Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inchisoare pentru angajatorii care nu platesc impozitul pe venit, CAS si CASS

Angajatorii care nu platesc impozitul pe venit, CAS si CASS risca de la un 1 an pana la 6 ani de inchisoare, conform initiativei legislative adoptate tacit de Senat. Aceeasi perioada de incarcerare este valabila si pentru cei care nu platesc impozitele aferente pe venit sau alte contributii obligatorii, dupa cum putem observa mai jos.

Senatul Romaniei a luat o decizie interesanta. Desi in raportul intocmit de Comisia de fond pedeapsa cu inchisoare fusese eliminata pentru cei care nu platesc anumite impozite, taxe si contributii, adoptarea tacita a initiativei lui Teodorovici a dus la pastrarea formei initiatorului. Asadar, momentan pedeapsa cu inchisoarea ramane valabila.

Art. 1 din proiectul de lege prevede urmatoarele: "Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 1 un an la 6 ani retinerea si neplata, incasarea si neplata, ori, dupa caz, neretinerea sau neincasarea, in cel mult 30 de zile de la termenul de scadenta prevazut de lege, a impozitelor si/sau contributiilor prevazute in anexa la prezenta lege".

In Anexa avem urmatoarele obligatii fiscale pentru a caror neplata Senatul a votat pedeapsa cu inchisoare prin adoptarea tacita:

  • impozitul pe dividende platite de o persoana juridica romana catre o persoana juridica romana;
  • impozitul pentru veniturile din activitati independente realizate in baza contractelor de activitate sportiva;
  • impozitul pe veniturile din drepturile de proprietate intelectuala;
  • impozitul pe venitul din salarii si asimilate salariilor;
  • impozitul pe veniturile din arenda;
  • impozitul pe veniturile sub forma de dobanzi;
  • impozitul pe veniturile sub forma de dividende;
  • impozitul pe veniturile impozabile obtinute din lichidarea unei persoane juridice sau din reducerea capitalului social;
  • impozitul pe veniturile din pensii;
  • impozitul pe veniturile din premii si din jocuri de noroc;
  • impozitul pe veniturile din alte surse;
  • impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere intre o persoana fizica si o persoana juridica, potrivit titlului II din Codul fiscal;
  • impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere intre o persoana fizica si o persoana juridica, potrivit titlului III din Codul fiscal;
  • impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere intre o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica si o persoana juridica, contribuabil potrivit Legii nr. 170/2016, conform Legii nr. 170/2016;
  • impozitul pe veniturile obtinute in Romania de nerezidenti;
  • impozitul datorat pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;
  • contributia de asigurari sociale (CAS);
  • contributia de asigurari sociale (CASS);
  • contributia la Fondul pentru mediu.

 

Pentru ca pedeapsa cu inchisoare de la 1 la 6 ani sa se aplice, Teodorovici, senator PSD si fost ministru al Finantelor, a propus modificarea Legii nr. 241/2005 la art. 6. Prin aceasta schimbare votata de Senat, contributiile de mai sus fac parte acum din lista obligatiilor fiscale care te pot duce la inchisoare pentru neplata lor. 

In continuare, observam si faptul "stabilirea cu rea-credinta de catre contribuabil a impozitelor, taxelor sau contributiilor, avand ca rezultat obtinerea, fara drept, a unor sume de bani cu titlu de rambursari sau restituiri de la bugetul general consolidat ori compensari datorate bugetului general consolidat" se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani. In plus, tentativase pedepseste si ea!

Senatul a votat pedepsirea cu inchisoare de la 2 la 7 ani si interzicerea unor drepturi si urmatoarele:

  • ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile;
  • omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate;
  • evidentierea, in actele contabile sau in alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la baza operatiuni reale ori evidentierea altor operatiuni fictive;
  • alterarea, distrugerea sau ascunderea de acte contabile, memorii ale aparatelor de taxat ori de marcat electronice fiscale sau de alte mijloace de stocare a datelor;
  • executarea de evidente contabile duble, folosindu-se inscrisuri sau alte mijloace de stocare a datelor;
  • sustragerea de la efectuarea verificarilor financiare, fiscale sau vamale, prin nedeclararea, declararea fictiva ori declararea inexacta cu privire la sediile principale sau secundare ale persoanelor verificate;
  • substituirea, degradarea sau instrainarea de catre debitor ori de catre terte persoane a bunurilor sechestrate in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala sau ale Codului de procedura penala.

 

Proiectul adoptat tacit de Senat prevede o marire a limitelor speciale ale pedepsei prevazute de lege cu o treime, daca prin faptele de mai sus s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro.

Daca prejudiciul depaseste 500.000 euro, limitele speciale ale pedepsei se majoreaza cu jumatate.

Achitarea prejudiciului duce la reducerea pedepsei la jumatate, iar daca prejudiciul este mai mic de 100.000 de euro se poate aplica amenda.

"Faptele nu se pedepsesc daca prejudiciul cauzat prin infractiune este de pana la 10.000 de euro, in echivalentul monedei nationale, iar in cursul urmaririi penale sau al judecatii, pana la citirea actului de sesizare, suspectul sau inculpatul acopera integral prejudiciul", se mai arata in proiectul de act normativ.

Initiatorul proiectului sustine, in expunerea de motive, ca "masurile propuse contribuie la diminuarea decalajului fiscal prin asigurarea veniturilor fiscale cuvenite bugetului general consolidat, in cuantum considerabil mai mare, fara a creste cotele de impozitare sau a introduce noi impozite sau taxe".

Proiectul de lege adoptat tacit de Senat merge acum in Camera Deputatilor, for decizional. 

Atentie! Prevederile L522/2019 de mai sus nu se aplica momentan. Pentru a intra in vigoare este nevoie de votul deputatilor, de promulgarea Presedintelui si de publicarea in Monitorul Oficial! 


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 28 Noiembrie 2019
Votati articolul "Inchisoare pentru angajatorii care nu platesc impozitul pe venit, CAS si CASS":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016