In caz de demisie, cu preaviz, se intocmeste formularul "preaviz demisie"?
Sau formularele cu preaviz se intocmesc doar in caz de concediere?
Raspuns:
Demisia trebuie preavizata.
Termenul de preaviz in caz de demisie a fost prelungit.
Potrivit art. 81 alin. (4), termenul de preaviz este cel conventi de partile contractului de munca sau, dupa caz cel prevazut in contractul colectiv de munca aplicabile si nu poate fi mai mare de:
- 20 de
zile lucratoare pentru salariatii cu functii de executie;
- 45 de zile lucratoare pentru salariatii care ocupa functii de conducere.
Termenul de preaviz prevazut de lege in cazul demisiei este un termen maxim, ceea ce inseamna ca in contractele colective de munca se va putea prevedea un termen mai scurt, iar in contractul individual de munca, unul si mai scurt.
Pe durata preavizului, contractul de munca continua sa isi produca toate efectele (art. 81 alin. (5) din Codul muncii).
In situatia in care in perioada de preaviz contractul individual de munca este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzator. Cum legea nu face nici o distinctie intre diferitele motive de suspendare, rezulta ca preavizul se suspenda chiar daca suspendarea intervine din initiative salariatului.
Asadar, pe langa preavizul acordat la concediere exista si preavizul acordat la demisie in cazul demisiei cu preaviz.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<