. Noi am pus in discutie o chestiune generala. Daca va fi o solutie de obligativitate, va fi un pas imens pentru respectarea a ceea ce au spus Comisia Europeana, Comisia de la Venetia, GRECO cu privire la legile justitiei. Plus ca este posibil sa se dispuna o masura provizorie, suspendarea modificarilor legilor justitiei", a declarat pentru HotNews.ro presedintele Forumului Judecatorilor din Romania, Dragos Calin.
S-ar putea sa te intereseze si: Raportul MCV, mult mai dur pentru Romania
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE