Nimeni nu va poate refuza calatoria cu avionul sau cu trenul, daca aveti un handicap sau suferiti de mobilitate redusa. E important sa va cunoasteti drepturile!
Persoanele cu mobilitate redusa sau handicap pot calatori cu avionul la fel ca oricare pasager care are acest drept.
Aveti dreptul la asistenta gratuita, la decolare, la aterizare, pe durata zborului, in aeroporturi.
Pentru a beneficia de cele mai bune servicii de asistenta, contactati compania aeriana, vanzatorul de bilete sau operatorul de turism, cu cel putin 48 de ore inainte de calatorie si precizati tipul de asistenta de care aveti nevoie. Veti putea primi si informatii cu privire la utilizarea scaunului cu rotile sau a dispozitivului cu ajutorul caruia va deplasati si, daca este cazul, la bateriile acestuia.
Operatorii nu va pot refuza imbarcarea pe motiv de mobilitate redusa, decat in cazul in care aeronava este prea mica, exista preocupari legate de securitate sau compania nu va poate asigura transportul din motive de siguranta.
In schimb, companiile aeriene nu sunt obligate sa va ajute sa luati masa sau sa va luati medicamentele pe durata zborului. Daca aveti nevoie de astfel de sprijin, de exemplu pe durata unui zbor mai lung, operatorul va poate cere sa dispuneti de un insotitor.
Daca nu primiti asistenta la care aveti dreptul, semnalati acest aspect autoritatilor aeroportuare sau companiei aeriane.
In situatia in care raspunsul primit nu este satisfacator, contactati organismul national competente din tara in care a intervenit incidentul.
Persoanele cu mobilitate redusa sau handicap pot calatori cu trenul la fel ca oricare pasager care are acest drept.
Chiar daca aveti probleme de mobilitate puteti calatori cu trenul, ca si ceilalti pasageri. De asemenea, compania feroviara trebuie sa va faciliteze accesul la informatii privind accesibilitatea trenurilor.
Teste distractive pentru clasa pregatitoare
Evaluarea Nationala - Teste rezolvate de matematica pentru clasa a VIII-a
Teste rezolvate de matematica pentru clasele V-VIII
Aveti dreptul la asistenta gratuita, la urcarea si la coborarea din tren, la schimbarea trenurilor, pe durata calatoriei si in gari.
Pentru a beneficia de cele mai bune servicii de asistenta, contactati compania feroviara, vanzatorul de bilete sau operatorul de turism, cu cel putin 48 de ore inainte de calatorie si precizati tipul de asistenta de care aveti nevoie.
Nu vi se poate refuza imbarcarea pe motiv de mobilitate redusa, decat daca acest lucru este strict necesar pentru respectarea regulilor de acces ale companiei.
Daca nu primiti asistenta la care aveti dreptul, semnalati acest aspect autoritatilor feroviare sau companiei responsabile.
In situatia in care raspunsul primit nu este satisfacator, contactati organismul national competent din tara in care a intervenit incidentul.
Tarile din UE pot excepta anumite trenuri de la respectarea acestor cerinte, respectiv trenurile interne care se deplaseaza doar pe teritoriul national si trenurile internationale care isi incep sau isi finalizeaza calatoria intr-o tara din afara UE.
Pentru informatii suplimentare pe aceasta tema contactati organismele nationale competente.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri