Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Drepturi de calatorie pentru persoanele cu mobilitate redusa sau handicap

Nimeni nu va poate refuza calatoria cu avionul sau cu trenul, daca aveti un handicap sau suferiti de mobilitate redusa. E important sa va cunoasteti drepturile!

Persoanele cu mobilitate redusa sau handicap pot calatori cu avionul la fel ca oricare pasager care are acest drept. 

Aveti dreptul la asistenta gratuita, la decolare, la aterizare, pe durata zborului, in aeroporturi.

Pentru a beneficia de cele mai bune servicii de asistenta, contactati compania aeriana, vanzatorul de bilete sau operatorul de turism, cu cel putin 48 de ore inainte de calatorie si precizati tipul de asistenta de care aveti nevoie. Veti putea primi si informatii cu privire la utilizarea scaunului cu rotile sau a dispozitivului cu ajutorul caruia va deplasati si, daca este cazul, la bateriile acestuia.

Operatorii nu va pot refuza imbarcarea pe motiv de mobilitate redusa, decat in cazul in care aeronava este prea mica, exista preocupari legate de securitate sau compania nu va poate asigura transportul din motive de siguranta.

In schimb, companiile aeriene nu sunt obligate sa va ajute sa luati masa sau sa va luati medicamentele pe durata zborului. Daca aveti nevoie de astfel de sprijin, de exemplu pe durata unui zbor mai lung, operatorul va poate cere sa dispuneti de un insotitor.

Daca nu primiti asistenta la care aveti dreptul, semnalati acest aspect autoritatilor aeroportuare sau companiei aeriane.

In situatia in care raspunsul primit nu este satisfacator, contactati organismul national competente din tara in care a intervenit incidentul.

Persoanele cu mobilitate redusa sau handicap pot calatori cu trenul la fel ca oricare pasager care are acest drept.

Chiar daca aveti probleme de mobilitate puteti calatori cu trenul, ca si ceilalti pasageri. De asemenea, compania feroviara trebuie sa va faciliteze accesul la informatii privind accesibilitatea trenurilor.

Aveti dreptul la asistenta gratuita, la urcarea si la coborarea din tren, la schimbarea trenurilor, pe durata calatoriei si in gari.

Pentru a beneficia de cele mai bune servicii de asistenta, contactati compania feroviara, vanzatorul de bilete sau operatorul de turism, cu cel putin 48 de ore inainte de calatorie si precizati tipul de asistenta de care aveti nevoie.

Nu vi se poate refuza imbarcarea pe motiv de mobilitate redusa, decat daca acest lucru este strict necesar pentru respectarea regulilor de acces ale companiei.

Daca nu primiti asistenta la care aveti dreptul, semnalati acest aspect autoritatilor feroviare sau companiei responsabile.

In situatia in care raspunsul primit nu este satisfacator, contactati organismul national competent din tara in care a intervenit incidentul.

Tarile din UE pot excepta anumite trenuri de la respectarea acestor cerinte, respectiv trenurile interne care se deplaseaza doar pe teritoriul national si trenurile internationale care isi incep sau isi finalizeaza calatoria intr-o tara din afara UE.

Pentru informatii suplimentare pe aceasta tema contactati organismele nationale competente.

de

Data aparitiei: 28 August 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Drepturi de calatorie pentru persoanele cu mobilitate redusa sau handicap":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 4 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016