In sedinta de Guvern de miercuri, 12 decembrie 2012, a fost aprobata Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, precum si pentru modificarea art. II din Legea nr. 115/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator
Ordonanta de urgenta adoptata de Guvern prevede:
• Prorogarea pana la data de 01 februarie 2013 a termenului prevazut la art. 2 din Legea nr. 115/2012 privind medierea si organizarea profesiei de mediator
• Începand cu data de 01 februarie 2013, pentru litigiile prevazute la art. 601 lit. a) – f) din Legea nr. 192/2006, sanctiunea pentru introducerea cererii de chemare in judecata fara participarea anterioara la sedinta de informare privind avantajele medierii este inadmisibilitatea. Sub aspect tranzitoriu, in aceste conditii, pentru litigiile declansate anterior datei de 01 februarie 2013, precum si pentru celelalte categorii de litigii care pot face obiectul medierii, sanctiunea neprezentarii la sedinta de informare va fi amenda.
• Dovada participarii la sedinta de informare urmeaza a se realiza printr-un proces verbal eliberat de mediatorul care a realizat informarea.
• Au fost refacute normele de trimitere la prevederile Codului de procedura penala
Neadoptarea in regim de urgenta a masurilor propuse poate genera blocaje in aplicarea legii de catre instante, cu consecinte negative de ordin procedural.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 . Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de acord...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate de distributie bauturi, prin natura activitatii e necesar sa livram marfa si sambata deci noi am definit saptamana de lucru, pentru departamentul care face distributia format din soferi si muncitori ca fiind de Marti-Sambata in loc de Luni-Vineri si cu zilele libere de repaus saptamanal Duminica si Luni in loc de sambata -Duminica. Intrebarea este cum e corect sa procedam cu ziua de LUNI in cazul in care apar totusi cateva comenzi. Putem chema? de ex doar trei, patru soferi cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: 1 Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<